اجرای فاز نهایی ترابردپذیری از هفته آینده

با توجه به رضایت مسئولان وزارت ارتباطات از اجرای آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری در ابعاد محدود روزانه، اجرای فاز نهایی این طرح از هفته آینده عملی خواهد شد. طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که از اواسط تیر ماه وارد فاز اجرای آزمایشی شده، به مشترکان این امکان را می‌دهد که شماره‌های خود را به […]

با توجه به رضایت مسئولان وزارت ارتباطات از اجرای آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری در ابعاد محدود روزانه، اجرای فاز نهایی این طرح از هفته آینده عملی خواهد شد.

طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که از اواسط تیر ماه وارد فاز اجرای آزمایشی شده، به مشترکان این امکان را می‌دهد که شماره‌های خود را به اپراتورهای دیگر انتقال دهند.

در هفته اول اجرای آزمایشی این طرح، امکان ترابرد حداکثر 500 شماره در روز به اپراتورهای موبایل داده شده بود که این تعداد در هفته دوم به 700 شماره در روز رسید. هفته سوم نیز اجازه ترابرد روزانه هزار شماره داده شد که مسئولان رگولاتوری نیز اعلام کردند اگر اپراتورها با تقاضای بیش از تعداد گفته شده، مواجه شوند، می‌توانند با کسب اجازه به تعداد بیشتر تقاضاها پاسخ دهند.

ظاهرا اجرای آزمایشی برای مسئولان وزارت ارتباطات راضی کننده بوده که باعث شد این طرح در تاریخ 31 مرداد ماه جاری وارد فاز نهایی شود یا به عبارتی ترابردپذیری را در ابعاد ایران عظیم پیاده‌سازی کنند.

نکاتی که وزارت ارتباطات در کانال تلگرامی خود در ارتباط با ترابردپذیری ارائه داده، به شرح زیر است:

  1. ترابردپذیری امکان جدیدی است تا بدون اینکه شماره مشترک عوض شود امکان استفاده از خدمات یک اپراتور دیگر فراهم گردد.
  2. همزمان با انجام ترابرد، یک سیم‌کارت جدید به مشترک داده می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از انجام ترابرد و تعویض اپراتور، همه اعتبار خود را مصرف کنید.
  3. پیش از انجام ترابرد همه قبوض و بدهی‌های سیم‌کارت اول خود را باید تسویه کنید.
  4. با تعویض اپراتور، پیامک‌های خدمات دولتی و بانکی قطع نمی‌شود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال