LG صفحه‌نمایشی OLED با ضخامت کمتر از 1 میلی‌متر را برای تلویزیون‌ها معرفی کرد!

به تازگی LG Display صفحه‌نمایشی فوق‌ باریک را برای تلویزیون‌ها معرفی کرده که ضخامت آن، کمتر از یک میلی‌متر بوده و به کمک دانش فنی خود و به کمک مهندسین داخلی کره‌ جنوبی، آن را تولید کرده است. اما نازک‌ترین تلویزیونی که پیش از این ال‌جی معرفی کرده، محصولی 55-اینچی با ضخامت 4.3 میلی‌متر می‌باشد. بنابراین اگر 4 […]

به تازگی LG Display صفحه‌نمایشی فوق‌ باریک را برای تلویزیون‌ها معرفی کرده که ضخامت آن، کمتر از یک میلی‌متر بوده و به کمک دانش فنی خود و به کمک مهندسین داخلی کره‌ جنوبی، آن را تولید کرده است. اما نازک‌ترین تلویزیونی که پیش از این ال‌جی معرفی کرده، محصولی 55-اینچی با ضخامت 4.3 میلی‌متر می‌باشد. بنابراین اگر 4 عدد از صفحه‌نمایش‌های جدید ال‌جی را روی هم بگذاریم، باز هم ضخامت آن کمتر از این تلویزیون‌های 4.3 میلی‌متری خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشید که این صفحه‌نمایش فوق باریک که نازک‌ترین صفحه در میان ساخته‌های شرکت‌های مورد نظر می‌باشد، به این زودی‌ها وارد بازار نخواهد شد و تنها هدف ال‌جی از تولید این صفحه‌نمایش، نشان دادن تکنولوژی و توانایی این کمپانی، برای تولید چنین محصولاتی می‌باشد. همچنین ال‌جی اعلام کرده که هزینه‌ی تولید این صفحه‌نمایش‌ها آنقدری پایین نمی‌باشد که به تولید انبوه برسد.

اما این صفحه‌نمایش که تنها 0.97 میلی‌متر ضخامت دارد، 55-اینچ اندازه داشته و پنل آن نیز OLED می‌باشد. همچنین وزن این صفحه‌نمایش، 1.9 کیلوگرم می‌باشد که شاید نسبت به ضخامت آن، بسیار زیاد به نظر برسد! اما موضوع جالبی که در این میان وجود دارد، نحوه‌ی قرارگیری آن می‌باشد. بر خلاف صفحه‌نمایش‌های قدیمی و سنتی، این محصول جدید را می‌توان به صورت مغناطیسی بر روی دیوارهای مشکی رنگ و آهنربایی متصل نمود.

همانطور که اشاره کردیم، این تلویزیون جدید از پنل OLED (دیود گسیل نور ارگانیک) و تکنولوژی‌های مربوط به آن بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که آینده‌ی تکنولوژی و دنیای صفحه‌های نمایش حول پنل‌های OLED خواهد بود چرا که در مقابل با پنل‌های LCD (کریستال مایع)، از روشنایی بالاتر و وزن کمتری برخوردار هستند. انعطاف بیشتر این پنل‌ها در مقایسه با پنل‌های LED نیز بیشتر هستند، که نتیجه‌ی آن،  تولید تلویزیون‌های خمیده و بسیار بزرگ برای گیمرها می‌باشد.

ال‌جی اعلام کرده که تمام تمرکز خود را بر روی این پنل‌ها قرار خواهد داد و احتمالا تا اواخر سال جاری، تلویزیون بزرگ و 99-اینچی خود را با پنل OLED معرفی خواهد کرد. اما هنوز قیمت این پنل‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را به تولید انبوه رساند. در حال حاضر تلویزیون 77-اینچی و 4K OLED شرکت LG، قیمتی برابر با 24,999 دلار آمریکا دارد!

حال خودتان قضاوت کنید که تلویزیونی OLED با صفحه‌نمایش 99-اینچی، چه قیمتی خواهد داشت!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال