ناسا قصد دارد پس از سال ۲۰۳۰ نیز همچنان از ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کند

ناسا اعلام کرد در صورتی که امکان جایگزین مناسب برای ایستگاه بین المللی در قالب یک فضای تجاری وجود نداشته باشد این ایستگاه می‌تواند پس از سال ۲۰ ۳۰ نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باور سوکس معاون ناسا در جریان کنفرانسی اعلام کرد این آژانس فضایی […]

ناسا اعلام کرد در صورتی که امکان جایگزین مناسب برای ایستگاه بین المللی در قالب یک فضای تجاری وجود نداشته باشد این ایستگاه می‌تواند پس از سال ۲۰ ۳۰ نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باور سوکس معاون ناسا در جریان کنفرانسی اعلام کرد این آژانس فضایی تصمیمات انعطاف پذیری را برای آینده ایستگاه فضایی بین المللی گرفته است. بنابراین این ایستگاه تنها زمانی بازنشسته خواهد شد که پلتفرم جایگزین آن ایجاد شده باشد.

وی در جریان این کنفرانس اعلام کرد: اجباری برای توقف پرواز ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ وجود ندارد. این یک برنامه‌ریزی اجباری نبوده اما ناسا قصد دارد در صورت وجود پلتفرم‌های جدید آن را عملی کند.

ایستگاه فضایی بین المللی یک پروژه مشترک بین ناسا و دیگر کشورهای غربی از جمله کانادا اروپا و ژاپن بوده است. این سازه فضایی از سال ۱۹۹۸ تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده و به دور زمین می‌گردد. روسیه نیز پیش از این به عنوان شریک ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی اعلام کرده بود همکاری خود را تا سال ۲۰۲۸ در این ایستگاه ادامه می‌دهد.

باور سوکس در حالی این اظهارات را بیان کرد که در حال حاضر نگرانی‌هایی در مورد تامین بودجه ناسا برای پروژه‌های مربوط به ایستگاه فضایی تجاری وجود دارد. برخی از این نگرانی‌ها در مورد ایجاد فشارهای ناشی از کمبود بودجه این آژانس فضایی و اجبار آنها برای تمدید فعالیت ایستگاه فضایی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال