مشخصات فنی گوشی‌هوشمند وان‌پلاس 2 به صورت رسمی مشخص شد

بالاخره پس از مدتی طولانی و انتشار اخبار و شایعات بسیاری در مورد گوشی‌هوشمند وان‌پلاس 2، حالا سازندگان اطلاعاتی کاملی از این گوشی منتشر کرده و بالاخره بر شایعات موجود در این مورد پایان دادند. البته برخی از موارد پیشتر به صورت رسمی در مورد این گوشی اعلام شده بودند که از میان آنها می‌توان به […]

بالاخره پس از مدتی طولانی و انتشار اخبار و شایعات بسیاری در مورد گوشی‌هوشمند وان‌پلاس 2، حالا سازندگان اطلاعاتی کاملی از این گوشی منتشر کرده و بالاخره بر شایعات موجود در این مورد پایان دادند. البته برخی از موارد پیشتر به صورت رسمی در مورد این گوشی اعلام شده بودند که از میان آنها می‌توان به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDRR4 و چیپ ویرایش‌شده‌ی Snapdragon 810 اشاره کرد. البته کمپانی وان‌پلاس اعلام کرده که هفته‌ی آینده یعنی 27 ژولای، این گوشی را به صورت رسمی و کامل در صفحه‌ی اصلی وب‌سایت خود قرار خواهد داد.

OnePlus 2 shows up on Oppomart with a full set of specs 2

بهتر است به توضیح مشخصات فنی این گوشی بپردازیم. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، گوشی‌هوشمند OnePlus 2 صفحه‌نمایشی بزرگتر از گوشی نسل قبلی خود داشته و 5.7-اینچ اندازه دارد. همچنین وضوح تصویر این گوشی‌هوشمند همانند پرچم‌داران بسیاری از کمپانی‌های مختلف، 2K بوده و تراکم پیکسلی آن برابر با 515 پیکسل در اینچ می‌باشد.

همانطور که پیشتر به صورت رسمی اعلام شده بود، سازندگان از چیپ قدرتمند Snapdragon 810 که البته اخبار داغ شدن آن این روزها واقعا زیاد است، در پرچم‌دار جدید خود استفاده کرده‌اند. با اینکه مدیران وان‌پلاس اعلام کرده‌اند که از نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ی Snapdragon 810 یا ورژن v2.1 در محصول جدید خود بهره برده و جای هیچ نگرانی در مورد داغ شدن این محصول نیست، اما اخبار جدیدی که در مورد گوشی‌هوشمند One M9 به تازگی منتشر شده، کمی ما را نگران کرده است چرا که مدیران HTC نیز از نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ی همین چیپ یا ورژن 2.1 در این گوشی بهره برده‌اند و باز هم One M9 داغ می‌کند. اگر این چیپ در وان‌پلاس 2 داغ نکند، دو احتمال وجود دارد. اول اینکه ممکن است سازندگان از نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ی 2.2 استفاده کرده باشند و اگر اینگونه نباشد، احتمالا باید شاهد به کارگیری روشی خاصی توسط مهندسین وان‌پلاس باشیم که سبب شده‌اند تا گرما به خوبی از این گوشی‌هوشمند خارج شود.

OnePlus 2 shows up on Oppomart with a full set of specs 3

بسیار از شایعات قبلی که در مورد این گوشی‌هوشمند منتشر شده بودند حالا به حقیقت پیوسته‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به دوربین 16-مگاپیکسلی این گوشی با سنسور Sony Exmor IMX 234 اشاره نمود. هر چند اطلاعاتی که در مورد این OnePlus 2 در وب‌سایت‌هایی همچون Oppmart قرار گرفته، نشان می‌دهد که مدیران این وب‌سایت دید درستی از مشخصات فنی این گوشی نداشته‌اند و یا اطلاعات غلطی در مورد این گوشی به دست آنها رسیده است که از جمله‌ی آنها می‌توان به دوربین سلفی این گوشی که سنسوری 5-مگاپیکسلی دارد، اشاره نمود.

اگر پیشتر به وب‌سایت Oppmart مراجعه کرده باشید، میزان حافظه‌ی رم وان‌پلاس 2 را “3 گیگابایت” میدیدید. و یا اینکه در این وب‌سایت ذکر شده که پرچم‌دار جدید OnePlus، از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌نماید و این در حالیست که مدیر اجرایی این کمپانی چینی، آقای Liu Zuohu، خود به صورت رسمی اعلام نمود که این گوشی جدید از 2 سیم‌کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌نماید.

با این حال هنو هم مواردی وجود دارند که وب‌سایت Oppmart تنها منبع معتبر ما در این مورد می‌باشد و آن، ظرفیت داخلی این گوشی‌هوشمند می‌باشد. OnePlus 2 قرار است در دو مدل مختلف با ظرفیت‌های 16 و 64 گیگابایت و و از نوع eMMC 5.0 به همراه یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی و البته بدون قابلیت جدا شدن، عرضه گردد.

در مورد رنگ این گوشی نیز اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد پرچم‌دار جدید کمپانی وان‌پلاس، قرار است در رنگ‌های مشکی و سفید در اختیار کاربران قرار بگیرد. در رابطه با امنیت این گوشی‌هوشمند، هیچ اطلاعات رسمی و مشخصی در دست نیست اما تصویر یکی از تیزرهای رسمی OnePlus، می‌تواند احتمال وجود سنسور اسکنر اثر انگشت در این وان‌پلاس 2 را تقویت نماید.

OnePlus 2 shows up on Oppomart with a full set of specs 4

اما شاید موضوعی که مهمتر از هر چیز دیگری باشد، چیزی بود که موسس این کمپانی چینی، آقای Pete Lau بیان کرد. طبق صحبت‌های Lau، وان‌پلاس قصد ندارد در سال 2015 تنها یک گوشی‌هوشمند عرضه کند و پروژه‌های دیگری وجود دارد که احتمالا، معرفی یک گوشی‌هوشمند جدید باشد. البته هنوز معلوم نیست که برنامه‌ی بعدی وان‌پلاس چیست اما احتمال معرفی هر محصول دیگری توسط این کمپانی چینی وجود دارد.

با این‌حال، هنوز اطلاعات مختلفی در مورد این گوشی‌هوشمند وجود دارد که هر فردی را منتظر خود نگاه داشته و ما نیز همچون شما، چاره‌ای نداریم جز اینکه تا 27 ژولای صبر نماییم.

با تک‌نیور و معرفی رسمی OnePlus 2 در دوشنبه‌ی هفته آینده، پنجم مرداد ماه، همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال