ناسا با هدف پژوهش‌های جدید در زمینه واکنش بدن انسان در پروازهای فضایی یک میلیون دلار بودجه تخصیص داده است

ناسا قصد دارد ۸ پژوهش جدید در زمینه واکنش بدن انسان در پروازهای فضایی انجام دهد. از این رو بودجه یک میلیون دلاری  برای این پژوهش‌ها تخصیص داده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هدف از انجام این پژوهش ها درک بهتر واکنش بدن در پروازهای فضایی است. قرار است پژوهش‌های مورد نظر […]

ناسا قصد دارد ۸ پژوهش جدید در زمینه واکنش بدن انسان در پروازهای فضایی انجام دهد. از این رو بودجه یک میلیون دلاری  برای این پژوهش‌ها تخصیص داده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هدف از انجام این پژوهش ها درک بهتر واکنش بدن در پروازهای فضایی است. قرار است پژوهش‌های مورد نظر روی زمین و بدون نیاز به داده‌های فضانوردان پیگیری شود. پژوهش اصلی در واقع واکنش‌های فیزیولوژیکی و روانی خواهد بود که فضانوردان ممکن است در پروازهای فضایی آنها را تجربه کنند. به گفته ناسا اطلاعات دریافتی از این پژوهش‌ها می‌توانند ضمن کاهش خطرات در این سفرهای فضایی عملکرد فضانوردان در ماموریت‌های بلند مدت را نیز افزایش دهند.

پژوهش های مورد نظر از بین ۶۰ پیشنهاد ارائه شده در زمینه فرصت‌های تحقیقاتی اکتشاف انسانی انتخاب شدند. این پژوهش‌ها با بررسی خطرات متعدد پروازهای فضایی ‌محافظت از بدن انسان و سلامتی اعضای آن از جمله عضلات، استخوان‌ها، تعادل و بی‌نظمی و التهاب مغز یا نخاع را بررسی خواهد کرد.

به گفته ناسا این برنامه‌های پژوهشی از بهترین روش‌ها در حمایت از سفر فضایی ایمن و خلاقانه برای انسان محسوب می‌شوند. همچنین برنامه‌های انجام گرفته در این پژوهش از طریق آزمایش‌ها، آنالوگ‌های زمینی و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی میزان تاثیر پرواز فضایی بر بدن و رفتارهای انسانی را نشان خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال