سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب خودرو، تکنولوژی های جدایی ناپذیر از صنعت حمل و نقل

عصر کنونی، عصر پیشرفت علم و تکنولوژی است و دستگاه‌ها و ابزارهای بسیاری برای آرامش‌بخشی بیشتر به زندگی انسان و همچنین افزایش امنیت و ایمنی در زندگی به وجود آمده‌اند. یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، دستگاه‌های گیرنده جی پی اس یا همان ردیاب‌ها هستند که برای صاحبان خودرو کاربردهای فراوانی دارند و امکانات منحصربه‌فردی […]

عصر کنونی، عصر پیشرفت علم و تکنولوژی است و دستگاه‌ها و ابزارهای بسیاری برای آرامش‌بخشی بیشتر به زندگی انسان و همچنین افزایش امنیت و ایمنی در زندگی به وجود آمده‌اند. یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، دستگاه‌های گیرنده جی پی اس یا همان ردیاب‌ها هستند که برای صاحبان خودرو کاربردهای فراوانی دارند و امکانات منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند.

جی پی اس‌ها بر روی تمامی ماشین‌ها قابل نصب هستند و در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که کارکردهای متفاوت و امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و افزایش امنیت و ایمنی خودروها، نیاز به استفاده از ردیاب خودرو به میزان قابل توجهی احساس می‌ شود. با استفاده از ردیاب (یا اصطلاحاً جی پی اس ) می‌توان امنیت خودرو و موتورسیکلت‌ های شخصی و هم‌چنین مدیریت ناوگان‌ های حمل و نقل سازمان‌ ها را بهبود داد.

جی پی اس خودرو و ویژگی ها و کاربردهای آنردیاب (یا اصطلاحاً جی پی اس) خودرو یک سخت‌ افزار مناسب جهت تعبیه در داخل خودرو است. ردیاب‌ ها با توجه به ویژگی‌ ها در انواع متنوعی طراحی، تولید و ارائه می‌گردند. مزایای ردیاب خودرو بسیار زیاد بوده که مهم‌ ترین آن‌ ها اطلاع از موقعیت جغرافیایی وسیله‌ ی نقلیه می باشد. هرچند نحوه‌ ی کار کرد انواع ردیاب خودرو متفاوت است، با این وجود همگی این تجهیزات بر پایه‌ ی یک هدف طراحی و تولید می‌گردند. لازم به ذکر است قیمت ردیاب‌های خودرو نیز با توجه به ویژگی‌ های آن متفاوت می باشند.

آیا با انواع جی پی اس و ردیاب خودرو آشنایی دارید؟ در این متن تصمیم داریم به بررسی انواع جی پی اس و ردیاب خودرو بپردازیم. با ما همراه باشید.

مختصری در مورد ردیاب خودرو و کاربرد آن

ردیاب یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین قطعات جانبی خودرو است که با نصب آن بر روی ماشین، می‌توان از امکانات مناسب و ایمنی‌بخش آن استفاده کرد. ردیاب خودرو در واقع گیرنده‌ای است که با اتصال به سامانه موقعیت یابی جهانی (GPS)، اطلاعات لازم در مورد موقعیت زمانی و مکانی گیرنده را دریافت می‌کند و از طریق سیستم‌های جی پی آر اس (GPRS) به صورت آنلاین یا از طریق پیامک به صورت آفلاین اطلاعات را به صاحب ردیاب ارسال می‌کند.

آشنایی با انواع جی پی اس خودرو، اولین گام برای خرید بهترین ردیاب

اولین و مهم ترین گام برای خرید بهترین جی پی اس، شناخت انواع جی پی اس و ردیاب خودرو و آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها است. ردیاب ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • ردیاب آنلاین
  • ردیاب آفلاین

هر یک از این دو نوع جی پی اس ویژگی ها و کارکردهای خاص خود را دارند که آشنایی با آن‌ها شما را برای انتخابی مناسب کمک می‌کند.

ویژگی های انواع ردیاب های آنلاین و آفلاینآشنایی با ردیاب آفلاین

همان طور که از نام این نوع جی پی اس مشخص است، دستگاهی است که بدون نیاز به اینترنت، موقعیت مکانی خودرو و اطلاعات ضروری در مورد سرعت و حرکت آن را در حافظه خود ذخیره می‌کند و به صاحب ردیاب ارائه می‌کند. این ردیاب به کمک ماژول جی پی اس و با اتصال به ماهواره های اطراف زمین، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و زمانی خودرو و سرعت آن را دریافت می‌کند و سپس این اطلاعات را در حافظه‌ی خود ذخیره می‌کند. صاحب ردیاب می‌توانید می‌تواند در صورت نیاز، اطلاعات را بدون نیاز به اتصال اینترنت مشاهده و بررسی کند.

کاربرد ردیاب‌های آفلاین چیست؟

مهم‌تریم کاربرد ردیاب های آفلاین خودرو استفاده از آن‌ها در سازمان راهنمایی و رانندگی است. این سازمان به کمک ردیاب آفلاین در طول روز تمامی اطلاعات لازم در مورد ماشین‌ها و سرعت آن‌ها را ثبت و ضبط می‌کند و برای اقدامات لازم آن‌ها را بررسی می‌کند. ردیاب‌های آفلاین به این علت که برای ثبت و ضبط اطلاعات نیازی به اینترنت ندارند، در مناطقی از کشور که شبکه مخابراتی آنتن دهی مناسبی ندارد، بهترین نوع جی پی اس محسوب می‌شوند. در واقع می‌توان ردیاب آفلاین را سیستم موقعیت‌یابی در نقاط کور مخابراتی نامید.

آشنایی با ردیاب آنلاین

ردیاب های آنلاین رایج‌ترین نوع از انواع جی پی اس و ردیاب خودرو محسوب می‌شوند. این گونه ردیاب‌ها برای ارائه اطلاعات و فعال شدن، نیاز به اتصال اینترنت دارند. با اتصال این ردیاب به اینترنت، اطلاعات ضروری در مورد موقعیت لحظه‌ای خودرو، سرعت حرکت آن، روشن یا خاموش بودن موتور، باز یا بسته بودن در و … در اختیار صاحب ردیاب قرار می‌گیرد. این اطلاعات آنلاین از طریق اپلیکیشن خاص آن ردیاب قابل مشاهده خواهد بود.

کاربرد ردیاب‌های آنلاین چیست؟

ردیاب‌های آنلاین کارایی بیشتری برای افراد و سازمان‌ها دارند. کسانی که تصمیم دارند تا با نصب جی پی اس، امنیت بیشتری برای وسیله نقلیه‌ی خود فراهم کنند یا سازمان‌هایی که می‌خواهند به صورت لحظه‌ای بر حرکت خودروهای خود نظارت داشته باشند، ردیاب‌های آنلاین بهترین گزینه‌ی خرید محسوب می‌شوند. این نوع ردیاب‌ها کاربردهای زیر را دارند:

  • جلوگیری از سرقت در خودروهای شخصی و سازمانی
  • کنترل سرعت و مسیر حرکت خودروهای بین شهری، درون شهری و دیگر خودروها؛
  • کنترل هزینه‌های سوخت با تعیین سرعت و محدوده مجاز
  • پیگیری لحظه‌ای بارهای ارسالی مسافران و گزارش‌دهی سریع
  • مدیریت هرچه بهتر تاکسی‌های اینترنتی و نظارت بر رفتار راننده.

سامانه مدیریت ناوگان

یکی از سوالات و ابهامات اساسی موجود در ذهن صاحبان کسب و کار موضوع “مدیریت ناوگان چیست” می‌باشد. به طور کلی سیستم مدیریت ناوگان ابزاری بهینه جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری استفاده از ناوگان در سازمان‌ها می‌باشد. خرید نرم‌افزار مدیریت ناوگان امکان بهبود رفتار راننده، افزایش راندمان و بهره‌وری استفاده از ناوگان، مدیریت بهتر ماموریت‌ها و عملیات تعریف شده و افزایش امنیت ناوگان با جلوگیری از سرقت آن‌ها را در اختیار کسب و کارها و شرکت‌ها قرار می‌دهد.

ویژگی های سامانه مدیریت ناوگانبه طور کلی انواع کاربرد‌های نرم‌افزار مدیریت ناوگان به شرح ذیل هستند:

  • مدیریت بهتر ماموریت‌ها و عملیات
  • کنترل و بهبود رفتار راننده
  • تعمیر و نگهداری خودرو
  • افزایش امنیت خودرو

نرم افزار مدیریت ناوگان هرمس

نرم‌افزار سامانه مدیریت ناوگان هرمس بر پایه‌ی بستر اینترنت اشیاء کاوشکام توسعه داده شده است و تا کنون در بیش از 400 ناوگان مورد استفاده قرار گرفته است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس دارای ساختاری کاملاً لایه‌بندی شده بوده و همین امر موجب ایجاد قابلیت اطمینان و امکان توسعه‌پذیری بالایی در این نرم‌افزار گشته است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس قابلیت استفاده در سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ را داشته و هر سازمان با توجه به نیازمندی‌های خود می‌تواند از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار استفاده نماید.

قابلیت‌های ارائه شده در نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس به شرح ذیل می‌باشند:

  • مدیریت وسائل نقلیه و رانندگان
  • مدیریت کاربران
  • مدیریت دستگاه‌های ردیاب
  • موقعیت‌یابی لحظه‌ای
  • مدیریت سلامت خودرو و محتویات آن
  • مدیریت نقاط، مسیرها و مناطق تردد ناوگان
  • مدیریت رویدادها
  • نظارت بر رفتار راننده، کارکرد ناوگان و سنسورها
  • گزارش‌ها و نمودارهای متنوع

با مراجعه به وب سایت کاوشکام (www.kavoshcom.com) علاوه بر اینکه می توانید از ویژگی ها و کاربردهای انواع GPS خودرو و نرم افزار مدیریت ناوگان مطلع شوید، می توانید با دیگر محصولات این شرکت مانند دیتالاگر دما و رطوبت، مودم LTE، نرم افزار مدیریت ناوگان و … و ویژگی ها و کاربردهایی که دارند آشنا شده و محصول مورد نظر خود را با کیفیت و همینطور قیمت مناسب از شرکت کاوشکام آسیا تهیه کنید.

گروه کاوشکام آسیا، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور، در سال 1370 توسط تعدادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس گشت. فعالیت اولیه این گروه طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی بوده و پس از آن در ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در حوزه سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستمر فعال بوده است.