فاز تجاری طرح ترابردپذیری موبایل آغاز شد

علی‌اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات از آغاز تجاری طرح ترابردپذیری موبایل خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ سیم کارت در فاز آزمایشی این طرح جابه‌جا شده‌اند. ترابردپذیری موبایل این امکان را به مشترک می‌دهد که بتواند با حفظ شماره خود، اپراتور موبایل خود را تغییر دهد و بدون دغدغه تغییر شماره، از […]

علی‌اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات از آغاز تجاری طرح ترابردپذیری موبایل خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ سیم کارت در فاز آزمایشی این طرح جابه‌جا شده‌اند.

ترابردپذیری موبایل این امکان را به مشترک می‌دهد که بتواند با حفظ شماره خود، اپراتور موبایل خود را تغییر دهد و بدون دغدغه تغییر شماره، از خدمات و سرویس‌های سایر اپراتورها استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات، هدف این طرح را افزایش رقابت، بهبود کیفیت و حق انتخاب برای کاربران دانست و گفت: اجرای این طرح کاهش هزینه و حفظ شماره و استفاده از سرویس‌های جدید و در نهایت حق انتخاب را برای کاربران فراهم کرده است و تاکنون طرح «ترابردپذیری موبایل» در ۷۴ کشور دنیا اجرا شده است که برآوردها در خیلی از موارد از موفقیت آن حکایت دارد.

به گفته عمیدیان، در اجرای این طرح علاوه بر پیمانکاران داخلی، از مشاوران فرانسوی و پیمانکار هلندی نیز استفاده کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح از ۲۰ تیرماه به مدت ۴۰ روز، تصریح کرد: در این دوره در مجموعه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری تعداد ۱۰ هزار و ۹۹۴ ترابرد وجود دارد که از این تعداد ۳۰۵۰ خط موفق به انجام این درخواست شدند و ۳۹۴۴ درخواست رد شد.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: با رفع اشکالات در فرآیند اجرا از امروز اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند بدون محدودیت در تعداد پذیرش درخواست و با گسترش تبلیغات رسانه‌ای، این طرح را اجرا کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آمادگی آمار ارتباطی کشور برای ورود اپراتورهای مجازی تصریح کرد: با توجه به نیاز به سرمایه‌گذاری ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری در این حوزه و تجربه شرکت‌های موفق موبایل، به نظر می‌رسد نگرانی برای ورود اپراتورهای مجازی تلفن همراه به بازار وجود ندارد و بازگشت سرمایه در کمتر از سه سال برآورد می‌شود؛ بر این اساس در حال حاضر به ۲۲ شرکت متقاضی فعال در این عرصه پروانه خدمات ارائه شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال