کالبدشکافی سرفیس بوک مایکروسافت حکایت از سخت تعمیر بودن آن دارد

رفته‌رفته تمامی محصولات در حال باریک و باریک‌تر شدن هستند و هرچه این مسئله بیشتر اتفاق می‌افتد، نیاز به مهندسی قطعات به‌منظور قرارگیری و استفاده بهینه از فضای کم هر محصول بیشتر احساس می‌شود. در اینکه تولیدکنندگان با باریک‌تر کردن محصولات خود و به حداقل رساندن پیچ و مهره‌های آن‌ها و استفاده از چسب به‌جای […]

رفته‌رفته تمامی محصولات در حال باریک و باریک‌تر شدن هستند و هرچه این مسئله بیشتر اتفاق می‌افتد، نیاز به مهندسی قطعات به‌منظور قرارگیری و استفاده بهینه از فضای کم هر محصول بیشتر احساس می‌شود. در اینکه تولیدکنندگان با باریک‌تر کردن محصولات خود و به حداقل رساندن پیچ و مهره‌های آن‌ها و استفاده از چسب به‌جای پیچ و مهره، این محصولات را زیباتر می‌کنند، شکی نیست؛ اما این کار علاوه بر مزیت زیبایی، معایبی هم نیز دارد.

بر همین اساس، پیشنهاد می‌کنیم، از اولین لپ‌تاپ مایکروسافت یعنی سر فیس‌بوک مانند سایر اعضای خانواده سر فیس‌بوک انتظار قابلیت تعمیر آسان نداشته باشید؛ چراکه این دستگاه که با آمدن خود سروصدایی بپا کرد، در کالبدشکافی iFixit از 10 نمره تعمیر پذیری تنها توانسته است، نمره 1 را کسب کند.

teardown surfacebook

با این تفاسیر اگر خواسته باشید، صفحه‌نمایش سرفیس‌بوک را با یک نمونه دوربین‌دار آن تعویض کرده و یا یک هارد SSD را به کار بندید، باید ریسک داغ کردن چسب‌های اطراف نمایشگر را به‌جای بخرید، چرا که ممکن است شیشه آن خرد شده و یا کابلی از آن پاره شود.

اگر قصد دارید که یک سرفیس‌بوک یا هر گجتی از خانواده سرفیس را بخرید، خود را از دردسر دور کرده و یک گارانتی قوی و خوب را برای آن انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکل راحت باشید. مطمئن باشید که در صورت انجام این کار بعدها از خودتان تشکر خواهید کرد.