تحقیقات موتورولا میزان وابستگی کاربران به گوشی‌های موبایل را روایت می‌کند

حالا دیگر بر کسی پوشیده نیست که اعتیاد به گوشی‌های موبایل وجود دارد و یک مسئله جدی است؛ چراکه امروزه بخش عمده‌ای از زندگی دیجیتال ما نظیر شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های کاری و شخصی، خرید، سرگرمی‌های دیجیتال مانند گوش دادن به موسیقی، ویدئو، بازی و غیره، همه نیز با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. حال سؤال اینجاست […]

حالا دیگر بر کسی پوشیده نیست که اعتیاد به گوشی‌های موبایل وجود دارد و یک مسئله جدی است؛ چراکه امروزه بخش عمده‌ای از زندگی دیجیتال ما نظیر شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های کاری و شخصی، خرید، سرگرمی‌های دیجیتال مانند گوش دادن به موسیقی، ویدئو، بازی و غیره، همه نیز با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. حال سؤال اینجاست که اگر از ما خواسته شود که برای مدتی به گوشی موبایلمان توجه نکنیم، حتی اگر زنگ بخورد و یا پیامی دریافت کند، چه مدت خواهیم توانست این کار را انجام دهیم؟ آیا اصلاً قادر خواهیم بود به گوشی دست نزنیم؟

شرکت موتورولا در همین رابطه دست به انجام یک آزمون زده است که در آن تعدادی زیادی از کاربران را شرکت داده است. در این آزمون از هر کاربر خواسته می‌شود که دست خود را روی سنسورهای تعبیه شده روی میز قرار دهد (در واقع این سنسورها واقعی نیستند) و تلفن همراه خود را به‌صورت برعکس بین دو دست خود قرار دهند. ایده اصلی اینجاست که ببینیم هر کاربر هنگامی که تلفنش به‌صورت مداوم زنگ می‌خورد و یا پیامک دریافت می‌کند و وی نمی‌داند که آن طرف خط کیست چون گوشی برعکس است، چقدر می‌تواند در برابر برنداشتن دستگاه از خود مقاومت نشان دهد تا بدین ترتیب میزان اعتیاد وی به گوشی موبایلش مشخص گردد.

در این آزمون یک ترفند هم استفاده شده است؛ از کاربران خواسته می‌شود که دست خود را روی سنسورهای رو میز بگذارند تا آن‌ها کالیبره شده و هماهنگ شوند. در همین هنگام سریعاً با آن‌ها تماس گرفته شده و برایشان پیام می‌آید. به طبع کاربران مورد آزمایش نیز بیشتر وسوسه خواهد شد تا به گوشی خود دست بزند. گفتنی است موتورولا در این آزمون سیاستی را هم اعمال کرده و از این فرصت استفاده کرده تا گوشی Moto X Pure Edition خود را هم نیز تبلیغ کند. این تبلیغ حول محور ویژگی استفاده از این گوشی بدون نیاز به دست زدن به آن بوده است.

برای درک بهتر اقدام موتورولا، می‌توانید ویدئوی زیر را که بخش کوتاهی از این آزمایش در آن به تصویر کشیده شده است را تماشا کنید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/vUJrs[/aparat]

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال