فناوری جدید با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی پیشرفته امکان مشاهده پشت هر مانع را ایجاد می‌کند

محققان نوعی فناوری جدید با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی پیشرفته ساخته‌اند که می‌تواند صحنه‌های پنهان را در زمانی اندک بازسازی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استاد علوم رایانه و مهندسی در دانشگاه فلوریدا به نام جان موری بروس فناوری جدید ابداع کرده که با استفاده از آن امکان بازسازی صحنه‌های مخفی […]

محققان نوعی فناوری جدید با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی پیشرفته ساخته‌اند که می‌تواند صحنه‌های پنهان را در زمانی اندک بازسازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استاد علوم رایانه و مهندسی در دانشگاه فلوریدا به نام جان موری بروس فناوری جدید ابداع کرده که با استفاده از آن امکان بازسازی صحنه‌های مخفی به صورت سه بعدی وجود دارد. این فناوری می‌تواند ه‌های مخفی شده در پشت دیوار اتومبیل یا درب‌ها را آشکار کند.

محققان برای تولید مدل‌های سه بعدی دقیق و رنگارنگ از نواحی پنهان، یک الگوریتم جدید ساخته‌اند که در آن از سایه‌های ضعیف ایجاد شده توسط اجسام روی سطوح مجاور استفاده می‌شود. در این فناوری پتانسیل زیادی برای جلوگیری از تصادفات رانندگی و اجرای قانون و کاربردهای دیگر نهفته است.

الگوریتم ایجاد شده توسط موری بروس و چایکوفسکی دانشجوی دکترای او میتواند برای ایجاد مدل سه بعدی از سایه‌ها استفاده کرده و آن را تحلیل کند. همچنین امکان بازسازی صحنه پنهان توسط الگوریتم‌های ریاضی پیشرفته تنها در چند دقیقه وجود دارد. موری بروس در این باره می‌گوید: در این فناوری سطوح عادی به آیینه تبدیل خواهد شد تا مناطق، اشیا و مکان‌های خارج از خط دید ما آشکار شود. با توجه به اینکه هم اکنون در دنیای سه بعدی زندگی می‌کنیم ایجاد یک تصویر سه بعدی از یک صحنه می‌تواند در موقعیت‌ها و موارد مختلف کاربرد حیاتی داشته باشد.

این اولین بار است که با استفاده از یک دوربین دیجیتال معمولی می‌توان به چنین صحنه‌های شاهکاری دست پیدا کرد. به گفته این محققان این تجهیزات اندک می‌تواند نتایج مشابهی مانند تلاش‌های قبلی ایجاد کند.

سازمان‌های مجری قانون می‌توانند بدون ایجاد اختلال در شواهد با استفاده از این فناوری اطلاعات مهمی در مورد صحنه جرم جمع آوری کنند. همچنین می‌تواند به طور ویژه در مورد صحنه‌های خطرناک و یا دشوار در دسترسی مورد استفاده قرار بگیرد. البته با وجود پتانسیل فراوان برای استفاده در صنایع و ادارات مختلف این فناوری هنوز امکان استفاده تجاری را ندارد. به گفته پژوهشگران ممکن است ۱۰ تا ۲۰ سال طول بکشد تا بتوان از این فناوری برای سازمان‌های مجری قانون یا سازندگان خودرو استفاده کرد. این محققان قصد دارند برای بهبود سرعت و دقت الگوریتم و همچنین بررسی کاربردهای بالقوه آن در آینده تحقیقات خود را ادامه دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال