انتشار مشخصات تبلت جدید گلکسی تب 5 سامسونگ

تبلت جدید سامسونگ با نام Galaxy Tab 5، اخیرا در لیست TENAA (رگولاتور مربوط به ارتباطات بی‌سیم چین) و به منظور دریافت گواهی بلوتوث خود دیده شده و این به آن معناست که تولیدات این سری از تبلت‌های شرکت سامسونگ، هنوز هم پا بر جا خواهند ماند و از این نظر صادقانه باید گفت که ما را […]

تبلت جدید سامسونگ با نام Galaxy Tab 5، اخیرا در لیست TENAA (رگولاتور مربوط به ارتباطات بی‌سیم چین) و به منظور دریافت گواهی بلوتوث خود دیده شده و این به آن معناست که تولیدات این سری از تبلت‌های شرکت سامسونگ، هنوز هم پا بر جا خواهند ماند و از این نظر صادقانه باید گفت که ما را کمی شگفت زده کرده است.

 اوایل این ماه بود که تبلت  Galaxy Tab 10.1 سامسونگ، با یک بروز‌رسانی سخت‌افزاری، از یک تراشه 64 بیتی برخوردار شد و  Galaxy Tab 4 8.0 نیز چندین ماه پیش، به این تراشه قدرتمند مجهز گشت. بنابراین این فرضیه در نظرمان ایجاد می‌شود که احتمال تاخیر سامسونگ در معرفی این محصول جدید بدلیل تلاش این شرکت در تولید محصولی با چنین ویژگی بوده و به همین دلیل، رونمایی از نسل پنجم این تبلت را کمی به تاخیر انداخته است.

gsmarena_001

البته انتشار جزئیات جدید از مجموعه‌ای از صفحات مربوط به کسب گواهی TENAA، این موضوع را با کمی تفاوت بیان می‌کند. بنابراین وجود دو مدل از این تبلت محتمل است. بر اساس این جزئیات منتشر شده، هر دو آنها از صفحه نمایشی با ابعاد 8.0 اینچ و دقت تصویر 1024 × 768 پیکسل بهره برده و همچنین هر دو دستگاه به پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.2 گیگا‌هرتز، 2 گیگا‌بایت حافظه RAM و 16 گیگا‌بایت حافظه داخلی، مجهز خواهند بود.

از نظر ابعاد، Tab 5 کمی باریک‌تر از  Galaxy Tab 4 بوده و احتمالا کوتاه‌تر و عریض‌تر هم باشد. همچنین در این صفحات، تفاوت‌های بسیار کمی بین این دو مدل دیده می‌شود و صادقانه باید گفت که متوجه تفاوت اصلی میان آن دو نشدیم. طبق اسناد موجود، مدل SM-P355C کمی سنگین‌تر بوده و تنها در نسخه‌های سفید رنگ عرضه خواهد شد، گرچه تصاویر مربوط به آن، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

gsmarena_002

البته جزئیات زیادی نیز در مورد دوربین P variant آن وجود داشته و طبق اطلاعات موجود، این تبلت با دوریبن اصلی 5 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی در جلو عرضه خواهد شد. با نگاهی دقیق به تصاویر منتشر شده، مدل  SM-T355C نیز از دو دوربین برخوردار خواهد بود و احتمالا هر دوی آنها مشخصات یکسانی را خواهند داشت. مسلما هر دو مدل به طور پیشفرض از نسخه لالی‌پاپ سیستم عامل اندروید پشتیبانی خواهند کرد. البته اگر تمامی این شایعات، حقیقت نداشته باشد، پیش‌بینی می‌کنیم که این تبلت جدید با قلمی استایلوس (که در اینجا با نام S Pen شناخته می‌شود)، همانند سری نوت سامسونگ به بازار آید. البته شواهدی نیز در این مورد وجود دارد و آن هم وجود شکافی در گوشه بالا و سمت راست Galaxy Tab 5 است.

تا به امروز خبری رسمی در مورد تبلت جدید سری Tab سامسونگ منتشر نشده و مطمئنا در روز‌ها آینده و با پایان پنهان کاری سامسونگ و افشای برنامه‌های این شرکت در مورد این سری از تبلت‌ها، اطلاعاتمان در مورد این دستگاه، تکمیل خواهد شد.

با این تفاسیر، به نظر شما سامسونگ می‌تواند با تولید محصولی بروز‌تر و قوی‌تر، به رقابت با تبلت‌های شرکت اپل و سونی بپردازد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال