ال‌جی در حال ساخت و توسعه‌ی نمایشگرهای 8K می‌باشد

اولین بار در کنفرانس جهانی مهندسین تلویزیون در سال 1981 بود که مهندسین کشور ژاپن، نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا را معرفی کردند. از آن زمان بود که توسعه‌ی نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا آغاز شد حالا به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای ال‌جی در حالت توسعه‌ی صفحه‌نمایش‌های 8K Quad Ultra HD بوده و قصد دارد […]

اولین بار در کنفرانس جهانی مهندسین تلویزیون در سال 1981 بود که مهندسین کشور ژاپن، نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا را معرفی کردند. از آن زمان بود که توسعه‌ی نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا آغاز شد حالا به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای ال‌جی در حالت توسعه‌ی صفحه‌نمایش‌های 8K Quad Ultra HD بوده و قصد دارد آنها را در نمایشگرهایی iMac جدید اپل نیز به کار گیرد.

شعار ال‌جی در این مورد، “The World is Turning to 8K” (به معنای، جهان در حال تبدیل شدن به 8K می‌باشد) بوده و قصد دارد آنها را همچون نمایشگرهای 4K، فراگیر نماید. البته این موضوع تعجب‌برانگیز نیست که نمایشگرهای 8K نیز در همه جا مورد استفاده قرار گیرند. اگر المپیک 2012 را به یاد داشته باشید، B.B.C اعلام کرده بود که وضوح تصویر 8K، بالاترین وضوح تصویری است که چشم انسان، می‌تواند آن را ببیند. همچنین، آنها پیش‌بینی کردند که در آینده‌ی نزدیک، شاهد حضور این تکنولوژی در بازار خواهیم بود.

LG Gets Ready for 8K Quad UHD

حتی کشورهای مختلف قصد دارند تا مسابقات ورزشی را با این وضوح تصویر، فیلم‌برداری کنند. چندی پیش، کشور ژاپن اعلام کرد که به دنبال آزمایش وضوح تصویر 8K بوده و قصد دارد برخی از مسابقات ورزشی را با این وضوح تصویر پخش نماید. کره نیز اعلام داشته که سرویس‌های فیلم‌برداری خود را برای مسابقات المپیک زمستانی 2018 که در شهر Pyeongchang برگزار می‌شود، به تکنولوژی 8K مجهز کند. ال‌جی نیز در نمایشگاه CES 2015 بود که تلویزیون 98 اینچی 8K Color Prime Ultra HDTV خود را معرفی نمود!

اما تاکنون تصور کرده‌اید که وضوح تصویر 8K تا چه حدی می‌تواند در کیفیت تصاویر و ویدئوها تاثیر داشته باشد؟ بگذارید نگاهی دقیق‌تر به 8K داشته باشیم.

دقت و وضوح تصویر عکسی که در ادامه قرار گرفته، 4320×7680 می‌باشد که این میزان، دقیقا دو برابر 4K است اما در حقیقت، پیکسل‌های آن، 4 برابر 4K  و 16 برابر FullHD می‌باشد! ولی رابطه‌ی میان وضوح تصویر و تعداد پیکسل‌ها در چیست؟ اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، تصاویری که افراد مشاهده می‌کنند، با کیفیت‌تر و شفاف‌تر خواهند بود.

LG Gets Ready for 8K Quad UHD 2

بگذارید کمی دقیق‌تر بیان کنیم. صفحه‌نمایشی 5-اینچی با وضوح تصویر HD که 900,000 پیکسل در آن جای گرفته است از صفحه‌نمایشی 5-اینچی با 340,000 پیسکل و البته وضوح تصویر SD، بسیار باکیفیت‌تر خواهد بود. وضوح تصویر نیز به همین صورت بوده و میزان آن افزایش پیدا می‌کند. وضوح تصویر FHD برابر با 1080×1920، وضوح تصویر QHD برابر با 2160×3840 و وضوح تصویر UHD برابر با 2160×4096 می‌باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید، این میزان در حال افزایش بوده و کیفیت را بالاتر می‌برد، اما اینجا باید به “تعداد پیکسل” نیز توجه کنید. موردی دیگری با نام “PPI” یا “تراکم پیکسلی” وجود دارد که غلظت و تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ را بیان می‌کند. زمانی که اندازه‌ی صفحه‌نمایش افزایش پیدا کرده و وضوح تصویر ثابت باقی می‌ماند، تراکم پیکسلی نیز افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع، سبب می‌شود که با تصاویری شفاف‌تر رو‌به‌رو باشیم.

در نمایشگاه CES 2015 بود که ال‌جی از اولین تلویزیون 8K دنبا با نام 8K Color Prime Ultra HDTV رونمایی کرد. تلویزیون‌های 55-اینچی 8K نیز در این نمایشگاه معرفی شدند که با تکنولوژی‌های بسیاری از سوی ال‌جی همراه بود و به کاربران اجازه میداد تا با وضوح تصویر 4320×7680، شدت روشنایی را بر روی 500nit قرار دهند و رسیدن به چنین نقطه‌ای نیز به کمک طراحی و به‌کارگیری پنل‌های +M شرکت ال‌جی میسر شده بود. این پنل، توانایی اضافه کردن پیکسل‌های سفید به رنگ‌های پایه‌ی RGB را نیز داشت که نتیجه‌ی آن، خلق تصاویر خارق‌العاده در کنار زاویه‌ی دید بسیار بالا بود.

LG Gets Ready for 8K Quad UHD 3 4

با داشتن چنین تکنولوژی‌هایی، LG Display در حال توسعه‌ی خط تولید محصولات UHD خود بوده و قصد دارد در آینده نیز قصد دارد با افزایش سطح تولید این نمایشگرها، تکنولوژی 8K را به بخش‌های مختلف وارد نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال