ال‌جی در سه‌ماهه دوم 2016 بالاترین سود دو سال اخیر را تجربه کرده است

در طول چند سال گذشته، سود عملکردی شرکت LG Electronics روند آهسته‎ای را در پیش داشته است، ولی روز گذشته این شرکت مستقر در کره‎ی جنوبی انتظارات خود را برای سه ماهه‎ی دوم سال اعلام کرد، و خوشبختانه به نظر می‎رسد که این غول دنیای فناوری به بالاترین سود عملکردی در دو سال اخیر دست […]

در طول چند سال گذشته، سود عملکردی شرکت LG Electronics روند آهسته‎ای را در پیش داشته است، ولی روز گذشته این شرکت مستقر در کره‎ی جنوبی انتظارات خود را برای سه ماهه‎ی دوم سال اعلام کرد، و خوشبختانه به نظر می‎رسد که این غول دنیای فناوری به بالاترین سود عملکردی در دو سال اخیر دست یافته است. گرچه، با وجود این حقیقت که شرکت ال‎جی انتظار داشته رونمایی از پرچم‎دارشان یعنی گوشی LG G5 ارقام مربوط به فروش را در سه ماهه‎ی دوم 2016 بالا ببرد، ولی تا حد زیادی علت این موفقیت مربوط به دیگر محصولات این شرکت جدا از بخش موبایل ال‎جی می‎شود.

گوشی LG G5، بدون کوچک‎ترین میزان شکی، یک گوشی هوشمند نسبتا بی‎همتا است، علت آن به طراحی ماژول‎ مانندش بر می‎گردد که به کاربر توانایی اتصال ماژول‎های مختلف برای اهداف گوناگون را می‎دهد. به طور تئوری، این مفهوم عالی به نظر می‎آید، ولی در حقیقت، LG G5 تاثیر زیادی بر روی بازار گوشی‎های هوشمند رده بالا نگذاشته است. طبق تحلیل‎گر شرکت HMC Investment آقای Greg Roh، این شرکت در طول سه ماهه‎ی دوم سال تنها موفق به فروش 2.2 میلیون واحد G5 “به علت رقابت شدید” شده است. در رابطه با جزئیات، این تحلیل‎گر معتقد است که بخش موبایل ال‎جی احتمالا پنج ضرر عملکردی متوالی را در سراسر این بازه‎ی زمانی سال تا انتهای ماه ژوئن میلادی، متحمل شده است. علاوه بر این، این فرد انتظار دارد که بخش موبایل این شرکت در سه ماهه‎ی سوم امسال نیز “به ضرر ادامه دهد”.

خوشبختانه، با آن‎که صنعت موبایل شرکت LG Electronics به نظر نمی‎رسد عملکرد خوبی داشته باشد، این شرکت انتظار دارد در طول سه ماهه‎ی دوم به بالاترین میزان سود عملکردی در طول دو سال گذشته دست پیدا کند و این شرکت در گزارش رگولاتوری فاش کرده که سود این شرکت در طول بازه‎ی زمانی ماه آوریل تا ژوئن به احتمال زیاد به 585 میلیارد وون (تقریبا 504 میلیارد دلار) خواهد رسید. این رقم بالاترین میزان سودی است که برای این شرکت از سه ماهه‎ی دوم سال 2014 ثبت شده است، یعنی زمانی که سود این شرکت به 610 میلیارد وون رسید.

این موفقیت ظاهری تا حد زیادی به بخش تلویزیون ال‎جی نسبت داده می‎شود. این شرکت دومین تولیدکننده‎ی بزرگ تلویزیون جهان بعد از شرکت Samsung Electronics است و تحلیل‎گران اعتقاد دارند که رویدادهای ورزشی از جمله لیگ قهرمانان یوفای 2016 می‎تواند تا حد زیادی باعث بالا بردن میزان تقاضا (و فروش) هم نمایشگرهای تلویزیونی بزرگ این شرکت و هم مدل‎های ارزان‎قیمت‎تر شده باشد. علاوه بر این، طبق گفته‎ی تحلیل‎گران بخش لوازم خانگی این شرکت نیز احتمالا در ثبت میزان بالایی از سود دخیل بوده است، به نحوی که آن‎ها اعتقاد دارند گرم شدن هوا در برخی مناطق جغرافیایی ممکن است میزان تقاضا برای دستگاه‎های تهویه‎ی هوا را افزایش داده باشد.

به هرحال، شرکت LG Electronics انتظار دارد درآمد سه ماهه‎ی دوم سال 2016 تا 0.5 درصد به 14 تریلیون وون افزایش یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال