MWC 2015: سه تبلت جدید توسط لنوو معرفی شد

با اینکه شرکت لنوو با مشکلاتی در بخش تولیدات کامپیوتری خود بوده و با مسائل مربوط به نفخ‌افزار Superfish دست و پنجه نرم می‌کند، صنعت تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت بدون هیچ مشکلی در حال ادامه دادن به فعالیت‌های خود می‌باشد. به همین دلیل، این شرکت با دستی پر به کنگره‌ی جهانی موبایل 2015 […]

با اینکه شرکت لنوو با مشکلاتی در بخش تولیدات کامپیوتری خود بوده و با مسائل مربوط به نفخ‌افزار Superfish دست و پنجه نرم می‌کند، صنعت تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت بدون هیچ مشکلی در حال ادامه دادن به فعالیت‌های خود می‌باشد. به همین دلیل، این شرکت با دستی پر به کنگره‌ی جهانی موبایل 2015 آمده است.

این شرکت چینی، سه مدل جدید از تبلت‌ها را با سیستم عامل‌های مختلف معرفی نموده که دو مدل از آنها، از سری تبلت‌های اقتصادی A-Series این شرکت با نام‌های Lenovo Tab 2 A10 و Lenovo Tab 2 A8 بوده که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. مدل سوم نیز تبلت مقرون به صرفه‌ی Miix 300 نام دارد که از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برد. هدف اصلی لنوو از عرضه‌ی چنین محصولاتی، به دست گرفتن بازار محصولات با‌ ارزش و با‌ کیفیت می‌باشد. حال بهتر است کمی با این محصولات آشنا شویم.

Lenovo Tab 2 A10

Lenovo Tab 2 A10

اینکه این تبلت‌ها مقرون به صرفه هستند، به معنای این نیست که امکانات آنها پایین است! بهترین مدل از سری A تبلت‌های شرکت لنوو، تبلت Tab 2 A10 می‌باشد که صفحه‌ی نمایش 10.1 اینچی با وضوح تصویر Full HD و پنل IPS داشته و با استفاده از تکنولوژی Dolby Atmos، انتخابی فوق العاده برای تماشای فیلم‌ها می‌باشد. همچنین، لنوو سعی کرده است تا با استفاده از اسپیکرهای جدیدش، تجربه‌ی بی نظیری را رقم بزند که تقریبا موفق نیز شده چرا که Lenovo Tab 2 A10، هم اکنون بهتر از بسیاری از تبلت‌های موجود در بازار، عمل می‌کند.

این تبلت جدید که ضخامت آن تنها 8.9 میلی متر می‌باشد، کمی سنگین بوده و 509 گرم وزن دارد و قلب آن، قرار است به چیپستی 4 هسته‌ای از شرکت مدیاتک مجهز شود. سازندگان اعلام کرده‌اند که این محصول، به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید 4.4 کیت‌کت عرضه می‌شود که البته در آینده‌ی نزدیک، اندروید 5.0 آبنبات چوبی نیز برای آن عرضه خواهد شد. همچنین، پشتیبانی از شبکه‌ی 4G LTE، دارا بودن دوربین 8 مگاپیکسلی و باتری 7200 میلی‌آمپرساعتی که به گفته‌ی لنوو، تا 10 ساعت دوام می‌آورد، از ویژگی‌های دیگر این محصول به حساب می‌آید.

Lenovo Tab 2 A8

Lenovo Tab 2 A8

دومین تبلت شرکت لنوو که شباهت زیادی به Lenovo Tab 2 A10 دارد، از صفحه‌ی نمایشی 8 اینچی با پنل IPS بهره می‌برد و وزن آن، تنها 360 گرم خواهد بود. تبلت Tab 2 A8 نیز از تکنولوژی Dolby Atoms استفاده می‌کنید اما به دلیل نداشتن اسپیکرهای قدرتمند تبلت Tab 2 A10، بهتر است برای لذت بردن از این تکنولوژی، به کمک یک هدست آن را تجربه کنید! این تبلت نیز به پردازشگر 4 هسته‌ای شرکت مدیاتک مجهز خواهد شد. پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت، دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی، دارا بودن اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی و پشتیبانی از Dual-Band WiFi، از دیگر ویژگی‌های این تبلت ارزان قیمت به حساب می‌آید.

Lenovo Tab 2 A8، همچون بسیاری از تبلت‌های بازار، از دو سیم‌کارت به صورت همزمان استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند از یک تبلت 8 اینچی به عنوان یک تلفن استفاده کنند. البته شاید استفاده از یک تبلت برای مکالمه و گرفتن آن جلوی صورت، چندان جالب نباشد، به همین علت کاربران می‌توانند به وسیله‌ی یک هدست، به صحبت کردن با دوستان خود بپردازند. شاید یک مشکل کوچک در این تبلت وجود داشته باشد و آن، حاشیه‌ی نسبتا زیاد اطراف صفحه‌ی نمایش می‌باشد، اما وضوح تصویر و کیفیت بالای صفحه‌ی نمایش این تبلت، سبب شده این موضوع تت این موضوع کمتر جلب توجه کند.

Lenovo MIIX 300

Lenovo MIIX 300

سومین و البته آخرین مدلی که توسط لنوو، در کنگره‌ی جهانی موبایل 2015 معرفی شد، تبلت Miix 300 نام دارد که البته به جذابی دو محصول قبلی تیست و در واقع، جایگزینی برای تبلت ارزان قیمت Miix 2 به حساب می‌آید. این محصول نیز از صفحه نمایش 8 اینچی با پنل IPS استفاده می‌کند اما تفاوت بارزی که بین آن و محصولات قبلی لنوو وجود دارد، تراشه‌ی سیستمی این تبلت، Intel Atom چهار هسته‌ای می‌باشد. 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی Micro SD، دوربین 5 مگاپیکسلی و WiFi، از دیگر امکانات این تبلت ویندوزی به حساب می‌آید. البته ویندوز 8.1 به صورت پیش فرض بر روی این تبلت نصب شده و کاربران در آینده‌ی نزدیک، با دریافت بروزرسانی جدید ویندوز 10، می‌توانند سیستم عامل تبلت خود را بروز نمایند. همچنین اشتراک یکساله‌ی Office 365 نیز به عنوان یک هدیه برای خریداران در نظر گرفت شده است.

تبلت Tab 2 A10 قرار است در رنگ‌های سفید و آبی و با قیمت 199 دلار، در اختیار مشتریان قرار بگیرد. تبلت فوق العاده مقرون به صرفه‌ی Tab 2 A8 نیز تا ماه ژوئن و در رنگ‌های آبی، سفید و صورتی و البته با قیمت 129 دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. البته این میزان، قیمت پایه می‌باشد و قیمت مدل‌های بین‌المللی از آن که از دو سیم‌کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند، 179 دلار خواهد بود. و نهایتا، تبلت Miix 300 نیز با قیمت 149 دلار و در ماه ژولای، در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال