وعده ناسا در مورد اعلام کشف هیجان انگیز هابل در روز چهارشنبه

ناسا قصد دارد روز چهارشنبه یک رکورد جدید و یک رصد هیجان انگیز مربوط به تلسکوپ فضایی هابل را اعلام کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گفته مسئولان تلسکوپ فضایی هابل در روز چهارشنبه اطلاعاتی از کشف جدید این تلسکوپ فضایی اعلام خواهد شد. طبق بیانیه ناسا نیز در این روز […]

ناسا قصد دارد روز چهارشنبه یک رکورد جدید و یک رصد هیجان انگیز مربوط به تلسکوپ فضایی هابل را اعلام کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گفته مسئولان تلسکوپ فضایی هابل در روز چهارشنبه اطلاعاتی از کشف جدید این تلسکوپ فضایی اعلام خواهد شد. طبق بیانیه ناسا نیز در این روز قرار است از یک رصد جدید هیجان انگیز توسط این تلسکوپ فضایی پرده برداری شود. تلسکوپ فضایی ۳۲ ساله هابل وظیفه رصد و بررسی سیارات فراخورشیدی، کهکشان ها و همچنین اندازه گیری انبساط کیهان را برعهده دارد.

 تیم رصدی این تلسکوپ نیز توانسته با اطلاعات به دست آمده توسط آن جایزه نوبل را دریافت کند. با توجه به این که اطلاعات اندکی در مورد کشف جدید هابل توسط ناسا ارائه شده است تنها می‌توان به اینکه احتمالاً این کشف به افزایش درک ما از جهان کیهان خواهد بود کمک کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب نیز در 25 دسامبر به فضا ارسال شد. قرار است این تلسکوپ به عنوان جایگزینی برای هابل از رصدهای آن برای ادامه کار خود استفاده کند. البته ناسا معتقد است هابل تا پایان دهه 2020 می تواند بطور عملیاتی به فعالیت خود ادامه دهد. به گفته ناسا رصدهای هابل به عنوان چراغ راهنمای جیمز وب عمل خواهد کرد. اکنون و در آستانه سالگرد جدایی هابل از شاتل فضایی در سال 1990 و استقرار در فضا باید دید ناسا چه کشف مهمی را برای معرفی در اختیار دارد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال