ثبت ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ درخواست ترابرد در سامانه مدیریت ترابردپذیری

حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، تعداد درخواست ترابرد مشترکان را ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ شماره تلفن همراه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت انجام شده است. وی با اشاره به اینکه در شهریور سال جاری میزان درخواست‌های ترابرد تکمیل شده 33 درصد بود […]

حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، تعداد درخواست ترابرد مشترکان را ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ شماره تلفن همراه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهریور سال جاری میزان درخواست‌های ترابرد تکمیل شده 33 درصد بود گفت: میزان درخواست‌های ترابرد تکمیل شده در پایان بهمن ماه به 63 درصد رسیده است. این میزان از 59 درصد در پایان دی ماه به 65/7 درصد در پایان بهمن ماه رسیده که یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد ترابردپذیری است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در خصوص ترابردهای رد شده تصریح کرد: میزان درخواست‌های ترابرد رد شده در شهریور 24 درصد بوده که در پایان بهمن ماه به 6/4 درصد رسیده است. این میزان در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و از 7/5 درصد به 6/6 درصد رسیده است.

طبق اظهارات فلاح جوشقانی، 30 درصد از درخواست‌های ترابرد ثبت شده از سوی متقاضیان لغو شده و 16 درصد از درخواستها نیز به دلیل موارد 12 گانه در قواعد تجاری مانند عدم احراز هویت، عدم پرداخت صورتحساب و عدم رعایت ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری یا دائمی به دائمی) رد شده‌اند.

وی علت رد حدود 23 درصد از درخواست‌های ترابرد را نیز پاسخ ندادن مشترک به پیامک تائید ارسالی از سوی مرکز مدیریت  دانست که البته به دلیل آشنائی نسبی مشترکین با مراحل ترابردپذیری این آمار نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.