شارژر نکسوس‌های 5X و 6P می‌توانند خطرناک باشند

تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند در جعبه خرده فروشی خود به طور پیشفرض دارای یک آداپتور مربوط به شارژ دستگاه هستند. از طرفی همیشه توصیه شده است که به منظور شارژ کردن دستگاه خود حتما از شارژر‌های مخصوص به گوشی خود استفاده کنید زیرا با مشخصات فنی آن تطابق خواهد داشت. پس در نهایت نتیجه می‌گیریم […]

تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند در جعبه خرده فروشی خود به طور پیشفرض دارای یک آداپتور مربوط به شارژ دستگاه هستند. از طرفی همیشه توصیه شده است که به منظور شارژ کردن دستگاه خود حتما از شارژر‌های مخصوص به گوشی خود استفاده کنید زیرا با مشخصات فنی آن تطابق خواهد داشت. پس در نهایت نتیجه می‌گیریم که هر کاربری انتظار دارد آداپتور شارژر پیش‌فرض موجود در جعبه دستگاه، قابل اعتمادترین و البته بدون نقص‌ترین و از طرفی سطح بالاترین نسخه موجود برای گوشی در اختیار کاربر باشد.

در هر صورت یکی از کاربران با نام کاربری Nathan K در حساب کاربری یوتیوب خود ویدئویی را منتشر کرده است که البته در وب‌سایت Reddit نیز به آن اشاره شده است. در این کلیپ مشاهده می‌شود که شارژر موجود در جعبه گوشی‌های نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی ممکن است برای کاربرن خطرناک باشد. آیا این شارژرها باعث آتش گرفتن گوشی شما خواهند شد؟ جواب منفی است. در حقیقت این شارژرها پتانسیل خطرناک بودن داشته و اگر در صورت بی‌توجهی به شکلی نامناسب به دیگر گوشی‌های هوشمند متصل شوند ممکن است خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشند.

ظاهرا آداپتور شارژر نکسوس 5 ایکس هیچ گونه ایمنی خاصی نداشته و به طور مداوم جریان سه آمپر با ولتاژ پنج ولت را از خود عبور می‌دهد. در حقیقت می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که شارژر‌های مناسب یا سطح بالا بر روی خود دارای ایمنی و محافظی هستند بدین منظور که زمانی که شارژر از کابل خود به گوشی یا دستگاه دیگری متصل نیست، هیچ گونه جریانی را از خود خارج نسازند. اما سوال اینجاست که کجای این موضوع خطرناک است؟ شاید این موضوع خیلی خطرناک نباشد اما در هر صورت بهتر است بدانید که زمانی که گوشی خود را از کابل شارژر می‌کشید و از طرفی شارژر هنوز به پریز برق متصل است، این آداپتور هنوز هم در حال کار کردن بوده و به فعالیت خود در این مدت ادامه خواهد داد. در ادامه اگر بخش خروجی کابل را به درگاه USB دستگاه دیگری متصل نمایید ممکن است باعث ایجاد آسیب در آن دستگاه گردد.

اما در مورد نکسوس 6 پی باید گفت که این آداپتور زمانی که به کابل خود اتصال دارد جریان سه آمپر با ولتاژ پنج ولت را از خود عبور نمی‌دهد. اما زمانی که کابل هوشمند دیگری مانند کابل لایتنینگ آیفون و آیپد‌ها را به آن متصل کنید، این آداپتور نیز بدون توجه به اتصال یا عدم اتصال دستگاهی دیگر شروع به ارائه جریان خروجی خواهد کرد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/G9K07[/aparat]

در نهایت باید این طور نتیجه گیری کرد که اتصال برعکس کابل شارژر یا اتصال کابل لایتنینگ شرکت اپل به آداپتور شارژر گوشی‌های تکسوس ممکن است باعث ایجاد آسیب به دستگاه‌ها شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال