[Computex 2015] نسخه‌های جدید گوشی ZenFone 2 ایسوس اینبار به همراه چیپ‌های کوآلکام معرفی شدند

انگار تولید نسخه‌های متعدد از گوشی زن فون 2 ایسوس تمامی ندارد و اخیرا این کمپانی در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2015 اقدام به معرفی گوشی‌های جدیدی از این سری و به همراه تراشه اسنپدراگون کوآلکام کرده است. لازم به ذکر است که تمام نسخه‌ها و مدل‌های پیشین گوشی زن‌فون2 ایسوس مجهز به تراشه Atom اینتل بودند […]

انگار تولید نسخه‌های متعدد از گوشی زن فون 2 ایسوس تمامی ندارد و اخیرا این کمپانی در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2015 اقدام به معرفی گوشی‌های جدیدی از این سری و به همراه تراشه اسنپدراگون کوآلکام کرده است. لازم به ذکر است که تمام نسخه‌ها و مدل‌های پیشین گوشی زن‌فون2 ایسوس مجهز به تراشه Atom اینتل بودند و هم اینک این کمپانی در این زمینه سنت‌شکنی کرده است.

گوشی‌های جدید معرفی شده دارای صفحه نمایشی با ابعاد 5، 5.5 و 6 اینچ بوده و تمامی آنها از نسل چهارم پوشش محافظتی گوریلا گلس بهره می‌برند. همچنین هر سه نسخه به سیستم فوکوس خودکار لیزری جدیدی مجهز گشته‌اند.

نسخه 5 اینچی این گوشی با نام زن فون 2 و با کد ZE500KL بوده و نمایشگر آن دارای دقتی برابر 720×1280 پیکسل است. همچنین تراشه‌ای چهار هسته‌ای و 64 بیتی با نام اسنپدراگون 410 وظیفه پردازش داده‌های این گوشی را بر عهده دارد. البته میزان حافظه RAM این دستگاه، این نسخه را نیز به دو مدل متفاوت دو و سه گیگا‌بایتی تقسیم خواهد کرد. مدل 2 گیگا‌بایتی این گوشی دارای حافظه داخلی 16 گیگا‌‌بیت است در حالیکه مدل 3 گیگا‌بایتی آن، میزان حافظه 32 گیگا‎بایت را در خود جای خواهد داد.

نام مدل بعدی، زن فون 2 ZE550KL بوده و ابعاد نمایشگر آن برابر 5.5 اینچ است. رزولوشن این گوشی نیز مانند نسخه قبلی 720×1280 پیکسل بوده و این گوشی نیز از تراشه اسنپدراگون 410 در درون خود بهره خواهد برد. حافظه RAM این گوشی برابر دو گیگا‌بایت خواهد بود و میزان حافظه داخلی 16 گیگا‌‎بایت به آن اختصاص داده شده است. همچنین در کنار سیستم فوکوس خودکار لیزری این گوشی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی آن قرار گرفته است و در کنار تمامی ویژگی‌های فوق‎الذکر، ظرفیت باطری این گوشی به 3000 میلی‌آمپر می‌رسد.

ایسوس به فکر تولید مدل بزرگ‌تری (فبلت) نیز بوده و یک نسخه با نمایشکری به ابعاد 6 اینچ را نیز معرفی کرده است. این نسخه با نام زن‌فون2 ZE600KL شناخته خواهد شد و مانند دو نسخه قبلی خود، نمایشگر آن دارای دقتی برابر 720×1280 پیکسل خواهد بود. با این تفاوت که در داخل این گوشی از چیپ قدرتمند‌تری با نام اسنپدراگون 615 استفاده شده است و البته این گوشی دوباره در نسخه‌هایی با حافظه RAM دو و سه گیگا‌بایت و حافظه داخلی 16 و 32 گیگا‌بایتی به بازار‌های فروش ارائه خواهد شد. ظرفیت باطری این گوشی 3000 میلی‌آمپر ساعت بوده و دقت دوربین‌های اصلی و سلفی آن به ترتیب برابر 13 و 5 مگاپیکسل خواهد بود. همچنین نسخه 5.0.2 اندروید لالی‌پاپ نیز به طور پیش‌فرض بر روی این گوشی یافت می‌شود.

البته برای خریدارانی که بدنبال گوشی قدرتمندی با مشخصات بالاتر هستند، ایسوس نسخه بهبود یافته‌تری با به همراه داشتن تراشه اسنپدراگون 615 کوآلکام و نمایشگر 5.5 اینچی معرفی کرده است که دقت نمایشگر این گوشی بین 720p و 1080p برای خریداران قابل گزینش خواهد بود. این گوشی نیز در دو نسخه با حافظه RAM دو و سه گیگا‌‎بایتی و به ترتیب با حافظه داخلی 16 و 32 گیگا‌بایتی قابل دسترس خواهد بود.

هم اینک شاید زمان عرضه این گوشی و قیمت آن کمی بحث برانگیز و مهم باشد ولی خیلی عجول نباشید زیرا تنها چند هفته پیش بود که ایسوس افدام به معرفی نسخه اصلی زنفون2 خود (نسخه‌ای با 4 گیگا‎بایت حافظه RAM) در آمریکا و در شهر نیویورک نمود. 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال