AMD به منظور برطرف کردن مشکلات مصرف برق RX 480، درایوری جدید عرضه خواهد کرد

اگر از علاقه‌مندان به دنیای سخت‌افزارها باشید، باید اخبار مربوط به کارت گرافیک RX 480 و افزایش نگرانی‌ها در مورد مصرف برق بیش از اندازه این کارت گرافیک را شنیده باشید. اینطور که برخی از متخصصین این زمینه اعلام کرده‌اند، کارت گرافیک RX 480 باید در مجموع 150 وات برق مصرف کند، اما در عمل این […]

اگر از علاقه‌مندان به دنیای سخت‌افزارها باشید، باید اخبار مربوط به کارت گرافیک RX 480 و افزایش نگرانی‌ها در مورد مصرف برق بیش از اندازه این کارت گرافیک را شنیده باشید. اینطور که برخی از متخصصین این زمینه اعلام کرده‌اند، کارت گرافیک RX 480 باید در مجموع 150 وات برق مصرف کند، اما در عمل این کارت گرافیک با دریافت برق بیشتر از میزان تعیین‌شده از طریق کانکتور 6 پین و همینطور اسلات PCI-e، مصرفی بیشتر از 150 وات دارد.

البته این برای اولین بار نیست که AMD با چنین مشکلاتی روبه‌رو بوده و در طراحی مدار برق کارت گرافیک R9 295X2 نیز به مشکل برخورده بود و می‌توانست در خرید منبع تغذیه مشکلاتی را برای کاربران و برای خرید محصول مناسب دچار مشکل کند. به نظر می‌رسد که این سناریو حالا برای کارت گرافیک RX 480 نیز دوباره تکرار شده و مدیران AMD قصد دارند با عرضه کردن یک به‌روزرسانی نرم‌افزار این مشکل را حل کنند. شاید تا کنون توجه نکرده باشید اما در صورت کاهش مصرف برق در این کارت گرافیک، تغییر در عملکرد کارت می‌تواند یکی از موارد جالب و البته سختی باشد که پیش روی این کارت قرار دارد.

مدیران AMD در این مورد اذعان داشته‌اند که توانایی بالای این شرکت در توسعه و طراحی مدارهای مختلف باعث شده تا کارت گرافیک RX 480 با حافظه‌ی GDDR5، پهنای باندی برابر با 8Gbps داشته باشد. حال مهندسان AMD تلاش دارند تا بتوانند با توسعه دادن یک درایور جدید برای این کارت گرافیک، این مشکل را به صورت نرم‌افزاری حل کنند و این کار نیز در مراحل پایانی خود می‌باشد.

حال باید دید که AMD در این زمیه تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد و آیا عملکرد RX 480 نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد یا نه. زمان عرضه این درایور، 5 جولای یعنی 15 تیر ماه اعلام شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال