اجرای رجیستری گوشی موبایل به تعویق افتاد

مدت‌هاست که خبرهایی را مبنی بر اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه می‌شنویم که از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزات صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا تصمیم‌گیری لازم برای زمان و نحوه اجرای این طرح صورت گرفت. در این جلسات مقرر شد که پس […]

مدت‌هاست که خبرهایی را مبنی بر اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه می‌شنویم که از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزات صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا تصمیم‌گیری لازم برای زمان و نحوه اجرای این طرح صورت گرفت. در این جلسات مقرر شد که پس از انجام و تمهیدات اولیه، این طرح به صورت آزمایشی اجرایی شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات با بیان اینکه هنوز مقدمات لازم برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه مهیا نشده است اعلام کرد: قطعا قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد. این طرح با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات غیرقانونی موبایل به داخل کشور صورت می‌گیرد و پس از آغاز اجرای طرح، در صورت ورود غیرقانونی گوشی تلفن همراه، اجازه فعال کردن سیم‌کارت روی آن داده نمی‌شود.

طبق اطلاعیه وزارت ارتباطات، برای تلفن‌های تهیه شده قبل از اجرای طرح مشکلی پیش نمی‌آید و محدودیت های مورد نظر طرح، شامل گوشی‌هایی می‌شود که پس از اجرای طرح وارد کشور می‌شوند و جای نگرانی برای مردم ندارد.

همچنین در پی اخباری مبنی بر پلمپ و نمایندگی اپل در تهران نگرانی‌هایی در خصوص قطع شدن ارتباط دارندگان آیفون به وجود آمد اما طبق اطلاعیه وزارت ارتباطات، طرح رجیستری تنها برای گوشی‌های جدیدی که قرار است وارد شبکه ارتباطی کشور شوند اجرا می‌شود و دارندگان آیفون نباید نگران قطع شدن ارتباط خود باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال