رونمایی لنوو از گوشی‌های هوشمند Moto G4 Plus ،Moto G4 و Moto G4 Play

بالاخره زمان آن رسیده که شرکت نام موتورلا را فراموش کرده و شرکت لنوو گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت را با نام خود پیش روی کاربران قرار دهد. ساعاتی پیش شرکت لنوو رسما دو گوشی‌هوشمند Moto G4 و Moto G4 Plus را با صفحه‌نمایش‌های 5.5 اینچی و 1080p معرفی نمود. همچنین سومین عضو از این […]

بالاخره زمان آن رسیده که شرکت نام موتورلا را فراموش کرده و شرکت لنوو گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت را با نام خود پیش روی کاربران قرار دهد. ساعاتی پیش شرکت لنوو رسما دو گوشی‌هوشمند Moto G4 و Moto G4 Plus را با صفحه‌نمایش‌های 5.5 اینچی و 1080p معرفی نمود. همچنین سومین عضو از این خانواده جدید با نام Moto G4 Play به صفحه‌نمایشی 5 اینچی و 720p مجهز شده است.

در واقع این دو گوشی‌هوشمند ادامه‌دهنده راه نسل سوم گوشی‌های سری Moto G بوده و حالا با صفحه‌نمایش‌هایی بزرگ‌تر و البته با کیفیت‌تر قرار است وارد بازار شوند. به کارگیری دوربین و چیپ قدرتمندتر در این گوشی‌ها باعث شده تا توجه افراد بیشتری نسبت به گذشته معطوف این محصولات باشد.

Lenovo Moto G4 Plus

2016-moto-g-3

به جای نام “Turbo” که در گذشته موتورلا از آن استفاده می‌کرد، حالا گوشی‌هوشمند Lenovo Moto G4 Plus با داشتن عبارت اضافی “Plus”، پرچم‌دار محصولات میان‌رده شرکت لنوو به حساب می‌آید. صفحه‌نمایش 5.5 اینچی این گوشی با داشتن روزولشن 1080p، به نسل سوم از پوشش محافظ گوریلا گلس مجهز بوده و سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو نیز به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب می‌شود.

اگر از صفحه‌نمایش با کیفیت این محصول بگذریم، باید به سنسور حسگر اثر انگشت آن که در آن قسمت پایینی دوربین قرار گرفته، اشاره داشته باشیم. این حسگر تنها مخصوص مدل Plus بوده و در Moto G4 خبری از آن نیست. همچنین دقت بسیار بالایی که سنسور دارد، می‌تواند دستگاه را تنها در عرض 750 میلی‌ثانیه باز کند.

در مورد دوربین این دستگاه، باید بدانید که Moto G4 Plus به دوربینی 16 مگاپیکسلی در بخش پشتی با توانایی ضبط ویدئوها با رزولوشن 1080p و سیستم فوکوس لیزری و تشخیص فاز، مجهز شده است. در واقع این سنسور، محصول شرکت اُمنی‌ویژِن (OmniVision) بوده و پیورسِل (PureCell) نام دارد و کیفیت بسیار بالای آن باعث شده تا دوربین این گوشی‌هوشمند تا حد زیادی بهتر از رقبای خود عمل کند. میزان گشودگی این سنسور برای دوربین پشتی f/1.3 و برای دوربین سلفی نیز f/2.0 اعلام شده است. در علاوه بر این، برای دوربین پشتی حالت Pro Mode (حرفه‌ای) نیز وجود دارد که امکان تنظیم کردن دوربین و عکاسی را به صورت دستی برای کاربران فراهم می‌کند. دوربین سلفی این دستگاه نیز سنسوری 5 مگاپیکسلی داشته و زاویه‌ی دید آن 84 درجه می‌باشد.

اما شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در رابطه با آن صحبت کنیم، سیستم روی چیپ به کار رفته در این گوشی‌هوشمند باشد. همانطور که انتظار آن وجود داشت، مهندسان از چیپ Snapdragon 617 در این دستگاه استفاده کرده‌اند، چیپی که به هشت هسته‌ای پردازشگر Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و همینطور پردازشگر گرافیکی Adreno 405 مجهز شده است. اگر بخواهیم چیپ به کار رفته در این گوشی را با نسل سوم مقایسه کنیم، تعداد هسته‌های پردازشگر حالا دو برابر شده‌اند.

همانند بسیاری از محصولات بازار، این گوشی‌های هوشمند نیز در مدل‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت که بالاترین مدل از آن به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده و نسخه‌های دیگر قرار است با حافظه‌های 16 و 32 گیگابایتی و حافظه‌های رم 2 و 3 گیگابایتی عرضه گردند. به علاوه امکان اتصال کارت حافظه با پشتیبانی از حداکثر ظرفیت 16 گیگابایت نیز برای این گوشی وجود دارد که می‌تواند فضای ذخیره‌سازی را بیشتر کند.

بر خلاق اینکه هر دو گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus به باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و از سیستم شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند، تنها می‌توانیم در جعبه‌ی Moto G4 Plus یک Turbo Charger بیابیم، شارژری که می‌تواند با 15 دقیقه شارژ کردن دستگاه، تا 6 ساعت شما را سرگرم کند.

برای اولین‌بار، این گوشی‌های هوشمند قرار است به صورت اختصاصی از طریق شعبه هند فروشگاه اینترنتی آمازون در اختیار کاربران قرار بگیرد. قیمت پایه‌ای که سازندگان برای مدل 16 گیگابایتی از این گوشی در نظر گرفته‌اند، 180 یورو (200 دلار) و برای نسخه‌ی 32 گیگابایتی نیز 200 یورو (225 دلار) قیمت دارد.

Lenovo Moto G4

تفاوت چندان زیادی میان گوشی Moto G4 و نسخه‌ی Plus آن وجود نداشته و بسیاری از مشخصات فنی آنها همچون صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p، باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی، چیپ Snapdragon 617، اندروید 6.0 و سیستم شارژ سریع در آنها مشترک است.

شاید تنها تفاوت‌هایی که بتوانیم به آنها اشاره کنیم، دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی بر خلاف دوربین 16 مگاپیکسلی نسخه‌ی Plus باشد. حتی دوربین‌های سلفی و 5 مگاپیکسلی این گوشی‌ها نیز مشترک بوده و تفاوتی میان آنها وجود ندارد. در رابطه حافظه‌ی رم نیز گوشی Moto G4 قرار است در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی و با حافظه‌ی رم 2 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار بگیرد. در نهایت، آخرین تفاوتی که می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم، سنسور حسگر اثر انگشت است که Moto G4 فاقد آن بوده و البته قیمت کمتری نیز دارد.

Lenovo Moto G4 Play

2016-moto-g-4

اما آخرین عضو از خانواده‌ی جدید محصولات شرکت لنوو، Moto G4 Play نام دارد که با مشخصات فنی نسبتا پایین‌تر نسبت به دیگر محصولات این سری، قدرتی پایین‌تر را با قیمتی کمتر پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

این گوشی‌هوشمند که البته با فاصله‌ی زمانی چند ساعته معرفی شده، صفحه‌نمایشی 5 اینچی با رزولوشن 1280×720 داشته و چیپ Snapdragon 410 مسئول پردازش اطلاعات در آن است. این چیپ با داشتن 4 هسته‌ی پردازشگر Cortex-A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 306 در کنار 2 گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌تواند بیش از 90 درصد از کارهای روزمره و نیاز کاربران را به راحتی پردازش کنند.

در مورد سایر مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند نیز می‌توانیم به باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی، حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی، دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اشاره کنیم. همچنین Moto G4 Play با پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت همزمان، به شبکه‌ی 4G/LTE Cat.4 نیز مجهز بوده و می‌تواند سرعت بالایی را در ارتباطات و شبکه در اختیار کاربران قرار دهد.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که Moto G4 Play به اندروید 6.0.1 مارشمالو مجهز شده و قرار است در کنار دیگر محصولات این خانواده، تابستان وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود.

قیمت Moto G4 Play و همینطور Moto G4 نیز قرار است در آینده اعلام شود.

2016-moto-g-5

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال