احتمال مجهز شدن پلی‌استیشن 4K به کارت گرافیک اختصاصی و قدرتمند AMD

احتمالا باید اخبار مربوط به عرضه شدن نسخه‌ای قدرتمندتر از کنسول PS4 توسط شرکت سونی را شنیده باشید. اطلاعاتی که پیشتر در مورد این کنسول منتشر شده بود نشان میداد که این محصول از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد نمود و منابع مختلف نیز نام آن را PS 4.5 می‌خواندند. اما هوادارن سونی ترجیح می‌دهند آن […]

احتمالا باید اخبار مربوط به عرضه شدن نسخه‌ای قدرتمندتر از کنسول PS4 توسط شرکت سونی را شنیده باشید. اطلاعاتی که پیشتر در مورد این کنسول منتشر شده بود نشان میداد که این محصول از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد نمود و منابع مختلف نیز نام آن را PS 4.5 می‌خواندند. اما هوادارن سونی ترجیح می‌دهند آن را PlayStation 4K بنامند.

در کنار این موضوع، اخباری در مورد کارت گرافیک به کار رفته در پلی‌استیشن 4K منتشر شده که نشان می‌دهد AMD در همکاری با سونی، کارت گرافیکی قدرتمند را برای این کنسول در نظر گرفته که به 2304 واحد پردازشگر جریان (Stram Processor) مجهز شده است. علاوه بر این پیشتر نیز شرکت AMD، سیستم روی چیپ قدرتمندی برای این کنسول را طراحی نموده بود که پردازنده‌ی 8 هسته‌ای و 64 بیتی جگوار آن با فرکانس 2.1 گیگاهرتز برای هر کدام از هسته‌ها قدرت بسیار بالایی را در اختیار این کنسول قرار می‌داد.

چیپ جدیدی که حالا AMD برای کنسول پلی‌استیشن 4K طراحی نموده به 36 واحد اجرایی گرافیکی از نسل جدید کارت‌های گرافیک این شرکت با معماری Polaris مجهز شده که می‌تواند نگاه ما را به یکسان بودن مشخصات آن با چیپ به کار رفته در کارت گرافیک Radeon R9 480 جلب نماید! تعداد واحدهای جریان این کارت گرافیک 2304 واحد می‌باشد و درست دو برابر تعداد واحدهای پردازشگر جریان در چیپ قبلی که پیشتر پلی‌استیشن 4 به کار رفته بود، است. همچنین شایعه شده که مهندسین AMD از حافظه‌ای 256 بیتی و GDDR5 با حجم حافظه‌ی 8 گیگابایت برای این کارت گرافیک استفاده خواهند نمود. اگر این اعداد صحت داشته باشند می‌توانیم شاهد افزایش پیدا کردن پهنای باند کارت گرافیک از 176 گیگابایت بر ثانیه به 218 گیگابایت بر ثانیه باشیم.

البته کاملا مشخص است که هدف اصلی سونی از عرضه کرد این کنسول تنها نمایش دادن بازی‌ها با رزولوشن 4K نبوده و آنها قصد دارند خود برای واقعیت مجازی و دنیای بازی‌های مبتنی بر VR نیز آماده سازند. بدون شک AMD با سونی همکاری‌های بسیار زیادی را در توسعه این کنسول داشته و تکنولوژی LiquidVR شرکت AMD نیز می‌تواند در زمینه واقعیت مجازی هم به کمک سونی بیاید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال