امکان تشخیص سرطان پوست با کمک گوشی‌های هوشمند

دانشمندان آمریکایی تلاش دارند تا بتوانند از دوربین گوشی های هوشمند برای عکسبرداری از زخم‌های پوست استفاده کرده و از آن به عنوان یک دستگاه تشخیص سرطان پوست استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان امیدوارند بتوانند مشکلات پوستی مانند سرطان پوست را با کمک گوشی های هوشمند پیش بینی کنند. […]

دانشمندان آمریکایی تلاش دارند تا بتوانند از دوربین گوشی های هوشمند برای عکسبرداری از زخم‌های پوست استفاده کرده و از آن به عنوان یک دستگاه تشخیص سرطان پوست استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان امیدوارند بتوانند مشکلات پوستی مانند سرطان پوست را با کمک گوشی های هوشمند پیش بینی کنند. دوربین این گوشی ها می توانند به وسیله عکسبرداری و با وارد شدن به یک ابزار تشخیصی احتمال وجود سرطان پوست را پیش‌بینی کنند.

زخمهایی که معمولاً نشان دهنده سرطان پوست هستند ظاهر خاصی دارند که می توانند از زخم های معمولی و بدخیم تشخیص داده شوند. در روش جدید محققان نوعی دوربین گوشی هوشمند به همراه درموسکوپ‌( dermatoscope ) طراحی کردند که می تواند تصویر را با کمک الگوریتم های پردازش بررسی کند. این الگوریتم همراه با درموسکوپ که زخم های پوست را بررسی می کند توانسته اند دو مشکل پوستی مانند ملانوما و قرمزی معمولی را از هم تشخیص دهد.

برین پوگ، استاد مهندسی از موسسه دارتموث در آمریکا در آزمایشات اخیر خود نشان داد که دوربین گوشی های همراه با عکسبرداری از زخم های پوست می تواند کارایی بسیار زیادی در شناسایی زخم‌های سرطانی داشته باشد. این روش ساده می تواند منجر به تشخیص دقیق شود. وی همچنین افزود: همانطور که سیستم های تصویربرداری پزشکی نیز برای این کار وجود دارد اما اغلب این سیستم ها برای راه اندازی هزینه های هنگفتی در بر دارند. همچنین پیچیدگی استفاده از این ابزارها ممکن است باعث شود که به راحتی مورد قبول قرار نگیرند. اما در پلتفرم جدید ما ابزار تشخیصی ساده‌ای داریم که می‌توانند با کمک نوآوری خود تشخیص دقیق انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال