ال‌جی بزرگ‌ترین نمایشگر فوق عریض و مخصوص بازی دنیا را در نمایشگاه IFA 2016 معرفی کرد

بدون شک شرکت‌های بزرگی در زمینه‌ی تولید نمایشگرها و صفحه‌های نمایش در دنیا وجود دارند اما در این میان شرکت ال‌جی برای 3 سال متوالی است که به عنوان موفق‌ترین سازنده در زمینه‌ی نمایشگرهایی با نسبت اندازه 21:9 شناخته می‌شود. حال این شرکت در کره‌ای با حضوری پر رنگ در نمایشگاه تکنولوژی IFA 2016، بزرگ‌ترین […]

بدون شک شرکت‌های بزرگی در زمینه‌ی تولید نمایشگرها و صفحه‌های نمایش در دنیا وجود دارند اما در این میان شرکت ال‌جی برای 3 سال متوالی است که به عنوان موفق‌ترین سازنده در زمینه‌ی نمایشگرهایی با نسبت اندازه 21:9 شناخته می‌شود. حال این شرکت در کره‌ای با حضوری پر رنگ در نمایشگاه تکنولوژی IFA 2016، بزرگ‌ترین نمایشگر فوق عریض و مخصوص بازی دنیا را معرفی کرده تا بار دیگر بازی‌خورها را سوی خود بکشاند. هر چند، این تنها نمایشگری نیست که ال‌جی در برلین از آن پرده برداشته است.

محصول جدید این شرکت کره‌ای ما شماره مدل 38UC99 به صفحه‌نمایشی 38 اینچی و خمیده با پنل IPS و نسبت تصویر 21:9 و همچنین سرعت بازخوانی 144 هرتز مجهز شده که بدون شک می‌تواند تجربه‌ی شما از انجام بازی‌های رایانه‌ای را به صورت کامل دگرگون سازد. نمایشگر دیگر 34 اینچی شرکت ال‌جی با همین پنل اما با اندازه‌ی کوچکتر نیز یکی دیگر از محصولات جدیدیست که شرکت ال‌جی در برلین پیش روی کاربران قرار داده و سعی کرده تا نوآوری و توانایی خویش در تولید و توسعه نمایشگرهای مخصوص بازی را به رخ دیگر سازندگان بکشاند. اندازه‌ی بزرگ این نمایشگرها تنها ویژگی مثبت آنها نیست و کیفیت فوق‌العاده صفحه‌نمایش در کنار عمق بسیار زیاد، از ویژگی‌هایی هستند که شاید این محصولات را تنها مناسب بازی‌خورها نکند و حتی توجه گرافیست‌ها را نیز به جلب نماید.

اما در مورد نمایشگر 38UC99، باید اشاره داشته باشیم که اندازه‌ی بزرگ صفحه‌نمایش این دستگاه در کنار رزولوشن بسیار بالای 3840×1600، باعث شده تا جزئیات با کیفیت بسیار بالایی به نمایش درآیند، به همین جهت شاید این نمایشگر بیشتر مناسب انجام کارهایی باشد که به دقت بالاتری به جزئیات نیاز دارند. ال‌جی سعی کرده تا پشتیبانی این نمایشگر از دامنه‌ی رنگ‌های sRGB را به 99 درصد افزایش دهد تا تقریبا تمامی رنگ‌ها توسط این نمایشگر پشتیبانی شود. علاوه بر این، ویژگی‌هی فنی و تکنولوژی‌های جدیدی توسط سازندگان به کار گرفته شده که می‌تواند کیفیت محتوای به نمایش درآمده را به صورت همه‌جانبه افزایش داده و تجربه‌ی بسیار خوبی را برای کاربران رقم زند. ویژگی بسیار خوب دیگری که در این محصول می‌توان یافت، Motion Blur Reduction نام دارد که می‌تواند میزان تارشدگی در بازی‌های رایانه‌ای را با داشتن تاخیر زمانی بسیار پایین، به پایین‌ترین حد خود کاهش دهد. این فاکتورها نه تنها می‌توانند 38UC99 را محصولی مناسب برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای نمایند، بلکه امکان استفاده از آن برای انجام پروژه‌های مختلف گرافیکی و مهندسی نیز وجود خواهد داشت.

LG Electronics Announces the World's Largest UltraWide Gaming Monitors

اگر بخواهیم به شکل دیگری به محصول جدید ال‌جی نگاه کنیم، می‌توان گفت که 38UC99، اولین نمایشگر فوق عریض دنیاست که به پورت USB Type-CTM مجهز شده و می‌تواند بهترین و سریع‌ترین نوع سیستم ارتباطی را در اختیار کاربران قرار دهد. این پورت به کاربران، امکان ارسال اطلاعات و فایل‌های مختلف را فراهم نموده و می‌تواند به صورت همزمان دستگاهی که متصل شده – همچون گوشی‌هوشمند یا یک تبلت – را شارژ نماید. ال‌جی به منظور اعمال راحت تنظیمات، نرم‌افزار Onscreen Control را نیز در کنار این نمایشگر جدید توسعه داده و این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند تنظیمات مربوط به نمایشگر خود و رنگ‌های آن را در پروفایل‌هایی جداگانه ذخیره و با تنها با چند کلیک ماوس، آنها را ذخیره و اجرا نمایند.

نمایشگر جدید 38 اینچی و جدید 38UC99 که ال‌جی در برلین از آن پرده برداشته، می‌تواند با بهره‌وری بالایی که دارد، حتی امکانات بیشتری را نیز در محیط کار در اختیار کاربران قرار دهد. از جمله این موارد می‌توانیم به اسپیکرهای 10 واتی داخلی و بلوتوثی اشاره نمود که کیفیت صوتی بسیار بالایی داشته و با قرار داشتن طیف باس آنها تا 85 هرتز، تجربه‌ی بسیار خوبی از صدای خروجی یک نمایشگر نیز برای کاربران وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، نمایشگر 34UC79G نیز به عنوان اولین نمایشگر 34 اینچی فوق عریض و خمیده جهان شناخته می‌شود که می‌تواند با مجهز بودن به سرعت بسیار بالایی بازخوانی اطلاعات در کنار تکنولوژی‌های متعددی همچون Motion Blur Reduction در کنار Black Stabilizer و Dynamic Action Sync، محتوا را با بهترین کیفیت ممکن نمایش دهد. این محصول قدرتمند نیز با داشتن ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر خود، دقت بسیار بالایی در نمایش دقیق رنگ‌ها نیز داشته و ویژگی‌های فوق‌العاده خوبی را برای برطرف کردن نیاز هر گیمری در خود دارد. احتمالا شما هم به هنگام انجام بازی‌های رایانه‌ای و با قرار گرفتن در محیط‌های تاریک، متوجه کاهش پیدا کردن دید برای مشاهده جزئیات شده‌اید، تکنولوژی Black Stabilizer به همین منظور توسعه داده شد و می‌تواند مناطق تاریک را در بازی‌ها با کنتراست بالاتری به نمایش درآورد. تکنولوژی Dynamic Action Sync نیز امکان تجربه‌ی روان و بسیار خوبی را برای بازی‌ها فراهم می‌کند که این کار نیز از طریق بهینه کردن نمایشگر با کارت گرافیک امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر این، تکنولوژی FreeSyncTM شرکت AMD نیز با به منظور کاهش دادن هر گونه استاتر و پرش تصویر، در این نمایشگر گنجانده شده است که می‌توان آن را به عنوان یک ویژگی اضافی در نظر گرفت.

LG Electronics Announces the World's Largest UltraWide Gaming Monitors2

محصولات جدیدی که شرکت ال‌جی در نمایشگاه IFA 2016 پیش روی کاربران قرار داده با کیفیت فوق‌العاده بالایی که دارند، می‌توانند مناسب اجرای بازی‌های رایانه‌ای و همینطور استفاده در محیط کار باشند و همین موضوع می‌تواند بسیاری از کاربران حرفه‌ای را جذب کند. هنوز قیمت و زمان عرضه این محصولات جدید مشخص نشده است.