این مازراتی اولین خودرو اندرویدی واقعی در دنیا است

با استفاده از خودروهایی که از سیستم Android Auto پشتیبانی می‌کنند، گوگل‌ همواره سعی داشته دنیای اندروید را به رانندگان این خودروها نشان دهد تا رانندگی در جاده‌ها با این سیستم راحت‌تر انجام شود. در رویداد I/O، غول جستجوگر دنیای تکنولوژی پای خود را فراتر از Android Auto گذاشت و با معرفی خودروی مفهومی مازراتی، اولین […]

با استفاده از خودروهایی که از سیستم Android Auto پشتیبانی می‌کنند، گوگل‌ همواره سعی داشته دنیای اندروید را به رانندگان این خودروها نشان دهد تا رانندگی در جاده‌ها با این سیستم راحت‌تر انجام شود. در رویداد I/O، غول جستجوگر دنیای تکنولوژی پای خود را فراتر از Android Auto گذاشت و با معرفی خودروی مفهومی مازراتی، اولین خوردوی اندرویدی را به نمایش گذاشت.

البته خودروهای کنونی هم از اندروید و پلتفرم Android Auto به خوبی پشتیبانی می‌کنند؛ اما برای استفاده از چنین ویژگی نیازمند برنامه‌های مختلف خواهید بود. از طرفی دیگر خوردوری مفهومی شرکت مازراتی به صورت کامل از اندروید پشتیبانی کرده و می‌توانید از تمامی ویژگی‌های این سیستم‌عامل استفاده کنید. نمایشگر غول‌پیکر قرار گرفته در داشبورد این خودرو تنها اطلاعات مربوط به جی‌پی‌اس یا تماس‌های دریافتی را به شما نمایش نمی‌دهد؛ بلکه تمامی ویژگی‌های اندروید N در این نمایشگر دیده می‌شود و می‌توانید به طور کامل از آن‌ها استفاده کنید.

این بدان معناست که عملکرد اندروید در این خودرو تنها به پخش کردن موسیقی و یا نشان دادن تماس‌های دریافتی ختم نمی‌شود؛ بلکه با استفاده از اندروید می‌توانید کولر خودروی خود را روشن کرده و یا دمای صندلی را به نحوی مطلوب تنظیم کنید. در این خودرو می‌توانید از 5 ویژگی اصلی اندروید استفاده کنید. دسترسی داشتن به صفحه‌ی خانگی اندروید N و استفاده از برنامه‌های مختلف نظیر جهت‌یابی، برقراری تماس و پخش فایل‌های صوتی و تصویری از 5 ویژگی مهم‌ این نمایشگر 13 اینچی بوده که از رزولوشن 4K هم پشتیبانی خواهد کرد.

تمامی اقدامات بالا را چیپست قدرت‌مند اسنپ‌دراگون 825 به انجام می‌رساند و نمایشگری مجزا با رزولوشن 720p نیز در پشت فرمان تعبیه شده است. فعلا گوگل نتوانسته سازندگان را به اندازه‌ی کافی برای تولید انبوه چنین خودرویی قانع کند؛ اما شاید در سال‌های آینده بتوانیم خودروهای مشابه نظیر خودروی مازراتی را شاهد باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال