بازار سخت‌افزاری بازی‌های رایانه‌ای سکه شد؛ بیش از 30 میلیارد دلار فروش

جان پدی ریسرچ (JPR)، یکی از قابل‌توجه‌ترین شرکت‌های مشاوره‌ای و تحقیقاتی گرافیک و چندرسانه‌ای امروز اعلام کرد که بازار سخت‌افزار بازی‌های رایانه‌ای عدد 30 بیلیون دلار را برای اولین بار نقض کرد (اجازه دهید برای یک‌لحظه در آن غرق شویم). از بازی‌های کامپیوتری پیشین و DIY، بهبود امکانات، و لوازمی مانند ابزارهای ورودی و سیستم‌های […]

جان پدی ریسرچ (JPR)، یکی از قابل‌توجه‌ترین شرکت‌های مشاوره‌ای و تحقیقاتی گرافیک و چندرسانه‌ای امروز اعلام کرد که بازار سخت‌افزار بازی‌های رایانه‌ای عدد 30 بیلیون دلار را برای اولین بار نقض کرد (اجازه دهید برای یک‌لحظه در آن غرق شویم). از بازی‌های کامپیوتری پیشین و DIY، بهبود امکانات، و لوازمی مانند ابزارهای ورودی و سیستم‌های ارتباطی/صوتی تشکیل‌شده است و بازار آن در سال ۲۰۱۶ بیش از 30 بیلیون دلار بوده و پیش‌بینی‌شده است که  ۶% CAGR  (نرخ رشد سالانه دو برابر ) تا سال ۲۰۱۹ رشد کند. با توجه به ایجاد فرهنگ بازی‌های کامپیوتری، جمعیت بزرگ و فقدان کشش کنسول قابل‌توجه منطقه آسیا و اقیانوسیه به‌عنوان پیشرو در جهان در هر دو اندازه و رشد بازار را با ۷% CAGR تا سال ۲۰۱۹ از یک TAM (کل بازار قابل‌ذکر) بیش از ۱۱٫۳ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۶ ذکر کرده است .

به‌هرحال شمال آمریکا و اروپای غربی هر دو به‌صورت جداگانه باعث شدند که آسیا و اقیانوسیه دارای سخت‌افزار High-End  البته در نرخ رشد پایین‌تر به ترتیب  از 5.7% و 6.63% در مقابل 9.61% باشند. اشتیاق غربی برای سیستم‌های بازی کامپیوتری هزاران دلار هزینه در برداشته که درواقع هزینه بالایی محسوب می‌شود. تد پولاک تحلیلگر ارشد صنعت بازی JPR گفت” مصرف‌کنندگان جهانی همچنان پذیرای پلت فرم کامپیوتری برای بازی‌های ویدئویی هستند. این امر چند دلیل دارد. ارگونومیک دسکتاپ محبوب است زیرا فاصله صفحه‌نمایش جزئیات افزایش‌یافته‌ای را زمانی که از مانیتورهای UHD و HD استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. علاوه بر این کنترل برتری با رابط‌های کنترل کیبورد و ماوس وجود دارد. این مساله به‌شدت با eSports اعتبار‌سنجی شده است که با کامپیوترها بازی شده است. علاوه بر این طراحان محصول،  هزاران گزینه برای سفارشی‌سازی ازنظر دیدگاه زیبایی‌شناسی و عملکردی در اختیار بازی‌کنندگان کامپیوتر قرار دادند. مثال‌هایی از این‌دست شامل سیستم‌های پروازی و رانندگی اختصاصی تنظیم‌کننده‌های مالتی دیس پلی صفحات گرافیکی قدرتمند بزرگ و انتخاب وسیعی ازنوت بوک های بازی در محدوده بین جایگزین‌های دسکتاپ تا آفرهای “روشن و باریک” است. درایوهای حالت‌جامد، روشنایی، خنک‌کننده مایع، ماوس سبک خاص کیبوردهای مکانیکی، آمپلی‌فایرهای گرافیکی نوت بوک و سازگار کننده لوازم جانبی Xbox که گیمرها را عرضه می‌کنند، انتخابات بیشتری است که تاکنون داشته‌اند. JPR سه اجزای اصلی سخت‌افزاری را که برای سطح ورودی، محدوده وسط، و پایان مسیریابی می‌کند را (از جریان اصلی، عملکرد، و علاقه‌مندی) تغییر نام داده است. جان پتیت رئیس JPR گفت “می‌دانیم که گیمرهای با بودجه پایین نیز به اندازه گیمرهای مرفه، هیجان‌زده هستند و در ناب‌ترین معنای کلمه مشتاق هستند. بنابراین تصمیم می‌گیریم که به تصحیح تشریحی گذری داشته باشیم. Nvidia و AMD برای این مشتریان، برعکس  GTX 1050، پردازنده گرافیکی قوی را حدوداً 120 دلار ارائه می‌دهند. ما همچنین در مورد چشم‌اندازهای پلت فرم AMD Ryzen CPU بسیار هیجان‌زده هستیم و فکر می‌کنیم که در سه ردیف سخت‌افزار به تصویب برسد. البته Intel CPUs در حال حاضر قدرت و ارزش بیشتری را برای گیمرها با هر سطح بودجه ارائه می‌دهند و گرافیک‌های ترکیبی آن‌ها در حال حاضر کنسول‌های بازی رقیب است. بخش مشاهده‌کنندگان پدیده  JPR این است که محدوده‌های گیمرهای  PC در بالاترین و میانی‌ترین سطح رشد می‌کنند (که در آن متوسط قیمت فروش متمایل به بالا است). علاوه بر این JPR متذکر شد که متوسط فروش کامپیوتر به‌طور فزاینده‌ای با استفاده از بازی‌های ویدئویی رشد داشته که محرکه‌ای کلیدی در افزایش فروش در بازار کامپیوتر است. با این وجود که عملکردهای محاسبه اصلی با دستگاه‌های تلفن همراه بیشتر است درنهایت کامپیوتر به یک ابزار قدرتمند کاربری یا برای بازی، ویرایش ویدئو و عکس یا ایجاد محتوی تبدیل‌شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال