5 ترفند برای عکاسی در مکان‌های شلوغ

سفر کردن و عکاسی از محل‌های رویت شده مطمئنا یکی از موهبت‌هایی است که هرکسی از آن برخوردار نبوده و شما به عنوان فردی که عکس‌های خود را مانند یک سفرنامه ثبت و ضبط می‌کنید مسلما شیرینی این کار را از نزدیک خواهید چشید. در طی سفر در کنار عکاسی به گردش در محل‌های جذاب […]

سفر کردن و عکاسی از محل‌های رویت شده مطمئنا یکی از موهبت‌هایی است که هرکسی از آن برخوردار نبوده و شما به عنوان فردی که عکس‌های خود را مانند یک سفرنامه ثبت و ضبط می‌کنید مسلما شیرینی این کار را از نزدیک خواهید چشید. در طی سفر در کنار عکاسی به گردش در محل‌های جذاب هر منطقه‌ای خواهید پرداخت و با آداب و رسوم و فرهنگ هر بخش آشنا خواهید شد و از همه جذاب‌تر این است که می‌توانید در پایان سفر خود تمامی تصاویر ثبت شده را به اطرافیان خود نشان داده و در مورد هر کدام از آنها ساعت‌ها توضیح دهید.

photographing-in-crowded-locations-tips-1-717x478

مسلما شهر‌های بسیار بزرگ یا مکان‌های جذاب دنیا بسیار شلوغ بوده و برای عکاسی کمی نا‌امید کننده بنظر می‌رسند. در حقیقت وقتی وارد این چنین مکان‌هایی می‌شوید با منظره بسیار شلوغی رو‌به‌رو خواهید شد که توریست‌های و ویزیتور‌ها از جمله‌ آنها هستند و کار عکاسی از منظره مورد یا نمای ساختمانی آن را کمی غیر ممکن می‌سازند. البته این مکان‌ها از سوی میلیون‌های بازدید‌کننده و عکاس به ثبت رسیده است، اما همه ما اشتیاق عکاسی از آنها را شخصا داشته و از این کار بیشتر لذت می‌بریم و تا وقتی که دکمه شاتر دوربین را نفشرده‌ایم، راحت نخواهیم شد. در این بخش به آموزش 5 ترفند ساده برای جلوگیری از اثر شلوغی مکاه‌ها بر روی تصاویر خواهیم پرداخت و مطمئنا با اجرایی کردن این موارد در انتهای سفر خود می‌توانید خاطرات بسیار خوبی را از مناطق بازدید شده بر جای بگذارید.

 

1- عکاسی از بالای سر

یکی از ساده‌ترین و در عین حال خلاقانه‌ترین روش‌های عکاسی برای دوربی از ازدحام جمعیت، عکاسی از نمای بالای سر افراد است. تنها کافیست که لنز دوربین خود را به سمت بالا گرفته و زاویه دید جدید و خلاقانه‌ای را انتخاب کنید و سپس بر روی سوژه مورد نظر متمرکز شوید. مسلما از این نما نیز سوژه‌های بسیار خوبی را پیدا خواهید کرد و طرح معماری سازه‌ها در این نما برای تماشاگران عکس‌هایتان در آینده بسیار مشهود خواهد بود. وجود پرچم کشور‌ها، نماد‌ها، یادبود‌ها و یا نشانه‌های معابد بدون نشان دادن تمامی ابعاد آن در این نوع از عکاسی بیشتر به چشم می‌آیند.

photographing-in-crowded-locations-tips-2-717x500

 

2- به سوژه خود نزدیک‌تر شوید

یکی دیگر از راه‌های دوری از شلوغی و ازدحام، نزدیک شدن به سوژه و ثبت دقیق‌تر جزئیات آن است. عکاسی از غذا‌ها و مواد خوراکی از جمله مواردی است که بیشتر در این حوزه قرار گرفته و نتایج کار نیز به مراتب بهتر خواهد بود. این شیوه از عکاسی معمولا در نشریاتی که به معرفی آداب و رسوم و سنن و فرهنگ مردم یک ناحیه می‌پردازند، بیشتر دیده می‌شود. این سبک از عکاسی بسیار راحت نیز هست و تنها می‌بایست نشانه‌گر دوربین خود را مستقیما بر روی سوژه تنظیم کرده و سپس دکمه شاتر را فشارید. حتی می‌توایند در حین آشپزی نیز به عکاسی بپردازید و تصاویر متحیر‌کننده‌ای را از خود بر‌جای بگذارید. از طرفی می‌توانید به سمت فروشگاه‌های شهر خود رفته و از محصولات غذایی که دارای رنگ و ساختار جالبی هستند نیز عکاسی کنید. ایده دیگر نزدیک شدن به سوژه‌های بازتابنده نور نظیر پنجره خانه‌ها و یا آب راکد بر‌جای مانده بر روی جاده‌ها است. این شیوه از عکاسی بر روی ثبت جزئیات متمرکز بوده و در این حالت می‌بایست بیشترین دقت و تلاش را برای هرچه بهتر به ثبت رساندن آنها داشته باشید، زیرا این مورد خود می‌تواند به بازگو کردن داستانی در پایان سفرتان بیانجامد.

photographing-in-crowded-locations-tips-3-717x473

 

3- زود‌تر از بقیه در مکان مورد نظر حاضر باشید

یکی از راه‌های دیگر غلبه بر ازدحام جمعیت در مکان‌های شلوغ، حضور سریع‌تر و زود‌تر در مکان‌های مورد نظر است. بهتر است که صبح خیلی زود و در حد امکان سپیده دم حرکت کنید. این مورد شاید برای همه افراد قابل اجرا نباشد ولی خب می‌توان گفت که نابرده رنج گنج میسر نشود! نمای بسیار زیبای خورشید در حال طلوع و انوار نورانی بسیار زیبای آن از دلایل اصلی عکاسی عکاسان حرفه‌ای طبیعت و منظره در این بازه زمانی از روز است. اما در این بخش ویژگی مهم‌تر آن برای ما مد نظر است و آن هم عکاسی در هنگامی از طول روز است که بیشتر توریست‌ها و بازدید‌کنندگان در حال استراحت بوده و بیشتر خیابان‌ها و مکان‌ها خالی از جمعیت هستند این خود می‌تواند بهترین فرصت برای خلق تصاویری از مکان‌های مورد نظر بدون حضور افراد در کادر عکس باشد. بدین منظور خیلی زود از خواب بلند شده و بیرون بروید و زمانی که هیچ کس در مکان مورد نظر نیست به عکاسی از تمامی نماها بپردازید. سپس به هتل محل اقامت خود برگشته و به صرف صبحانه مشغول شوید.

photographing-in-crowded-locations-tips-4-717x476

 

4- دیر‌تر در مکان مورد نظر حاضر شوید

اگر شما به هیچ وجه فرد سحرخیزی نبوده و نمی‌توانید به شیوه قبلا اشاره شده به عکاسی بپردازید، می‌توانید از این ترفند نیز برای ثبت عکس‌های خارق‌العاده استفاده کنید. برای این منظور می‌بایست بر‌خلاف مورد قبلی، کمی دیر در محل حاضر شوید و مسلما گوشه‌هایی از مکان مورد نظر خود را خلوت و مناسب برای عکاسی خواهید یافت. مزیت این شیوه از عکاسی این است که بعد از صرف شام و به بهانه قدم زدن می‌توانید به مکان مورد نظر آمده و بدون وجود هیچ گونه مزاحمی به عکاسی بپردازید. البته در این شیوه از عکاسی بدلیل پایین بودن میزان نور محیط می‌بایست توجه بیشتری بر روی نوردهی دوربین و تنظیمات آن و میزان نویز احتمالی تصاویر داشته باشید.

photographing-in-crowded-locations-tips-5-717x466

 

5- از ازدحام جمعیت عکاسی کنید

اگر هیچ کدام از روش‌های گفته شده جواب نداد، می‌توانید از جمعیت و شلوغی آن نیز عکاسی کنید. بعد از اینکه از مزیت‌های عکاسی از مکان‌های خلوت صحبت کردیم، اما چه راهی بهتر از اینکه بخواهیم از ازدحام جمعیت و شوق و اشتیاق مردم یک مکان و یا علاقه توریست‌ها و بازدید‌‌کنندگان با فرهنگ‌های متفاوت برای دیدن موقعیت‌های جغرافیایی مختلف بجای ثبت سندگونه آن عکاسی به عمل آوریم؟ همانطور که دیدید یکی از راه‌های خلق تصاویر زیبا از مناظر، عکاسی از آن بدون قرار‌‌گیری افراد در کادر عکس است اما زمانی فرا‌ می‌رسد که مانع شدن از آن غیر ممکن خواهد بود و در واقع عدم حضور افراد در آن موجب بی‌روح و سرد شدن تصاویر خواهد شد.

photographing-in-crowded-locations-tips-6-717x488

 

لازم به گفتن نیست که راه‌های بسیار زیاد دیگری نیز برای این منظور وجود دارد و در صورت تجربه قرار‌گیری در این مکان‌ها، لطفا خاطرات خود را با ما در میان گذاشته و نظرات خود را به همراه شیوه‌های دیگر عکاسی در مکان‌های شلوغ، در همین پست برای دیگر عکاسان و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال