پوشش زیست تخریب پذیر جدید جایگزین بسته بندی پلاستیکی میشود

محققان از یک پوشش زیست تخریب پذیر جدید رونمایی کردند که می‌تواند به جای بسته بندی های پلاستیکی در محافظت از مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشکده بهداشت راتگرز از نوعی پوشش جدید برای مواد غذایی استفاده کردند که می‌تواند این محصولات غذایی را تا […]

محققان از یک پوشش زیست تخریب پذیر جدید رونمایی کردند که می‌تواند به جای بسته بندی های پلاستیکی در محافظت از مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشکده بهداشت راتگرز از نوعی پوشش جدید برای مواد غذایی استفاده کردند که می‌تواند این محصولات غذایی را تا ۵۰% تازه تر نگه دارد. این پوشش از طریق اسپری کردن روی مواد غذایی را میپوشاند.

 به گفته این تیم تحقیقاتی پوشش گیاهی ساخته شده میتواند به زودی به جای بسته بندی های پلاستیکی مورد استفاده قرار بگیرد. فیلیپ دموکریتو یکی از محققان این پروژه می گوید: تلاش ما خلاص شدن از شر بسته بندی های مبتنی بر نفت بود و باید آنرا با چیزی زیست تخریب پذیر و غیر سمی جایگزین میکردیم. علاوه بر آن نیاز بود تا بسته بندی مواد غذایی جدید باعث افزایش عمر مفید آنها شود و همچنین ضایعات این مواد را کاهش دهد.

در این فناوری از پلیمر های زیستی برای ساخت الیاف هوشمند جدید استفاده شد که می تواند به طور مستقیم در بسته‌بندی ها مورد استفاده قرار بگیرد که به آن بسته بندی هوشمند یا سبز گفته می شود. الیاف ساخته شده از پلی ساکاریدها در این بسته بندی استفاده خواهد شد که به نوعی کربوهیدرات های موجود در غذا محسوب می شوند. برای استفاده نیز می توان این الیاف را به صورت نواری از یک دستگاه بیرون آورد و به دور مواد غذایی پیچید. برای ضد میکروبی کردن این الیاف نیز از روغن آویشن اسیدسیتریک و نیسین استفاده شد که به طور طبیعی می تواند با عوامل بیماری زا همانند E. coli و listeria مبارزه کند. بنابراین پوشش گفته شده علاوه بر جلوگیری از فساد از لکه دار شدن میوه ها نیز جلوگیری خواهد کرد. برای از بین بردن این پوشش نیز می‌توان آن را به سادگی زیر آب شست و همچنین این ماده پس از سه روز در خاک تجزیه می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال