عرضه آیفون شیشه‌ای و بدون دکمه “هوم” برای سال 2017 روزبه‌روز جدی‌تر می‌شود

در روزهای گذشته وب‎سایت معروف Bloomberg گزارش داده بود که مدل بعدی آیفون در کشور ژاپن از سیستم پرداخت با موبایل FeliCa در این کشور پشتیبانی خواهد کرد. گرچه به نظر می‎رسد گزارش مذکور اطلاعات دیگری هم دارد که به طور کلی به ویژگی‎های خود آیفون ربط دارند. بر کسی پوشیده نیست که سال بعد […]

در روزهای گذشته وب‎سایت معروف Bloomberg گزارش داده بود که مدل بعدی آیفون در کشور ژاپن از سیستم پرداخت با موبایل FeliCa در این کشور پشتیبانی خواهد کرد. گرچه به نظر می‎رسد گزارش مذکور اطلاعات دیگری هم دارد که به طور کلی به ویژگی‎های خود آیفون ربط دارند.

بر کسی پوشیده نیست که سال بعد شرکت اپل قصد دارد تمامی جهان را در دهمین سالگرد تولید آیفون با ارائه‎ی یک مدل بی‎همتا شگفت‎زده کند و شایعات زیادی در رابطه با این مدل استثنائی آیفون شنیده می‎شود. یکی از فرضیاتی که در این رابطه وجود دارد ادعا می‎کند که آیفونی که در آن زمان ارائه می‎شود در پنل جلویی به کل تغییراتی خواهد داشت و شاهد یک پنل نمایش کاملا یکدست و بدون دکمه‎ی معروف هوم خواهیم بود. وب‎سایت Bloomberg نیز اشاره به همین امر دارد:

طبق گفته‎ی فردی که با برنامه‎های اپل آشنا است، این شرکت در حال حاضر در حال کار به منظور انجام تغییرات مهمی در بحث طراحی مدل 2017 آیفون است و تلاش‎های این شرکت قویا معطوف به نمایشگر این گوشی به منظور حذف دکمه‎ی هوم است…

همان‎طور که اشاره شد شایعه‎ی استفاده از چنین نمایشگری در هر صورت جدید نیست و به دفعات در بین شایعات مختلف در رابطه با مدل 2017 آیفون شنیده شده است. مورد دیگری که شنیده می‎شود استفاده از یک بدنه‎ی تمام شیشه‎ای است که منابع اطلاعاتی ادعا می‎کنند شرکت فاکس‎کان در حال حاضر آن را تولید و بیشتر از یک سال است که در حال آزمایش آن است.

اگر این گفته‎ها صحت داشته باشد، اپل باید حداقل بر چند مشکل مهم تکنولوژیکی در این بین غلبه کند. با آن‎که داشتن یک نمایشگر لبه به لبه یا حتی خمیده یا یک پشت شیشه‎ای چیزی نیست که دیگر جدید باشد ولی قرار دادن یک حسگر تاچ آی‎دی در چنین پنلی مشکل است.

در حال حاضر حسگر اثرانگشت گوشی‎های مدرن یا در دکمه‎ی هوم در جلو و یا به عنوان یک کلید کنترلی مجزا در پشت یا طرفین گوشی قرار داده می‎شود. نکته‎ی مهم این است که در هیچ‎کدام از این روش‎ها، این سنسور در واقع با شیشه‎ای که در اطراف بدنه و نمایشگری که تنها در پنل جلویی دیده می‎شود ترکیب نمی‎شود.

آیفون 2017

خیلی وقت است که صحبت‎هایی نیز در رابطه با یک دکمه‎ی هوم جدید خازنی با فناوری لمس سه‎بعدی شنیده می‎شود که در مدل در پیش‎روی آیفون یعنی آیفون 7 لحاظ شده است. اگر این ادعا درست باشد به خوبی می‎تواند برداشتن سنگ دیگری از موانع موجود در جاده‎ی فناوری را برای صاف کردن مسیر ساخت یک آیفون بلندپروازانه در سال 2017 نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال