بهره‌برداری رسمی از اینترنت 5G در ایران

فناوری 5G در ایران برای اولین بار در سایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه اندازی شد. رئیس جمهور پس از اعلام این خبر گفته است: در آینده ای نزدیک نقاط دیگری در تهران نیز به این تکنولوژی دسترسی پیدا خواهند کرد. روز گذشته رئیس جمهور حسن روحانی از ورود ایران به فناوری نسل […]

فناوری 5G در ایران برای اولین بار در سایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه اندازی شد. رئیس جمهور پس از اعلام این خبر گفته است: در آینده ای نزدیک نقاط دیگری در تهران نیز به این تکنولوژی دسترسی پیدا خواهند کرد. روز گذشته رئیس جمهور حسن روحانی از ورود ایران به فناوری نسل پنجم تلفن همراه خبر داد. همچنین تصاویری از تست 5G کشور توسط شبکه‌های مجازی منتشر شده است که نشان از سرعت بالای آن دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت از راه اندازی 5G در ایران خبر داد و گفت این فناوری تنها برای ارتباطات نخواهد بود و در ابعاد بسیار بزرگتری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی اعلام کرد ورود به فناوری 5G یک تحول بزرگ در زمینه دیجیتال محسوب خواهد شد و علاوه بر ارتباطات در اقتصاد دیجیتال کشور نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توسعه  5G در ایران در ادامه تشکیل مرکز هوش مصنوعی و با هدف کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور راه اندازی شده است. روحانی اعلام کرده است که وزارت ارتباطات جزئیات بیشتری در مورد ارتباط 5G با مردم به اشتراک خواهد گذاشت.

در تصاویر منتشر شده مربوط به تست 5G که با سیم کارت ایرانسل و در مرکز تحقیقات مخابرات گرفته شده سرعت دانلود در حدود یک و نیم گیگابایت در ثانیه و سرعت آپلود ۱۰۸ مگابیت در ثانیه و سرعت پینگ ۸ میلی ثانیه به دست آمده است. در حال حاضر این فناوری به صورت آزمایشی توسط ایرانسل در باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز در حال تست است. در آینده نیز این فناوری با سرعت سه و نیم گیگابیت در ثانیه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال