نامه دست نویس نیکولا تسلا در یک مزایده با قیمت ۳۴۰ هزار دلار فروخته شد

در یک مزایده نامه چهار صفحه ای دست نویس نیکولا‌ تسلا با قیمتی معادل 340 هزار دلار فروخته شد. پیش از این نیز یک نامه دست نویس آلبرت انیشتین در یک مزایده به فروش گذاشته شد که برای آن نیز یک کلکسیونر قیمت بسیار بالایی را پیشنهاد کرده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

در یک مزایده نامه چهار صفحه ای دست نویس نیکولا‌ تسلا با قیمتی معادل 340 هزار دلار فروخته شد. پیش از این نیز یک نامه دست نویس آلبرت انیشتین در یک مزایده به فروش گذاشته شد که برای آن نیز یک کلکسیونر قیمت بسیار بالایی را پیشنهاد کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیکولا تسلا یکی از مخترعین و مبتکرین زمان خود بود که در ۱۲۰ سال قبل یکی از تاثیرگذارترین افراد محسوب می شد. اکنون این نام بر روی خودروهای برقی ساخته شده توسط ایلان ماسک گذاشته شده و بیشتر افراد این نام را با محصولات این شرکت می شناسند. در حراجی موسسه Remarkable Rarities یک نامه چهار صفحه ای دست نویس از نیکولا تسلا مربوط به سال ۱۹۰۱ به فروش گذاشته شد که در آن با قیمت 341.295 دلار فروخته شد.

این دانشمند صرب تبار نامه خود را در ۲۵ فوریه ۱۹۰۱ به پل دانا روزنامه‌نگار و سردبیر نیویورک سان نوشته بود. در این نامه تسلا علاوه ‌بر ارزیابی جایگاه خود بین دیگر دانشمندان مانند ادیسون و الکساندر گراهام بل ادعا کرده بود تمام تجربیات وی تنها به خود متکی بوده اما این دانشمند از تجربیات متفکران پیش از خود استفاده می‌کردند.

در این نامه به یوهان فیلیپ رایس فیزیکدان آلمانی نیز اشاره شده و گفته شده که وی ۱۵ سال قبل از گراهام بل توانسته بود اولین تلفن را اختراع کند. اسامی دیگری مانند ادوارد آگوستین کینگ و جان ولینگتون استار نیز به عنوان سازندگان اولیه لامپ رشته‌ای در این نامه دیده می شود. همچنین تسلا در این نامه مدعی شده برای توسعه میدان مغناطیسی دوار در موتور AC از هیچگونه الگوی اولیه پیش‌بینی استفاده نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال