ال‌جی از یک ماژول حسگر اثر انگشت بدون دکمه فیزیکی رونمایی کرد

در حال حاضر حسگر‎های اثرانگشت استاندارد به نظر می‌‎آیند که از آن‎ها برای محافظت از دستگاه‎های موبایل خود استفاده می‎کنیم. در اکثر موارد تنها تفاوت بین حسگرهای استفاده شده توسط شرکت‎های مهم بزرگ، محل قرارگیری آن‎ها است به طوری که از بعضی از آن‎ها به عنوان دکمه‎ی home استفاده می‎شود، سایرین در پشت گوشی قرار […]

در حال حاضر حسگر‎های اثرانگشت استاندارد به نظر می‌‎آیند که از آن‎ها برای محافظت از دستگاه‎های موبایل خود استفاده می‎کنیم. در اکثر موارد تنها تفاوت بین حسگرهای استفاده شده توسط شرکت‎های مهم بزرگ، محل قرارگیری آن‎ها است به طوری که از بعضی از آن‎ها به عنوان دکمه‎ی home استفاده می‎شود، سایرین در پشت گوشی قرار می‎گیرند و در بعضی از موارد نمونه‎هایی هم دیده شده است که در سمت کناری گوشی قرار داده می‎شوند.

گرچه اگر آن‎ها در یک چیز با هم مشترک باشند، آن چیز این است که آن‎ها از نظر طراحی و محل قرارگیری کاملاً در دید هستند، ولی شرکت ال‎جی قصد دارد چنین چیزی را تغییر دهد. شرکت LG Innotek اخیراً اعلام کرده است که آن‎ها ماژول حسگر اثرانگشت جدیدی را ایجاد کرده‎اند که می‎تواند زیر صفحه‎ی نمایش شیشه‎ای گوشی بسیار خوب مخفی شود.

یعنی شما دیگر نیازی به داشتن یک برش مشخص یا دکمه‎ای که نشان‎دهنده‎ی محل سنسور باشد، ندارید. نحوه‎ی کارکرد این حسگر به همان نحوی است که حسگرهای فعلی کار می‎کنند یعنی کاربران بایستی انگشتان خود را در بالای شیشه قرار دهند تا حسگر اثر انگشت را اسکن و دستگاه‎ را از حالت قفل خارج کند. جنبه‎ی مثبت ماجرا این است که استفاده از چنین حسگری باعث می‎شود جنبه‎های زیبایی‌شناسی طراحی گوشی بهتر شود و همچنین ماژول مذکور را از آسیب بر حذر دارد.

ال‎جی همچنین اعلام می‎کند که حسگر اثرانگشت آن‎ها به نسبت طراحی‎های نوع دکمه‎ای، با داشتن ضریب خطای 0.002 درصدی، بسیار دقیق‎تر است. باید صبر کرد و دید چه شرکتی از طرح ال‎جی استفاده خواهد کرد، ولی شرکت کوالکام طرحی مشابه را در گذشته پیشنهاد داد بنابراین باید برای دیدن اینکه چه کسی ابتدا در بازار و صنعت موبایل از چنین چیزی بهره خواهد برد، صبور بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال