تعطیلی موقت شعبه ها بخاطر اختلالات در ژاپن، استرالیا و انگلیس

وابستگی مک‌دونالد به فناوری کار دستش داد

فست‌فودهای بزرگ مثل مک‌دونالدز، امروزه به شدت به تکنولوژی وابسته هستند. مک‌دونالدز از اپلیکیشن موبایل، کیوسک‌های سفارش بدون نیاز به کارمند، منوی دیجیتال بر مبنای تقاضا، آب‌وهوا و هوش مصنوعی برای افزایش فروش و صرفه‌جویی در هزینه استفاده می‌کند. به گزارش رسانه فناوری تکنا، این وابستگی ها به تکنولوژی اما ریسک‌هایی هم دارد. روز جمعه […]

فست‌فودهای بزرگ مثل مک‌دونالدز، امروزه به شدت به تکنولوژی وابسته هستند. مک‌دونالدز از اپلیکیشن موبایل، کیوسک‌های سفارش بدون نیاز به کارمند، منوی دیجیتال بر مبنای تقاضا، آب‌وهوا و هوش مصنوعی برای افزایش فروش و صرفه‌جویی در هزینه استفاده می‌کند.

به گزارش رسانه فناوری تکنا، این وابستگی ها به تکنولوژی اما ریسک‌هایی هم دارد. روز جمعه مشکل فنی در سیستم‌های مک‌دونالد باعث اختلال در شعبه‌های این فست‌فود در بازارهای مهم دنیا مثل ژاپن، استرالیا و انگلیس شد و خیلی از شعبه‌ها مجبور شدند به طور موقت فقط نقدی کار کنند یا کلا تعطیل شوند.

مک‌دونالدز اعلام کرد این مشکل به خاطر تغییر تنظیمات در یکی از شرکت‌های تامین‌کننده‌ی آن‌ها بوده است. با وجود این مشکلات، بعید است مک‌دونالدز استراتژی کلی خود را که وابستگی بیشتر به تکنولوژی است، تغییر دهد. این در حالی است که مک‌دونالدز می‌خواهد سهم سفارش‌های آنلاین و از طریق کیوسک را که در سال ۲۰۲۲ در بازارهای مهم به یک‌سوم کل فروش رسیده، افزایش دهد.

مک‌دونالدز در دسامبر اعلام کرد با گوگل برای انتقال سیستم‌های کامپیوتری رستوران‌هایش به فضای ابری همکاری می‌کند. این کار به هوش مصنوعی مک‌دونالدز اجازه می‌دهد الگوها و ظرایف بیشتری را درک کند که در نهایت منجر به غذای داغ‌تر و تازه‌تر می‌شود. فست‌فودهای بزرگ دیگر مثل استارباکس هم استراتژی مشابهی دارند و روی هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های جدید برای بهبود خدمات و فروش سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته این وابستگی به تکنولوژی ریسک‌هایی مثل نارضایتی مشتریان از تغییر قیمت‌ها بر اساس زمان را هم به همراه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال