[IFA 2015] کمپانی لنوو از گوشی هوشمند 7-اینچی خود رونمایی کرد

بعد از معرفی محصولات و تولیدات جدید توسط کمپانی‌های مختلف در طی رویداد IFA 2015 برلین آلمان، اینبار نوبت به شرکت لنوو رسیده است تا از آخرین تولیدات خود در این عرصه رونمایی کند. در واقع در این بین، این کمپانی دو گوشی هوشمند بسیار بزرگ را به معرض نمایش عموم گذاشته است. این دو گوشی با […]

بعد از معرفی محصولات و تولیدات جدید توسط کمپانی‌های مختلف در طی رویداد IFA 2015 برلین آلمان، اینبار نوبت به شرکت لنوو رسیده است تا از آخرین تولیدات خود در این عرصه رونمایی کند. در واقع در این بین، این کمپانی دو گوشی هوشمند بسیار بزرگ را به معرض نمایش عموم گذاشته است. این دو گوشی با نام Phab و Phab Plus شناخته میشوند.

در حقیقت گوشی هوشمند Phab لنوو در سطح گوشی‌های مقرون به صرفه قرار گرفته و دارای صفحه نمایش 7-اینچی با دقت 720p (همان اچ‌دی) می‌باشد. بله درست است! این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 7 اینچی، مشابه آنچه در تبلت‌ها دیده می‌شود، بهره‌مند است. گوشی هوشمند فب لنوو در درون خود دارای تراشه اسنپدراگون 410  شرکت کوالکام می‌باشد که در واقع این چیپ شامل چهار هسته با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتزی به همراه یک گیگابایت حافظه RAM می‌باشد. همچنین یک دوربین 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته است و در کنار آن، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی بر روی پنل جلویی آن قرار گرفته است. همچنین این گوشی به طور پیشفرض دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی بوده و البته این مقدار توسط کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی نیز قابل افزایش خواهد بود.

از نظر قابلیت‌های ارتباطی، این گوشی از وای‌فای با استاندارد 802.11 b/g/n پشتیبانی می‌کند و نسخه 4.0 بلوتوث و پشتیبانی از 4G و سرویس LTE از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌باشد. علاوه بر آن این گوشی بر روی بدنه خود دارای دو شیار اختصاصی مربوط به سیم کارت است. این گوشی بطور پیشفرض از نسخه 5.0 سیستم عامل اندرویدی موسوم به لالی‌پاپ پشتیبانی کرده و یک باطری با ظرفیت 4,250 میلی آمپر ساعت، وظیفه تامین انرژی این گوشی غول‌آسا را بر عهده دارد. البته کمپانی لنوو قول داده است که باطری بسیار بزرگ این گوشی بتواند به رکورد دوام و پایداری به منظور 24 ساعت مکالمه صوتی دست یابد.

2015-09-02-image-18گوشی هوشمند فب لنوو قرار است با قیمت 179 دلار و با رنگ‌های قرمز، مشکی، سفید و آبی به بازارهای فروش عرضه شود.

در کنار این گوشی، کمپانی لنوو از گوشی هوشمند دیگری با نام Phab Plus رونمایی کرد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه در سطح گوشی‌های سطح بالای بازار قرار گرفته و در آن زمینه به رقابت خواهد پرداخت. از جهت مشخصات فنی این گوشی اینطور باید اضافه کرد که گوشی فب پلاس لنوو دارای یک نمایشگر کوچکتر 6.8 اینچی از نوع IPS بوده و البته دقت این صفحه نمایش برابر 1080p (همان فول اچ‌دی) می‌باشد. این فبلت پیشرفته از تراشه اسنپدراگون 615 شرکت کوالکام شامل چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری 1.1 گیگاهرتز به همراه دو گیگابایت حافظه RAM برخوردار است. همچنین میزان حافظه داخلی این گوشی نیز به 32 گیگابایت رسیده و در عین حال این مقدار از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی قابل افزایش خواهد بود.

این گوشی نیز همانند دستگاه قبلی در بخش پشتی خود دارای دوربین اصلی با دقت 13 مگاپیکسل بوده و در بخش جلویی نیز از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین از جهت قابلیت‌های ارتباطی، این گوشی از وای‌فای با مشخصه 802.11 a/b/g/n/ac به همراه نسخه 4.0 بلوتوث و ویژگی دو سیم کارته از نوع نانو به همراه پوشش کامل شبکه مخابراتی نسل چهار (4G) و LTE بهره‌مند است. همچنین نسخه 5.0 از سیستم عامل اندرویدی منسوب به لالی‌پاپ به طور پیشفرض بر روی این گوشی قرار خواهد گرفت و در داخل بدنه این گوشی، باطری نسبتا ضعیف‌تری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت قرار گرفته است.

فبلت فب پلاس لنوو قرار است با قیمت 299 دلار و در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری به بازارهای فروش عرضه گردد. احتمالا تا چند ماه دیگر شاهد قرار گیری آن بر روی قفسه فروشگاه‌ها خواهیم بود.

با تمام این تفسیر نظر شما چیست؟ آیا کمپانی لنوو می‌تواند با عرضه این چنین گوشی‌هایی به رقابت با گوشی‌های مقرون به صرفه یا سطح بالای موجود در سطح بازار بپردازد، یا اینکه نه، این کمپانی تنها در حال ارزیابی بازار و عرضه یک محصول جدید و نو به این عرصه است؟!

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال