مشخصات موتو X مدل 2016 در بنچمارک GFX Bench رویت شد

زمانی که در سال 2016 اولین صحبت‌ها در مورد گوشی موتو زد موتورولا به میان آمد همه رسانه‌ها در مورد جایگزین شدن این سری به جای مدل‌های پرچمدار سری ایکس این شرکت صحبت به میان آوردند. اما زمانی که گوشی‌های سری موتو زد به طور رسمی توسط این شرکت معرفی شدند موتورولا به طور رسمی […]

زمانی که در سال 2016 اولین صحبت‌ها در مورد گوشی موتو زد موتورولا به میان آمد همه رسانه‌ها در مورد جایگزین شدن این سری به جای مدل‌های پرچمدار سری ایکس این شرکت صحبت به میان آوردند. اما زمانی که گوشی‌های سری موتو زد به طور رسمی توسط این شرکت معرفی شدند موتورولا به طور رسمی اعلام کرد که خط تولید سری ایکس همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند ادامه خواهد داد.

امروز طی خبرها و تصاویری از سوی وب‌سایت بنچمارک GFXBench، اطلاعات مشخصات فنی گوشی جدید نسخه 2016 موتو ایکس لو رفت. البته بهتر است بدانید که اولین خبرها مربوط به این گوشی به ماه آوریل بر می‌گردد جایی که در بنچمارک Geekbench یک گوشی مرموز با نام مدل XT1650 توسط شرکت موتورولا رخ‌نمایی کرد. با دیدن مشخصات فنی این گوشی تقریبا تمامی وب‌سایت‌های مربوط به تکنولوژی این گوشی را همان مدل 2016 موتو ایکس نامیدند. این گوشی در لیست مشخصات فنی خود از یک تراشه اسنپدراگون 820 شرکت کوالکام به همراه میزان حافظه رم چهار گیگابایت و نسخه 6.0.1 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو برخوردار بود.

motox

اما گوشی هوشمندی که امروز در بنچمارک GFXBench خود را نشان داد تقریبا از نظر مشخصات فنی همان اطلاعات پیشین را به همراه داشت. علاوه بر آن این گوشی اسم مدل XT1650 را نیز در کنار خود به نمایش گذاشت. بنابراین بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده متوجه خواهیم شد که نسخه 2016 گوشی موتو ایکس موتورولا از یک نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1440 × 2560 پیکسل برخوردار خواهد بود. از طرفی تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 شرکت کوالکام (چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز) در درون سینه او خواهد تپید. واحد گرافیکی قدرتمند آدرنو 530 در این گوشی پردازش‌های گرافیکی مورد نظر را انجام خواهد و میزان حافظه رم چهار گیگابایت به آن کمک خواهد کرد. میزان حافظه داخلی این گوشی نیز برابر با 32 گیگابایت خواهد بود.

به نظر می‌رسد گوشی موتو ایکس جدید این شرکت در بخش پشتی خود از ماژول دوربین دو گانه برخوردار باشد. در لیست GFXBench، یک حسگر 21 مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی برای این بخش در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن قابلیت فیلمبرداری با دقت 4K از دیگر قابلیت‌های این گوشی خواهد بود. دوربن سلفی این گوشی دارای حسگری با دقت 5 مگاپیکسل بوده و قادر است علاوه بر ثبت تصاویر سلفی به منظور پخش فیلم به جهت چت تصویری نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این گوشی به طور پیشفرض نسخه 6.0.1 سیستم سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو موجود خواهد بود.

تا به این جای کار به نظر می‌رسد اطلاعات مربوط به مشخصات فنی این دو گوشی یکسان و مشابه باشد. از طرفی این موضوع می‌تواند به این خاطر باشد که مشخصات فنی آنها تنها بجز در یک بخش با گوشی موتو زد فورس این شرکت برابری می‌کند. این مورد نیز مربوط به وجود دوربین دوگانه در بخش خلفی گوشی است. اما در نهایت این سوال برای کاربران پیش خواهد آمد که آیا این مورد تنها اختلاف این گوشی با سری گوشی‌های زد این شرکت خواهد بود یا نه؟ و این که آیا موتو ایکس جدید موتورولا همانند سری زد این شرکت از قابلیت Moto Mods برخوردار خواهد بود یا نه؟

در هر صورت تا زمانی که هیچ گونه اطلاعات رسمی از گوشی جدید موتو ایکس به بیرون درز نکند، نمی‌توانیم به صورت قطعی در این زمینه صحبت به میان آوریم. در حقیقت هم اینک بهتر است این خبرها را در حد یک شایعه غیر موثق قبول نمایید.

در بخش زیر شاهد نمایش گالری مربوط به گوشی Moto Z Force موتورولا هستید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال