ال‌جی از اولین لپتاپ خود موسوم به Gram رونمایی کرد؛ وزنی کمتر از یک کیلوگرم و ویندوز 10

به‌تازگی شعبه‌ی آمریکا از شرکت ال‌جی، اولین سری از لپ‌تاپ‌های خود را با نام “Gram – گِرَم ” و با وزنی کمتر از 1 کیلوگرم معرفی نمود. لپ‌تاپ‌های جدیدی که ال‌جی تولید کرده، هم‌اکنون در فروشگاه‌های مایکروسافت و آمازون در حال فروش است و می‌تواند با وزن بسیار پایینی که دارد، بسیاری از کاربران را برای […]

به‌تازگی شعبه‌ی آمریکا از شرکت ال‌جی، اولین سری از لپ‌تاپ‌های خود را با نام “Gram – گِرَم ” و با وزنی کمتر از 1 کیلوگرم معرفی نمود. لپ‌تاپ‌های جدیدی که ال‌جی تولید کرده، هم‌اکنون در فروشگاه‌های مایکروسافت و آمازون در حال فروش است و می‌تواند با وزن بسیار پایینی که دارد، بسیاری از کاربران را برای خرید، ترغیب نماید. البته این تمام موضوع نیست و در کنار وزن پایین، قدرت بسیار بالا، صفحه‌نمایشی با کیفیت فوق‌العاده و طراحی مدرن در کنار یکدیگر سبب شده‌اند تا محصولات سری LG Gram، بتوانند انتخابی مناسب برای بسیاری از کاربران باشد.

در حقیقت لپ‌تاپ LG Gram 14 را می‌توان سبک‌ترین لپ‌تاپ 14-اینچی جهان با وزنی تنها معادل با 2.16 پوند – حتی کمتر از MacBook Air – دانست. مهندسین شرکت ال‌جی برای کاهش وزن این لپ‌تاپ‌ها، از ترکیب ماده‌های کربن‌-لیتیوم و کربن‌-منیزیم بهره برده‌اند; موادی که از آن‌ها در ساخت خودروهای فرمول یک و فضاپیماها استفاده می‌گردد و سبب شده تا در کنار وزن بسیار پایین، شاهد کیفیت بسیار بالای بدنه‌ی این لپ‌تاپ‌ها نیز باشیم. نهایتاً، لپ‌تاپ LG Gram 14 با ضخامتی کمتر از نیم‌اینچ، یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های ساخته‌شده نیز به‌حساب می‌آید.

مدیر ارشد بخش بازاریابی شعبه‌ی آمریکا از شرکت ال‌جی، آقای David VanderWaal دلیل ورود این شرکت کره‌ای به دنیای لپ‌تاپ‌ها را نیاز کاربران به محصولاتی سبک و با قدرت بسیار بالا اعلام کرده است. همچنین توانایی بالای ال‌جی در ساخت و تولید محصولاتی متفاوت، یکی دیگر از دلایلی بوده که باعث شده مدیران این شرکت بخواهند وارد این عرصه شده و رقابتی بسیار سخت را با نامداران این حوزه آغاز نمایند. این لپ‌تاپ‌های جدید قرار است با تجهیز شدن به ویندوز 10 و بهره بردن از امکانات خاص این ویندوز برای مرورگر Microsoft Edge و دستیار مجازی Cortana، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

LG Electronics Makes Laptop Debut In U.S. With Windows 10 'Gram' Series 2

ال‌جی زمان بسیار خوبی را برای عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید خود در نظر گرفته و قصد دارد حالا که محصولات مختلفی در بازار بر پایه‌ی ویندوز 10 عرضه می‌گردند، لپ‌تاپ‌های جدید خود را با ویژگی‌‌های بسیار خوبی که دارد در اختیار کاربران قرار دهد تا بتواند سهمی از بازار را از آن خود کند. این لپ‌تاپ‌ها نیز همچون تمامی محصولات سری Microsoft Signature Edition (که با همکاری مایکروسافت و سازندگان عرضه می‌شوند)، تجربه‌ای فوق‌العاده را در اختیار کاربران قرار دهند و در کنار امکانات بسیار بالا و بهینه‌سازی اختصاصی با ویندوز 10، در مدل‌های مختلفی همراه با پردازنده‌های نسل پنجم Core i5 و Core i7 اینتل عرضه شوند. شرکت اینتل نیز برای همکاری با ال‌جی، تمایل زیادی نشان داده و همکاری با چشم‌بادامی‌ها را یک فرصت بسیار خوب برای تثبیت جایگاه خود در بازار می‌داند.

شرکت ال‌جی سعی کرده تا باقدرت وارد این عرصه شده و محصولاتی را که معرفی می‌کند، در کنار قدرت بسیار بالا و طراحی مدرن، امکانات بسیار خوبی نیز در اختیار کاربران قرار دهند. امکانات ارتباطی این لپ‌تاپ‌ها نیز قابل‌توجه بوده و ال‌جی سعی کرده تا با قرار دادن بلوتوث، وای‌فای و پورت USB 3.0، دستگاه خود را به درگاه کارت حافظه‌ی MicroSD و همچنین پورت Micro-USB نیز مجهز نماید. مورد دیگر، وجود یک پورت HDMI در قسمت کناری این لپ‌تاپ است، چیزی که برای محصولاتی با چنین ضخامت کمی، غیرمعمول است.

از آنجایی که LG قصد داشته تا محصولات جدید آن‌ها به صورت کامل با ویندوز 10 بهینه باشند، به همین جهت شاهد سرعت بوت شدن در این لپ‌تاپ‌ها بسیار بالاست و به‌سرعت نیز می‌توان آن‌ها را در حالت Hibernate قرار داد. همچنین باتری به کار گرفته شده در این محصول باریک نیز ظرفیت بالایی داشته و با یک‌بار شارژ شدن، می‌تواند 7.5 ساعت در خدمت کاربران باشد.

از آنجایی که ال‌جی خود بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی صفحه‌های نمایش در جهان به حساب می‌آید، لپ‌تاپ‌های سری Gram این شرکت نیز به صفحه‌نمایش‌هایی با کیفیت بسیار بالا و رزولوشن 1080×1920 با نسبت تصویر 16:9 مجهز شده تا نمایش تصاویر واقعی‌تر از همیشه به نظر برسند. همچنین ال‌جی از تکنولوژی IPS برای صفحه‌نمایش خود استفاده نموده تا از نمایش دقیق و کنتراست بالای تصویر حتی در زاویه‌های دید بسیار کم، اطمینان حاصل نماید.

یک ویژگی‌ بسیار جذاب و خوب دیگر نیز در لپ‌تاپ‌های جدید شرکت ال‌جی وجود دارد و آن، حالت “Reader Mode” برای مطالعه، است. در این حالت، با کم شدن شدت رنگ آبی در صفحه‌نمایش، شرایطی مهیا می‌شود تا کاربران بتوانند راحت‌تر به مطالعه پرداخته و چشم آن‌ها از آسیب‌های مختلف، در امان باشد. سیستم صوتی این محصولات نیز با وجود تبدیل‌کننده‌های با کیفیت DAC، به کاربران اجازه می‌دهد تا صدایی با کیفیت بالاتر و نویز کمتر را دریافت کنند.

LG قصد دارد محصولات سری Gram خود را در سه مدل مختلف و با مشخصاتی متفاوت در اختیار کاربران قرار دهد که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه نمایید:

  • LG gram 13 – 13-inch model in white with Intel Core i5, 8GB of memory and 128GB of storage Model 13Z950-A.AA3WU1. Weight: 2.16 pounds. Suggested price: $899
  • LG gram 14 – 14-inch model in gold with Intel Core i5, 8GB of memory and 128GB of storage Model 14Z950-A.AA3GU1. Weight: 2.16 pounds. Suggested price: $999
  • LG gram 14 – 14-inch model in gold with Intel Core i7, 8GB of memory and 256GB of storage 14Z950-A Model 14Z950-A.AA4GU1. Weight: 2.16 pounds. Suggested price: $1,399
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال