مازراتی می‌گوید تولید خودروهای هیبریدی‌اش از سر اجبار بوده و نه اختیار!

در دنیای خودروهای اسپرت که شرکت‌های بسیار زیادی به تولید خودروهای قدرتمند مشغول هستند، برخی نیز محصولاتی هیبریدی و الکتریکی را تولید می‌کنند و برخی نیز قصد دارند همان خودروهای بنزینی و قبلی خود را وارد بازار نمایند. مازراتی یکی از همین شرکت‌هاست که به صورت محافظه‌کارانه‌ای وارد دنیای خودروهای الکتریکی و هیبریدی شده، اما […]

در دنیای خودروهای اسپرت که شرکت‌های بسیار زیادی به تولید خودروهای قدرتمند مشغول هستند، برخی نیز محصولاتی هیبریدی و الکتریکی را تولید می‌کنند و برخی نیز قصد دارند همان خودروهای بنزینی و قبلی خود را وارد بازار نمایند. مازراتی یکی از همین شرکت‌هاست که به صورت محافظه‌کارانه‌ای وارد دنیای خودروهای الکتریکی و هیبریدی شده، اما واقعا دوست ندارد عرضه‌ و تولید خودروهای قدرتمند خود با موتور V8 را متوقف نماید. شاید یکی دیگر از این نمونه‌ها شرکت آستون‌مارتین باشد که به سختی قصد ورود به دنیای خودروهای الکتریکی را دارد.

از جهت دیگر، عرضه‌ی چنین محصولاتی، درگیری بسیار زیادی را برای مدیران و مهندسین به جهت کاهش تولید سطح گازهای گلخانه‌ای خواهد داشت و حتی ممکن است شرایطی سخت را نیز ایجاد نماید.

اما جالب است بدانید که در سال 2013، مدیرعامل شرکت مازراتی، آقای Harald Wester در مصاحبه‌ای خودروهای الکتریکی را “مزخرف” نامید و اذعان داشت که این محصولات سطح بیشتری از گاز گلخانه‌ای الکتریکی CO2 (کربن دی‌اکسید) را نسبت به خودروهای بنزینی موجود، تولید می‌نماید. همچنین وی در صحبت‌های خود اشاره داشته که برای کاهش دادن سطح تولید گازهای گلخانه‌ای، باید به دنبال راهی برای این موضوع بود و واقعا خودروهای الکتریکی نمی‌توانند پاسخی مناسب برای این موضوع باشند.

حالا سه سال گذشته و موضع Harald Wester عوض شده که البته دلیل آن رضایت قلبی وی نیست. در واقع او چاره‌ای نداشته با این موضوع کنار بیاید و به همین جهت قصد دارد تا سال 2020، نسخه‌ی هیبریدی از محصولات مختلف خود را نیز معرفی نماید. تلاش مهندسین مازراتی در مورد این خودروها نیز رساندن سطح تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان متوسط بوده و هنوز به آن سطح دلخواهی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند، نرسیده‌اند.

مدیرعامل بخش اروپا از شرکت مازراتی، آقای Giulio Pastore در این مورد اعلام کرده که بازار برخی از کشورها، تقاضای زیادی برای خودروهای الکتریکی دارند و ورود به این بازارها می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. همچنین وی اشاره داشته که تولید خودروهای الکتریکی کار سختی نیست  و اگر عملکرد خودروها قربانی الکتریکی بودن آنها نشود، مازراتی نیز به این بازار ورود پیدا می‌کند. اما اگر روزی شاهد چنین اتفاقی باشیم و ببینیم که عملکرد محصولات این شرکت قربانی الکتریکی و یا هیبریدی بودن خواهند شد، شاید هیچ‌گاه مازراتی را در این بازار نبینیم.

اگر شرکت پورشه نیز بتواند محصول الکتریکی و جدید خود را که به زودی معرفی می‌کند، بدون کاهش عملکرد وارد بازار کند، احتمالا مازراتی نیز به این موضوع تشویق خواهد شد و خودروهای الکتریکی بیشتری را برای ورود بازار، آماده خواهد نمود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال