تلسکوپ بسیار بزرگ به عنوان جایگزینی برای هابل ساخته می شود

بزرگترین تلسکوپ جهان به نام تلسکوپ بسیار بزرگ با هدف بررسی نواحی تاریک کیهان در حال ساخت است. این تلسکوپ بزرگترین تلسکوپ بزرگ نوری در جهان محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مکان ساخت تلسکوپ بسیار بزرگ در منطقه مرتفع در صحرای آتاکاما شمال شیلی به نام سرو آرمازونس می باشد. […]

بزرگترین تلسکوپ جهان به نام تلسکوپ بسیار بزرگ با هدف بررسی نواحی تاریک کیهان در حال ساخت است. این تلسکوپ بزرگترین تلسکوپ بزرگ نوری در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مکان ساخت تلسکوپ بسیار بزرگ در منطقه مرتفع در صحرای آتاکاما شمال شیلی به نام سرو آرمازونس می باشد. در این تلسکوپ از یک آینه با اندازه 39.3 متر استفاده شده که امکان کاوش نقاط تاریک کیهان را به وجود می آورد. همچنین دانشمندان در صورت تکمیل این تلسکوپ می توانند از آن برای شناسایی منظومه های ستاره های کهکشان های کیهان، سیاه چاله های کلان و حتی یافتن آب و مولکول های آالی بهره ببرند.

سوزان رمزی مدیر ابزار این تلسکوپ گفته است مهمترین بخش این تلسکوپ آینه آن است که ۳۹ متر ارتفاع دارد. بدین ترتیب قطر آن نسبت به بزرگترین تلسکوپ های کنونی پنج برابر بیشتر است. راشل سیر آسولو دانشمند ساخت این تلسکوپ نیز در مورد ابعاد آن گفته است: ابعاد این تلسکوپ خیره‌کننده بوده به طوری که اندازه آن به بزرگی تماشاخانه کلوسئوم در روم خواهد بود. دیگر دانشمندان نیز در مورد ساخت این تلسکوپ بسیار بزرگ اظهارنظر کرده و گفتند شبیه به ساخت یک کلیسای جامع بزرگ است.

 این تلسکوپ که ساخت آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است از آینه ثانویه به قطر ۴.۲ متر نیز بهره می برد. علاوه بر آن می‌تواند از ۸ واحد ستاره راهنمای لیزر و چندین ابزار علمی دیگر نیز پشتیبانی کند. مهمترین قابلیت آن اپتیک سازگاری یا اپتیک تطبیقی است که در آن سیستم های نوری با کاهش اثر اعوجاج جبهه موج کارایی بهتری خواهند داشت. این رصدخانه می‌تواند به میزان ۱۰۰ میلیون برابر بیشتر از چشم انسان نور جمع‌آوری کند و تصاویری که از آن تهیه خواهد شد نسبت به تصاویر هابل ۱۶ برابر واضح تر است.

هابل تلسکوپ ساخت مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا و کانادا است که از عمر آن بیش از سه دهه میگذرد. تاکنون هابل توانسته یک و نیم میلیون رصد انجام دهد که از آن ۱۸ هزار مقاله علمی نیز تولید شده است. فاصله این تلسکوپ از زمین ۵۴۷ کیلومتر و با سرعت ۲۷۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال چرخش در مدار زمین است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال