پیشکشی برای بازی‌خورها: MSI مادربورد X99A GODLIKE Gaming را به صورت رسمی معرفی کرد

به تازگی کمپانی بزرگ MSI از جدیدترین مادربورد خود برای پلتفرم X99 رونمایی کرده است. این مادربورد جدید و قدرتمند که شاید بتوان آن را پیشرفته‌ترین مادربورد گیمینگ دانست، به چیپ شبکه‌ی Killer DoubleShot-X3 Pro برای کاهش تاخیر زمانی، شکاف Turbo M.2 برای اتصال هارد‌های جامد، پورت‌های بهینه‌شده و تقویت‌شده‌ی USB 3.1 Type-A and Type-C با دو […]

به تازگی کمپانی بزرگ MSI از جدیدترین مادربورد خود برای پلتفرم X99 رونمایی کرده است. این مادربورد جدید و قدرتمند که شاید بتوان آن را پیشرفته‌ترین مادربورد گیمینگ دانست، به چیپ شبکه‌ی Killer DoubleShot-X3 Pro برای کاهش تاخیر زمانی، شکاف Turbo M.2 برای اتصال هارد‌های جامد، پورت‌های بهینه‌شده و تقویت‌شده‌ی USB 3.1 Type-A and Type-C با دو برابر سرعت بیشتر نسبت به پورت‌های رایج USB 3.1 در مادربوردهای دیگر، به کارگیری لامپ‌های ال‌ای‌دی MYSTIC LIGHT و بسیاری امکانات دیگر که هر گیمری را می‌تواند عاشق کند، مجهز شده است و می‌تواند بهترین مادربورد گیمینگ بر پایه‌ی پلتفرم X99 باشد. اولین‌بار اطلاعاتی در مورد این مادربورد را در نمایشگاه Computex 2015 و در محصولات معرفی شده‌ی MSI شنیدیم.

MSI Unleashes the X99A GODLIKE Gaming Motherboard 4

مادربورد X99A GODLIKE Gaming اولین مادربورد جهان با پشتیبانی از رنگ‌های RGB برای لامپ‌های LED خود می‌باشد چرا که بیش از 2000 رنگ مختلف برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند با حالت‌های مختلفی همچون چشمک زدن، ثابت بودن و … فعالیت کار کند. در واقع سیستم Mystic Light این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از میان 2048 رنگ مختلف و 7 حالت مختلف برای نمایش رنگ‌های این لامپ‌ها، رنگ‌ها را به صورت دلخواه انتخاب نمایند.

تراشه‌ی جدید Killer DoubleShot-X3 Pro که در این مادربورد قدرت قرار گرفته، در آن کانکتورهای 2x Killer Ethernet و Killer 1535 Wi-Fi در کنار یکدیگر سبب می‌شوند تا پهنای باند در بهترین حالت خود در اختیار کاربر قرار بگیرد. در کنار این موارد، تراشه‌ی Killer 1535 Wi-Fi AC، تکنولوژی فوق‌العاده‌ای را با نام ExtremeRange را در اختیار کاربران قرار داده که همراه با آن، گیمرها می‌توانند از تکنولوژی Transmit Beamforming نیز بهره‌مند گردند. تمام این تکنولوژی‌ها در کنار یکدیگر سبب می‌شوند تا عملکرد این تراشه حدود 25 درصد بهتر از قبل شود و تاخیر زمانی تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

MSI Unleashes the X99A GODLIKE Gaming Motherboard 2

سیستم صوتی Audio Boost 3 حالا بسیار بهینه‌تر از قبل شده و نسخه‌ی Pro از آن که در مادربورد جدید MSI X99A GODLIKE Gaming مورد استفاده قرار گرفته، با به کارگیری آمپلیفایر باکیفیت Hi-Fi ESS 9018K2M DAC، می‌تواند کیفیت صدایی استدیویی را برای یک تراشه‌ی آنبورد به همراه داشته باشد! در واقع این سیستم صوتی قدرتمند، قادر خواهد بود تا صدایی با فرکانس و شدت 120dB SNR 192 kHz/32-bit تولید نماید که شاید، بسیاری از گیمرها بتوانند چنین کیفیتی را تنها در رویاهای خود بدست آورند.

تکنولوژی صوتی دیگری با نام Nahimic در این تراشه به کار گرفته که می‌تواند دقت صدای تولید شده را به طرز قابل توجهی افزایش دهد که از این تکنولوژی جدید، در زمینه‌های نظامی و هوانوردی استفاده می‌شود. حالا مهندسین MSI قصد دارند تا تجربه‌ی گیمرها را در زمینه‌ی سیستم‌های صوتی یک درجه ارتقاء دهند و این کار نیز به وسیله‌ی ارائه‌ی نرم‌افزارهای مختلف همچون Virtual Sound، Voice Leveler، Bass Boost، Noise Gate & Reduction و HD Audio Recorder، برای کنترل هر چه بهتر انجام خواهد گرفت. از طرفی، سیستم صوتی Nahimic برای اولین‌بار تکنولوژی HD Audio Recorder را در اختیار کاربران قرار داده و می‌تواند تجربه‌ی صدایی استدیویی را رقم بزند.

MSI Unleashes the X99A GODLIKE Gaming Motherboard 3

نسل جدید تکنولوژی ذخیره‌سازی اطلاعات، مورد دیگری است که شاید وجود آن برای هر گیمری خوشایند باشد. از آنجایی که در حال حاضر شکاف SATA-Express، به خاطر نبود محصولات لازم نمی‌تواند مورد استفاده‌ی کاربران قرار بگیرد، MSI سعی کرده تا از پورت‌های فوق سریع M.2 Turbo U2 و پورت‌های تقویت‌شده‌ی 2X FASTER USB 3.1. Turbo M.2 برای شکاف‌های PCI Express 3.0 x4 استفاده نماید تا حداکثر سرعت 32Gb/s در اختیار کاربران قرار بگیرد. این موضوع می‌تواند سرعت را نسبت به نسل قبلی رابط‌های ذخیره‌سازی اطلاعات همچون SATA III، بیش از 5 برابر کند. همچنین X99A GODLIKE Gaming با پشتیبانی از استاندارد NVMe و نسل آخرین هاردهای جامد سری 750 شرکت اینتل، یک محصول همه‌کاره باشد.

اما MSI اورکلاکرها را فراموش نکرده و برای آنها نیز برنامه‌های بسیاری دارد. در طراحی این مادربورد گیمینگ، MSI از ویژگی جدید Turbo Socket برای افزایش توانایی اورکلاک مادربورد استفاده کرده که سبب می‌شود در عین پایداری بیشتر برای رم‌ و پردازنده، شاهد امکان افزایش فرکانس رم‌های DDR4 نسبت به سایر حافظه‌های رم و مادربوردهای دیگر باشیم.

هنوز زمان عرضه و قیمت نهایی این محصول قدرتمند مشخص نشده اما احتمالا عرضه‌ی این بورد چندان طول نکشد.