آشنایی با قابلیت‌های جدید گوشی وان پلاس 2

همان طور که از پیش میدانید، اخیرا کمپانی وان پلاس اقدام به رونمایی از پرچمدار جدید خود با نام وان پلاس 2 (One Plus 2) کرده است. گوشی‌ پرچمدار جدید این کمپانی که پیشتر به گوشی‌ “قاتل پرچمداران” از طرف خود کمپانی شناخته می‌شود، دارای 10 ویژگی نسبتا جدید و جالبی بوده و البته در میان […]

همان طور که از پیش میدانید، اخیرا کمپانی وان پلاس اقدام به رونمایی از پرچمدار جدید خود با نام وان پلاس 2 (One Plus 2) کرده است. گوشی‌ پرچمدار جدید این کمپانی که پیشتر به گوشی‌ “قاتل پرچمداران” از طرف خود کمپانی شناخته می‌شود، دارای 10 ویژگی نسبتا جدید و جالبی بوده و البته در میان این ویژگی‌ها، بدنه فلزی (از جنس آلومینیوم و منیزیم) این گوشی لحاظ نشده است. کمپانی وان پلاس بر روی این گوشی از ویژگی‌ها و امکانات بسیار جدیدی رونمایی کرده است و بهره‌مندی گوشی از USB تایپ C، پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان، حسگر اسکنر اثر انگشت، تراشه سطح بالای کمپانی کوآلکام، فوکوس خودکار لیزری برای عکسبرداری و دیگر موارد این چنینی از جمله این موارد خواهند بود.

البته نمی‌توان از این موضوع نیز چشم پوشی کرد که گوشی جدید کمپانی وان پلاس هم اینک بر روی بدنه خود، هیچ گونه شیاری به منظور افزایش حافظه گوشی توسط کارت حافظه microSD نداشته و البته در آینده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. اما در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید تا در 10 بخش به معرفی ویژگی‌های جدید این گوشی بپردازیم.

1- USB تایپ C

USB-Type-C

گوشی وان پلاس 2 در قسمت تحتانی بدنه خود دارای پورت USB از نوع C است. کابل این USB نیز از نوع نواری بوده و امکان گره خوردن آن خیلی کم است. همانطور که می‌دانید، این نوع از پورت USB از جمله پورت‌های یو‌اس‌بی نسخه 2.0 بوده و این به آن معناست که گوشی وان پلاس 2 به دلیل قرار دادن آن بر روی گوشی، از ویژگی‌های انتقال سریع اطلاعات و شارژ سریع گوشی موجود در USB 3.0 صرف نظر کرده است.

 

2- قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت

Dual-SIM

کمپانی وان پلاس بر روی بدنه گوشی پرچمدار خود، یک شیار مخصوص را طراحی کرده است که این شیار، قابلیت جایگذاری دو سیم کارت را دارد. در نتیجه این گوشی توانایی پشتیبانی از دو شبکه مخابراتی را به طور همزمان خواهد داشت.

 

3- لرزشگیر اپتیکال تصویر

Optical-Image-Stabilization

کمپانی وان پلاس بر روی ماژول دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی گوشی جدید خود، لرزشگیر اپتیکالی تصویری را به منظور کاهش لرزش ناشی از دست کاربر، قرار داده است و در کنار آن، فلاش LED دو گانه وجود دارد. علاوه بر آن، لنز دوربین اصلی این گوشی نیز از شش لایه مختلف تشکیل شده است و به کاهش اعوجاج و انحرافات تصویر کمک می‌کند.

 

4- فوکوس خودکار لیزری

Laser-autofocus

شاید در نگاه اول به قسمت پشتی گوشی وان پلاس 2، بخش زیرین لنز دوربین اصلی، کمی عجیب و غریب به نظر آید و مسلما اولین سوال شما در مورد ماهیت آن خواهد بود. بله، این بخش مربوط به سیستم فوکوس خودکار لیزری این گوشی می‌شود. این فناوری قبلا در گوشی‌های پرچمدار شرکت ال‌جی دیده می‌شد ولی حالا دوربین اصلی گوشی وان پلاس 2 نیز خواهد توانست در مدتی کمتر از 0.2 ثانیه بر روی سوژه خود فوکوس کند.

 

5- دکمه‌های ناوبری قابل تنظیم

Customizable-navigation-keys

گوشی هوشمند وان پلاس 2 در بخش زیرین نمایشگر خود دارای سه دکمه است. دکمه وسط شباهت بسیار زیادی به کلید سخت افزاری موجود در گوشی‌های سامسونگ دارد. اما این مورد تنها یک شباهت ظاهری است زیرا این کلید در کنار بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت، فقط یک کلید لمسی خازنی همانند دو دکمه دیگر کنار خود است. جالب است بدانید که این دکمه‌ها عملکردی مشابه کلیدهای ناوبری اندرویدی دارند اما نکته جالب اینجاست که می‌توان در بخش تنظیمات گوشی نسبت به تغییر و حتی نسبت دادن وظایفی جدید به آنها اقدام نمایید.

 

6- حسگر اثر انگشت

Fingerprint-sensor

سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته بر روی این کلید بسیار سریع و دقیق بوده و از آن جا که یک دکمه لمسی خازنی نیز به حساب می‌آید، با لمس آن می‌توانید به راحتی و با درصد امنیت بالا نسبت به باز کردن قفل صفحه این گوشی اقدام نمایید.

 

7- مشخصات فنی سطح بالا

High-end-specs

گوشی هوشمند وان پلاس 2 از آخرین نسخه تراشه اسنپدراگون 810 شرکت کوآلکام (ویرایش 2.1) بهره‌مند است و در کنار آن، دارای چهار گیگابایت حافظه رم بوده (البته در نسخه 16 گیگابایتی این گوشی شاهد سه گیگابایت حافظه رم خواهید بود) و در نسخه‌های 16 و 64 گیگابایتی به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. علاوه بر آن، ظرفیت باطری این گوشی نیز برابر 3300 میلی آمپر ساعت بوده و در کنار آن دارای دوربینی اصلی با دقت حسگر 13 مگاپیکسل می‌باشد. همچنین ویژگی‌ پشتیبانی از دو سیم کارت، ویترین افتخارات این گوشی را کامل کرده و آن را آماده و ورزیده به سمت میدان رقابت راهی می‌کند.

 

8- رابط کاربری OxygenOS

OxygenOS

گوشی‌ هوشمند وان پلاس 2 برخلاف گوشی سری قبل خود که از نسخه 12 رام سیانوژن مود استفاده می‌کرد، هم اینک از رام اختصاصی خود با نام OxygenOS بهره می‌برد. این رام اختصاصی که بر اساس سیستم عامل اندروید طراحی گشته است، شمایلی شبیه به اندروید خالص گوشی‌های شرکت گوگل داشته و در کنار آن، تنظیمات جدید را نیز به منظور بهبود عملکرد آن به این رام اضافه کرده است. از جمله موارد اضافه شده، ترفند‌های جدید و جسجر‌های لمسی و حرکتی عجیب و جالب این رابط نرم افزاری بوده و تجربه بسیار جدیدی را بر پایه سیستم عامل اندروید به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

9- اسلایدر هشدار گوشی

Alert-slider

در بخش کناره سمت چپ بدنه این گوشی شاهد کلیدی سه زمانه هستیم که کاربر می‌تواند در صورت تمایل، دکمه مزبور را بر روی هر کدام از آنها حرکت دهد. اما وظیفه این دکمه چه خواهد بود؟ این کلید دارای سه حالت است و مربوط به دریافت هشدارها و اعلانات گوشی می‌شود. “هیچ، مهمترین‌ها و همه”، از جمله این سه گزینه بوده و کاربر با تنظیم کلید بر روی هر کدام از آنها، مشخص می‌کند که در شرایط کنونی خود تمایل به دریافت چه هشدارهایی را دارد. مسلما این ویژگی از جمله قابلیت‌های نسبتا جدید این گوشی به حساب می‌آید و کاربران بسیار زیادی را به سمت خود خواهد کشاند.

 

10- قاب پشتی قابل تعویض

StyleSwap-system

حالت قابل تعویض قاب پشتی بدنه گوشی وان پلاس 2، این امکان را فراهم خواهد نمود تا در کنار بدنه فلزی این گوشی، کاربر بتواند از قاب‌های بسیار زیبای این گوشی نیز استفاده کند. کمپانی وان پلاس، قاتل پرچمداران خود را با قاب‌هایی با طراحی مشکی ماسه‌ای، پوست درخت بامبو، پوست درخت اقاقیا، پوسته مشکی درخت زردآلو و همچنین فیبر مشکی کولار به میدان نبرد روانه کرده است. با این توجه، گستره علاقه‌مندان به خرید این گوشی بیشتر خواهد شد و هر کاربر می‌تواند در صورت خسته شدن از یک قاب با پرداخت هزینه 27 دلار، قاب دیگری را تهیه و بر روی بخش پشتی گوشی وان پلاس 2 نصب کند.

 

با این تفاسیر به نظر شما گوشی هوشمند وان پلاس 2 می‌تواند با وجود قیمت بی‌نظیر 329 دلاری خود، در رقابت با دیگر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار‌های جهانی، سربلند و پیروز از میدان نبرد خارج شود؟!

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال