ساخت نوعی میکروفون منعطف که با قرارگیری روی پوست حساسیت شنوایی بالاتر از گوش انسان ارائه می کند

دانشمندان با هدف کاهش محدودیت فناوری های مربوط به فرامین صوتی یک میکروفون منعطف توسعه دادند که می تواند روی پوست انسان قرار بگیرد. همچنین این دستگاه با داشتن حساسیت شنوایی بالا فرامین صوتی را بدون هیچگونه اختلالی انجام می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر فناوری شناسایی فرامین […]

دانشمندان با هدف کاهش محدودیت فناوری های مربوط به فرامین صوتی یک میکروفون منعطف توسعه دادند که می تواند روی پوست انسان قرار بگیرد. همچنین این دستگاه با داشتن حساسیت شنوایی بالا فرامین صوتی را بدون هیچگونه اختلالی انجام می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر فناوری شناسایی فرامین صوتی کاربردهای فراوانی در حوزه های مختلف پیدا کرده است. البته برای استفاده از آن باید کاربر نزدیک دستگاه بوده و فرامین صوتی را به صورت شمرده اعلام کند. اما میکروفون منعطف جدید دانشمندان دیگر این محدودیت ها را نخواهد داشت.

 پروفسور کیلوان چو و دکتر سیانگ لی از دانشکده شیمی دانشگاه پوهانگ کره جنوبی به همراه تیم خود از بخش مهندسی مکانیک توانستند سامانه های میکرو الکترومکانیکی را با کمک مواد پلیمری به کار گیرند. آنها نوعی میکروفون فوق ریز با توانایی شناسایی صوت ساختند.

 در حال حاضر میکروفون های موجود در گوشی های هوشمند و دستگاه های بلوتوثی مبتنی بر MEMS هستند و در آنها از ساختارهای پیچیده و کوچک دیافراگم استفاده شده است. دیافراگم از سیلیکون خشک و شکننده تشکیل شده که قابلیت انعطاف ندارد. به همین دلیل قابلیت شناسایی صوتی دستگاه نیز کاهش می یابد. به همین دلیل دانشمندان با هدف رفع محدودیت از مواد پلیمری برای ساخت میکروفون منعطف استفاده کردند.

این مواد دارای انعطاف بیشتری نسبت به سیلیکون بوده به طوری که می توان آن را به هر شکلی در آورد. اندازه آن نیز به اندازه تنها یک چهارم سطح ناخن است و ضخامت آن کمتر از چند صد میکرومتر خواهد بود. حساسیت شنوایی بسیار بالای این میکروفون ها نسبت به گوش انسان باعث می شود تا بتواند عمل شناسایی فرامین صوتی در میان دیگر اصوات محیط را بدون هیچگونه اختلالی انجام دهد. همچنین این میکروفون جدید صداهای بلند بالای ۸۵ دسیبل را نیز به عنوان اصوات مضر برای گوش انسان شناسایی میکند و میتواند اصوات دارای بسامد پایین را نیز بشنود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال