لنوو در حال مذاکره با فوجیتسو برای تصاحب کسب‌کار کامپیوترهای شخصی این شرکت

رسانه‎های ژاپنی گزارش می‎دهند که غول چینی دنیای کامپیوترهای شخصی یعنی لنوو در حال مذاکره با شرکت فوجیستو برای تصاحب کسب‌کار کامپیوترهای شخصی این شرکت است. در اوایل دهه‎ی 2000، فوجیستو یکی از 5 شرکت برتر در زمینه‎ی ساخت کامپیوترهای شخصی در دنیا بود. امروز، این شرکت دائما در حال ضرر و شاهد رکود بازار محصولاتش […]

رسانه‎های ژاپنی گزارش می‎دهند که غول چینی دنیای کامپیوترهای شخصی یعنی لنوو در حال مذاکره با شرکت فوجیستو برای تصاحب کسب‌کار کامپیوترهای شخصی این شرکت است.

در اوایل دهه‎ی 2000، فوجیستو یکی از 5 شرکت برتر در زمینه‎ی ساخت کامپیوترهای شخصی در دنیا بود. امروز، این شرکت دائما در حال ضرر و شاهد رکود بازار محصولاتش توسط حضور تبلت‎ها و گوشی‎های هوشمند است. به خاطر کاهش حاشیه سود این حوزه، هلدینگ IT فوجیتسو قصد دارد بخش های کم بازده را از فعالیت‎های تجاری مهم خود جدا تا به سود بیشتری دست پیدا کند. در همین خصوص این شرکت چندی پیش قسمت تولید کامپیوترهای شخصی را به عنوان کسب و کاری مجزا معرفی کرد، که معمولا استراتژی در راستای فروش آن تلقی می‎گردد.

لازم به ذکر است فوجیستو ابتدا امیدوار به شروع همکاری سه جانبه با شرکت‎های وایو (کسب و کار سابق سونی در دنیای PC که در سال 2014 جدا شد) و بخش PC شرکت‎ توشیبا بود. این مذاکرات به نتیجه نرسید و همین قضیه باعث شده است که فوجیستو با شرکت لنوو وارد مذاکره شود. این شرکت مستقر در پکن نوید این را داده است که کارخانه‎ها و مشاغل فعلی کارگران را حفظ که در نتیجه باعث خواهد شد در حدود 2000 نفر مجبور به انتقال به این شرکت چینی باشند.

اگر این معامله رخ دهد، باعث محکم‎تر کردن موقعیت لنوو در جهان به عنوان پرفروش‎ترین شرکت در دنیای PC ها در دنیا خواهد شد به طوری که طبق گزارش IDC در حدود 21.1 درصد سهم بازار جهانی PC در اختیار این شرکت است. هم‎چنین این قضیه باعث خواهد شد که لنوو در حدود 40 درصد بازار PC ژاپن را در دست بگیرد. فوجیستو در این بازار مقام دوم را در اختیار دارد و رتبه‎ی اول در اختیار گروه NEC Lenovo Japan قرار دارد. همکاری بین شرکت‎های لنوو و NEC در سال 2011 شکل گرفت، تا این‎که لنوو اوایل امسال اکثریت سهام NEC را خریداری کرد (به دنبال آن این شرکت ژاپنی تنها 5 درصد سهام در اختیار دارد). منابع خبری در صحبت با روزنامه‎ی وال‎استریت جورنال گفته‎اند که لنوو قصد دارد همین برنامه را با فوجیستو اجرا کند، یعنی لنوو اکثریت بخش تولید را در اختیار گرفته و تنها حداقل سهام در دست فوجیستو باشد.

یکی از سخنگویان شرکت فوجیستجو گفته است که هیچ‎گونه خبری رسمی در مورد این فروش وجود ندارد ولی تایید کرد که این شرکت “احتمال‎های مختلف را مد نظر دارد، از جمله چیزی که گزارش شده است”.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال