شایعه: مایکروسافت بخش تلفن‌همراه خود را تعطیل و نام تجاری نوکیا را به فاکس‌کان می‌فروشد

طبق شایعه‎ای که از چین به گوش می‎رسد، شرکت مایکروسافت بعد از تنها فروش 15 میلیون گوشی همراه معمولی (feature phone) در سه ماهه‎ی اول سال میلادی جاری، تصمیم به تعطیلی بخش تلفن‎همراه خود و فروش نام تجاری نوکیا به شرکت فاکس‎کان گرفته است. مایکروسافت طی معامله‎ای که در سال 2014 انجام داد و بخش […]

طبق شایعه‎ای که از چین به گوش می‎رسد، شرکت مایکروسافت بعد از تنها فروش 15 میلیون گوشی همراه معمولی (feature phone) در سه ماهه‎ی اول سال میلادی جاری، تصمیم به تعطیلی بخش تلفن‎همراه خود و فروش نام تجاری نوکیا به شرکت فاکس‎کان گرفته است. مایکروسافت طی معامله‎ای که در سال 2014 انجام داد و بخش تولید تلفن‎های همراه نوکیا یعنی Nokia Devices and Services را خریداری کرد، حقوق استفاده از نام نوکیا برای گوشی‎های همراه را تا سال 2024 به دست آورد.

اگر منتظر شنیدن خبر در رابطه با گوشی سرفیس (Surface Phone) مایکروسافت هستید، همین شایعه اعلام می‎کند که بعد از تعطیلی بخش تولید گوشی‎های معمولی، بخش فعال باقی‎مانده‎ی شرکت Microsoft Mobile (که تولید گوشی‎های لومیا را برعهده دارد) تبدیل به گروه تولیدی گوشی‎های سرفیس خواهد شد. بر همین اساس 50 درصد کارکنان شرکت Microsoft Mobile نیز بیکار خواهند شد.

طبق روندی که مایکروسافت چند وقت اخیر داشته است، میزان درآمدزایی این شرکت از مجوزدهی پتنت‎های اندرویدی خود بیشتر از فروش گوشی‎های ویندوزی‎اش بوده، ولی موفقیتی که تبلت سرفیس پرو به دست آورده، طرفداران این شرکت را به این باور رسانده است که آقای پانوس پانای و تیمش قادر به طراحی گوشی‎های بهتری نیز خواهند بود.

از زمان فروختن بخش تولیدی تلفن همراه نوکیا به مایکروسافت و تبدیل Nokia division به Microsoft Mobile نزدیک به 18 هزار کارمند از کار بیکار شده‎اند که اگر شایعه‎ی بالا حقیقت داشته باشد، این آمار بیشتر هم خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال