آیا G4 ال‌جی توانایی رقابت با دوربین‌های DSLR را خواهد داشت؟!

باطری، طراحی و دوربین، سه عنصر مهم برای موفقیت یک گوشی هوشمند در بازار‌های رقابت هستند. هم اینک تقاضای ما از کمپانی‌های مشهور دنیا، بهبود مناسب و هر چه بهتر گوشی‌های هوشمند سطح بالای آنهاست. زیرا امروزه انتظارات کاربران از گوشی‌های خود بسیار بالا رفته و رفع این مورد نیازمند تلاش بیشتر شرکت‌ها می‌باشد. سال […]

باطری، طراحی و دوربین، سه عنصر مهم برای موفقیت یک گوشی هوشمند در بازار‌های رقابت هستند. هم اینک تقاضای ما از کمپانی‌های مشهور دنیا، بهبود مناسب و هر چه بهتر گوشی‌های هوشمند سطح بالای آنهاست. زیرا امروزه انتظارات کاربران از گوشی‌های خود بسیار بالا رفته و رفع این مورد نیازمند تلاش بیشتر شرکت‌ها می‌باشد. سال پیش بود که کمپانی ال‌جی با معرفی گوشی جی3 خود، از طراحی و دوربین بهبود یافته آن رونمایی کرد. امسال نیز طبق رسمی نانوشته، ال‌جی دست به معرفی پرچمدار جدیدی زده و قول عملکرد بهتر آن را داده است.

همانطور که می‌دانید، گوشی گلکسی اس6 (و گلکسی اس6 اج) سامسونگ، از بهترین گوشی‌های هوشمند در زمینه عکاسی بوده و در این حوزه، تصاویر بسیار شارپی با دقت رنگی بسیار بالا و نور‌دهی بسیار عالی را تولید می‌کنند. شاید تصاویر ثبت شده توسط این گوشی در حد اعلایی نباشد، اما از نظر ظاهر کار، بسیار رضایت‌بخش بوده و مورد توجه عکاسان و کاربران آماتور قرار گرفته است. اما این موارد ال‌جی را پریشان و مضطرب نکرده است و اخیرا در مراسمی واقع در نیویورک، این کمپانی معروف کُره‌ای اقدام به معرفی پرچمدار جدید خود کرده و آن را نه در حد یک دوربین عکاسی کامپکت و ساده، بلکه جایگزینی مناسب برای دوربین‌های DSLR می‌داند.

این گفته‌ها، اظهارات جسورانه‌ای بوده و به علاوه نتایج بسیار خوب آن نیز توجیه کننده اهداف بلند‌پروازانه آن است.

هم اکنون زمان کافی برای بررسی دقیق ادعای ال‌جی موجود نیست، اما مطمئنا در فرصتی مناسب از این گوشی دعوت به عمل آورده و آن را در عرصه آزمایش قرار خواهیم داد. برای راحتی کار و انجام رسمی‌تر آن، می‌بایست تنظیمات دوربین گوشی را بر روی حالت خودکار قرار داده و سپس به عکاسی با آن مشغول شویم. همچنین حالت راحت‌تری نیز وجود دارد که با لمس صفحه نمایش، گوشی اقدام به عکاسی خواهد نمود. در کنار آن نیز مودی دستی قرار داده شده است که این حالت برای تنظیم موارد دلخواهی همچون سرعت شاتر، میزان حساسیت حسگر (ایزو)، تراز سفیدی (وایت بالانس) و غیره، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در مدت زمان کوتاهی که به کار با این گوشی پرداختیم، از امکانات بسیار خوب آن شگفت‌زده شدیم. تنظیمات تراز سفیدی در محیط‌های بسته و فضاهای باز بسیار عالی عمل کرده و کیفیت عکس‌ها در حد بسیار خوبی قرار دارند. گرچه تنظیمات نور‌دهی آن کمی ضعیف‌تر از سطح انتظاراتمان بود. ولی بطور کلی می‌توان گفت که خروجی عکس‌ها بسیار عالی بنظر می‌رسد. مطمئن باشید که در آینده‌ای نزدیک به بررسی هر جه بیشتر این گوشی و قابلیت‌ها و امکانات عکس‌برداری آن خواهیم پرداخت.

طبق ادعا ال‌جی، گوشی جی4 این شرکت از امکانات بسیار جدیدی برخوردار بوده و نسبت به نسل قبلی آن، پیشرفت‌های چشمگیری را داشته است. وجود حسگری با قدرت تفکیک‌پذیری 16 مگاپیکسل، حداقل گشودگی دیافراگم لنز f/1.8، لرزشگیر اوپتیکال تصویر بهبود یافته، سیستم لیزری مربوط به فوکوس سریع مشابه جی3 و حسگر طیف‌سنج رنگی ال‌جی، از ویژگی‌های جدید دوربین این گوشی به منظور تولید تصاویری با تراز سفیدی مناسب و دقت رنگ بالاست.

فرصت کافی برای تست دوربین این گوشی در فضا‌های متفاوت نبود، اما با کمی تامل و تفکر در عکس‌های زیر می‌توانید به طور اجمالی در مورد دوربین این گوشی و رقابت آن با دوربین‌های عکاسی سطح بالای بازار، قضاوت درستی داشته باشید. شاید برای انجام رقابتی صحیح‌تر، می‌بایست این گوشی را در برابر پرچمداران قدرتمند شرکت سامسونگ، گلکسی اس6 قرار داده و تمامی جنبه‌های آن را به دقت مورد سنجش قرار دهیم.

هم اینک در گالری زیر به تماشای تصاویر ثبت شده توسط گوشی جی4 ال‌جی پرداخته و ما را نیز از نظرات خود مطلع سازید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال