شرکت OpenAI برای پروژه ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی به دنبال همکاری با امارات و تامین منابع مالی است

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد شرکت OpenAI برای عملی کردن پروژه ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی قصد دارد سرمایه‌ای بالغ بر ۷ تریلیون دلار جمع آوری کند. به همین دلیل این شرکت با سرمایه‌گذاران مختلفی از جمله دولت امارات با هدف تامین منابع مالی مذاکره کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال […]

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد شرکت OpenAI برای عملی کردن پروژه ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی قصد دارد سرمایه‌ای بالغ بر ۷ تریلیون دلار جمع آوری کند. به همین دلیل این شرکت با سرمایه‌گذاران مختلفی از جمله دولت امارات با هدف تامین منابع مالی مذاکره کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر شرکت OpenAI با رهبری سم آلتمن و راه‌اندازی چت بات ChatGPT از شرکت‌های پیشتاز در حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این شرکت در برنامه جدید قصد دارد برای توسعه چیپ هوش مصنوعی است و به دنبال سرمایه‌گذاری عمده و جذب منابع مالی باشد.

طبق گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است سم آلتمن رهبر OpenAI قصد دارد یک ابتکار جدید در زمینه هوش مصنوعی راه اندازی کند. این ابتکار روی بخش سخت‌افزاری مانند تراشه های سفارشی برای هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

مدیرعامل این شرکت قصد دارد با مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلف از قبیل دولت امارات منابع مالی مربوط به پروژه خود که به مبلغ ۷ تریلیون دلار می‌رسد را جمع آوری کند. البته هدف از این طرح بهبود مشکلات مربوط به صنعت تراشه های هوش مصنوعی و مقابله با کمبود آن است. اما سرمایه مورد نیاز برای این پروژه تقریباً از کل فروش صنعت نیمه هادی نیز بیشتر است.

سخنگوی این شرکت به وال استریت ژورنال اعلام کرد ‌های سازنده‌ای در OpenAI در مورد افزایش زیرساخت‌های جهانی زنجیره مربوط به تامین تراشه ها، مراکز داده و انرژی انجام گرفته که همگی آنها روی فناوری هوش مصنوعی و صنایع متکی بر آنها موثر هستند.

آلتمن در این پروژه پیشنهاد داده است علاوه بر سرمایه‌گذاران شرکت‌های سازنده تراشه و شرکت‌های برق و دیگر شرکت‌ها برای تولید سخت‌افزار نسل بعدی هوش مصنوعی و ساخت کارخانه‌های ریخته‌گری برای ساخت تراشه های اختصاصی مورد نیاز با یکدیگر همکاری کنند. به گفته وی OpenAI یکی از مشتریان بزرگ تراشه‌های ساخته شده در آینده خواهد بود.  آلتمن طی هفته‌های گذشته با مشاور امنیت ملی امارات، مدیرعامل شرکت سافت بنگ و نمایندگان TSMC ملاقات‌هایی را انجام داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال