شارژدهی باتری موبایل در حالت استندبای در اندروید ۱۵ افزایش یافته است

اندروید ۱۵ با قابلیت‌های ویژه مانند Doze Mode می‌تواند شارژدهی باتری در حالت استند بای را افزایش دهد. دستگاه‌های دارای آخرین سیستم عامل اندروید می‌توانند در این حالت تا ۳ ساعت شارژ بیشتر داشته باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اندروید ۱۵ با وارد کردن گوشی به حالت Doze Mode با سرعت […]

اندروید ۱۵ با قابلیت‌های ویژه مانند Doze Mode می‌تواند شارژدهی باتری در حالت استند بای را افزایش دهد. دستگاه‌های دارای آخرین سیستم عامل اندروید می‌توانند در این حالت تا ۳ ساعت شارژ بیشتر داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اندروید ۱۵ با وارد کردن گوشی به حالت Doze Mode با سرعت بیشتر باعث می‌شود تا شارژدهی باتری گوشی در حالت استند بای افزایش پیدا کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، دیوید برک معاون مهندسی پلتفرم اندروید در این مورد گفته است: در اندروید ۱۵ سرعت ورود گوشی به حالت Doze Mode نسبت به گذشته تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب شارژدهی باتری در حالت استندبای نیز بیشتر خواهد شد. در این حالت تمامی اپلیکیشن‌ها از حالت فعال به حالت تعلیق درآمده و باعث بهینه‌سازی در شارژ باتری خواهد شد.

حالت Doze Mode به عنوان قابلیت اصلی سیستم مدیریت انرژی در اندروید از نسخه ۶ تاکنون در این سیستم عامل قرار داشته و اکنون به صورت بهینه در اختیار کاربران قرار گرفته است. بهینه سازی سیستم عامل اندروید می‌تواند برای همه دستگاه‌هایی که آپدیت جدید را دریافت کنند کاربرد داشته باشد. بدین ترتیب تمامی دستگاه‌هایی که این سیستم عامل را استفاده کنند می‌توانند با سرعت بیشتری نسبت به اندروید ۱۴ وارد حالت Doze Mode شوند.

از مسائل مهم در بهبود شارژدهی گوشی انتخاب زمان مناسب برای پردازش داده‌های قرار گرفته در پس زمینه در اندروید و دیگر سیستم‌های عامل است. در زمان خاموش کردن نمایشگر گوشی Doze Mode فعال شده و بدین ترتیب شارژ کمتری نیز مصرف می‌شود. زمانی که گوشی با سرعت بیشتری وارد این حالت شود میزان شارژدهی باتری در حالت استند بای افزایش پیدا خواهد کرد.

بهبودهای انجام گرفته روی این ویژگی در سیستم عامل اندروید در تمامی دستگاه‌ها قابل انجام خواهد بود. حتی سیستم عامل Wear OS نیز می‌تواند از این بهبود استفاده کند. البته آپدیت مربوط به Wear OS 5 بر پایه اندروید ۱۴ بوده با این وجود ممکن است این ویژگی در سال آینده برای کاربران عرضه شود.