لنوو برای باقی ماندن در کورس رقابت گوشی‌های خود را بدون سود می فروشد

لنوو شرکت مشهوری در سطح دنیا به شمار می‌آید که البته بیشتر شهرت خود را مدیون فروش کامپیوترهای خانگی و البته به مقدار زیادی لپ‌تاپ‌های خود می‌داند. جالب است بدانید که این شرکت هم‌اکنون نیز از فروش لپ‌تاپ‌های خود در سطح دنیا سود بسیار خوبی را به جیب می‌زند. بهتر است بدانید که این شرکت […]

لنوو شرکت مشهوری در سطح دنیا به شمار می‌آید که البته بیشتر شهرت خود را مدیون فروش کامپیوترهای خانگی و البته به مقدار زیادی لپ‌تاپ‌های خود می‌داند. جالب است بدانید که این شرکت هم‌اکنون نیز از فروش لپ‌تاپ‌های خود در سطح دنیا سود بسیار خوبی را به جیب می‌زند. بهتر است بدانید که این شرکت علاوه بر آن در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند و همچنین دیگر محصولات جانبی نیز فعالیت داشته و از طرفی دارای زیربرندهای بسیار زیادی همانند شرکت‌های موتورولا و ZUK است. شرکت موتورولا به تازگی گوشی‌های هوشمند موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس را معرفی کرده است و این در حالی است که شرکت ZUK نیز از گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار بسیار پرقدرت خود با نام ZUK Z2 Pro به همراه شش گیگابایت حافظه رم رونمایی به عمل آورده است. دیگر گوشی هوشمند این شرکت با نام ZUK Z2 نیز دارای میزان حافظه رم چهار گیگابایت است. برنامه این شرکت‌ها به منظور فروش محصولات خود که شباهت بسیار زیادی به لنوو دارد واقعاً قابل ستایش است.

اخیراً لنوو اعلام کرده است که از زمان خریداری شرکت موتورولا، این شرکت نتوانسته‌ است انتظارات لنوو را در حیطه فروش محصولات برآورده سازد. مسلماً این موضوع خود یکی از دلایل تغییر رویه و نگرش لنوو در مورد محصولات خود و فروش آن‌ها بوده است. بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی رسانه‌ای چینی، چنگ زودنگ، مدیر بخش موبایلی شرکت لنوو اعلام کرده است که لنوو به جای برنامه‌ریزی برای رقابت جدی در بازارهای فروش گوشی‌های هوشمند چین قصد دارد دستگاه‌های خود را بدون دریافت سود به فروش برساند. این به آن معناست که شرکت لنوو به جای رقابت جدی در بزرگ‌ترین بازار فروش گوشی‌های هوشمند دنیا، از فروش تلفن‌های هوشمند خود هیچ گونه سودی را دریافت نخواهد کرد (اینکه حداقل از فروش هر گوشی سود بسیار پایین و ناچیزی را دریافت می‌کند). البته انتخاب این رویه از سوی این شرکت چینی خیلی هم دور از انتظار نبود زیرا به تازگی آمار منتشر شده از فروش بسیار پایین گوشی‌های هوشمند این شرکت پرده‌برداری می‌کنند.

از سوی دیگر این مقام شرکت لنوو مدعی است که گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط برندهای موتورولا و ZUK نیز می‌بایست در زمینه فروش به لنوو کمک و یاری برسانند تا لنوو بتواند بازارهای فروش چین را تحت سلطه خود قرار دهد. از طرفی در صورت از دست دادن بازارهای چین این دو شرکت می‌توانند به فروش جهانی لنوو نیز کمک موثری کنند. زودنگ در ادامه در مورد قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه گوشی‌های ZUK Z2 و ZUK Z2 Pro با وجود مشخصات فنی بسیار سطح بالا و حرفه‌ای، این‌طور اضافه کرد که این گوشی‌های جدید قرار است به طور جدی و در حوزه قیمت با دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت‌های شیائومی، میزو و هواوی رقابت نمایند. لازم به ذکر است که گوشی هوشمند ZUK Z2 این شرکت 273 دلار قیمت داشته و جالب است بدانید که این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام، چهار گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهد بود. علاوه بر آن نسخه سطح بالاتر ZUK Z2 Pro نیز 416 دلار قیمت داشته و این دستگاه نیز از تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام، چهار گیگابایت حافظه رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهد بود. البته قیمت 416 دلار مربوط به نسخه سطح بالاتر این گوشی بوده و مدل سطح پایین‌تر آن باز هم از این میزان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. باید منتظر بود و دید که آیا انتخاب این رویه به فروش بیشتر محصولات شرکت لنوو کمک خواهد کرد یا نه.