ال‌جی 900 میلیون دلار برای توسعه صفحه‌نمایش‌های خمیده OLED سرمایه‌گذاری می‌کند!

طبق اطلاعات جدیدی که از سوی منابع داخلی LG منتشر شده، این شرکت بزرگ کره‌ای، 908 میلیون دلار را برای توسعه و تولید صفحه‌نمایش‌های خمیده OLED تخصیص داده و قصد دارد تا در سال 2017، صفحه‌نمایش‌های جدید خود را تولید و توزیع نماید. طبق آمار منتشر شده، شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ، بزرگترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش‌های خمیده OLED هستند و […]

طبق اطلاعات جدیدی که از سوی منابع داخلی LG منتشر شده، این شرکت بزرگ کره‌ای، 908 میلیون دلار را برای توسعه و تولید صفحه‌نمایش‌های خمیده OLED تخصیص داده و قصد دارد تا در سال 2017، صفحه‌نمایش‌های جدید خود را تولید و توزیع نماید. طبق آمار منتشر شده، شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ، بزرگترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش‌های خمیده OLED هستند و هر ساله سرمایه‌گذاری را برای توسعه این بخش نیز انجام می‌دهند.

همانطور که می‌دانید صفحه‌نمایش‌های خمیده نه تنها در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه اخیرا شاهد به کارگیری آنها در تلویزیون‌ها، ماشین‌ها و حتی وسایل پوشیدنی نیز هستیم. اینکه چگونه مهندسین توانسته‌اند صفحه‌نمایشی خمیده تولید کنند نیز احتمالا به خاطر استفاده از پلاستیک در ساختار اصلی این صفحه‌های نمایش باشد. همچنین گوشی‌هایی که از صفحه‌های خمیده استفاده می‌کنند، قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند و شاید دلیل آن نیز تکنولوژی گرانتر آن است که سبب شده تا قیمت آن بیشتر باشد.

سال 2012 بود که سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد یک گوشی‌هوشمند با صفحه‌نمایش خمیده معرفی نماید و سال 2013 بود که گوشی‌هوشمند Galaxy Round با صفحه‌نمایشی 5.7-اینچی و خمیده معرفی شد. اما پس از آن شرکت LG نیز گوشی G Flex را معرفی نمود و حالا پس از گذشت دو سال، گوشی‌های هوشمدن Galaxy S6 edge و G Flex 2، از محبوبترین گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش خمیده هستند که اولی صفحه‌نمایشی 5.1-اینچی و دیگری صفحه‌ای 5.5-اینچی دارد.

البته نباید فراموش کرد که صفحه‌نمایش‌های خمیده تنها برای به رخ کشیدن تکنولوژی تولید نمی‌شوند بلکه به کارگیری آنها مخصوصا در گوشی‌های هوشمند، سبب می‌شود تا گوشی از ارگونومی بهتری بهره‌مند شده و استفاده از آن راحتتر باشد. با این حال هنوز اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های آتی ال‌جی منتشر شده و احتمالا باید شاهد تحولی عظیم در این صنعت باشیم.

اما نظر شما در این مورد چیست؟ آیا واقعا صفحه‌نمایش‌های خمیده برای گوشی‌های هوشمند لازم هستند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال