اجاره ویلا در سفر به رشت از طریق اتاقک

معرفی جغرافیا و دیدنی­ های رشت رشت یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای خطه شمال ایران است که روز 12 دی­ماه را در تقویم به روز رشت نام گذاری کرده­اند. شهری همیشه بارانی و مرطوب که تنها 25 کیلومتر با دریا فاصله دارد. آب و هوای رشت در فصل گرم سال، شرجی و مرطوب و […]

معرفی جغرافیا و دیدنی­ های رشت

رشت یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای خطه شمال ایران است که روز 12 دی­ماه را در تقویم به روز رشت نام گذاری کرده­اند. شهری همیشه بارانی و مرطوب که تنها 25 کیلومتر با دریا فاصله دارد. آب و هوای رشت در فصل گرم سال، شرجی و مرطوب و در پاییز و زمستان اکثرا ابری و بارانی است. این شهر دلنشین از چنان جذابیتی برخوردار است که هرکس که یکبار گشت‌و‌گذار در آن را تجربه کرده، برای دیدن دوباره آن لحظه­ شماری می­کند.

همچنین اقامتگاه­ های زیبایی برای مسافران در رشت وجود دارد که باعث آسودگی خیال مسافران در سفر به رشت شده است. البته اگر شما عاشق وقت­ گذرانی در ویلا باشید، می­توانید با اجاره ویلا در رشت از طریق وبسایت اتاقک، بهترین ویلا را متناسب با شرایط­تان اجاره کنید و دیگر دغدغه اقامتگاه را نداشته باشید و از سفرتان لذت ببرید. رشت زیبا از لحاظ اقتصادی و مواصلاتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به واسطه بندرگاه­ هایی که دارد، قطب اقتصادی در صادرات و واردات به کشورهای حوزه دریای خزر از جمله روسیه و کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. رشت و مردمانش نیز در تاریخ پر شور این مرز و بوم حماسه­ های بسیاری آفریده­ اند و دارای آثار و اماکن تاریخی بسیاری است.

  • تالاب عینک

در کناره غربی شهر رشت، تالاب بسیار بزرگی به چشم می­خورد که پس از تالاب انزلی بزرگ­ترین تالاب ایران محسوب می­شود. این تالاب به دلیل اینکه در عکس­های هوایی گرفته شده از آن ظاهری شبیه به عینک دارد به این نام معروف شده است. ابعاد این تالاب به صورت طول 2630 متر و عرض 120 متر گزارش شده است. تالاب عینک،‌ مقصد پرندگان مهاجر بسیاری است. همچنین دارای انواع گونه­های گیاهی همچون ازگیل، خیزران و انار وحشی می‌باشد. آب تالاب عینک حاصل آب باران و آب‌های مزار کشاورزی است که به این تالاب سرازیر می‌شوند. هم اکنون خطرات جدی این تالاب بسیار مهم و حیاتی را تهدید می­کند. یکی از این عوامل تهدیدکننده، گونه­ای گیاه وحشی به نام سنبل آبی است که رشد بی­رویه آن باعث به خطر افتادن حیات گونه­های ساکن در این تالاب مانند نیلوفر آبی، نی و همچنین آبزیانی مانند ماهیان کپور و قزل آلا شده است.

  • پارک مشاهیر

بوستان مشاهیر از جمله زیباترین و بزرگ­ترین پارک­های شهر رشت است. این پارک زیبا با درختان سرسبز و سربه‌فلک کشیده شده، در گذشته به نام­های باغ سالار، باغ بذر و پارک چمارسرا شناخته می­شد. قدمت این بوستان به سال 1326 شمسی برمی­گردد. نام این بوستان به دلیل نامگذاری خیابان­ها و پیاده روهای آن، با نام مفاخر و بزرگان گیلان و رشت، به بوستان مشاهیر معروف شده است.

  • چشمه آب شور لاکان

یکی دیگر از جاذبه ­های بکر رشت چشمه­ ای در میانه مسیر رشت-لاکان است. چشمه­ ای در میانه جنگل­های انبوه که جنبه بهداشتی و درمانی دارد. این چشمه به یک تالاب متصل می­شود که دیواره­های آن توسط رسوبات آهکی پوشیده شده است. این چشمه آب شور در تابستان­ها برای درمان بیماری­های پوستی نیز کاربرد دارد و مسافران زیادی را به سمت خود مجذوب می­کند.

  • سبزه میدان

یکی دیگر از دیدنی­های رشت، سبزه میدان است. این میدان پرشور و شلوغ به جهت داشتن مراکز خرید و بازارهای اطرافش یکی از مکان­های پرتردد رشت محسوب می­شود. یکی از جذابیت­های این میدان وجود تعداد بی­شماری کبوتر است که در میان مردم زندگی مسالمت­آمیزی را می­گذرانند و مردم نیز با غذا دادن به آنها از این نزدیکی نهایت لذت را ­می­برند. سینما 22 بهمن نیز که یکی از قدیمی­ترین سینماهای رشت است که در نزدیکی این میدان قرار دارد. شما همچنین می­توانید در مرکز این میدان تندیس بزرگان و مفاخر رشت را تماشا کنید.

  • لشت­نشا

برای داشتن سفر کوتاه یک روزه و تجربه­ای به یادماندنی، اگر 30 دقیقه از رشت فاصله بگیرید، به مکانی می­رسید که می­توانید دیدن چند مکان زیبا مانند کاخ­قطبی، باغ استانداری، بازارمحلی، رودسپیدرود و مکان­های مختلف دیگری را با هم تجربه کنید. در این گردش و تفریح می­توانید طعم غذاهای محلی مثل جغوربغور و کلوچه­های خوشمزه شمالی را بچشید. در این منطقه خوش آب‌و‌هوا ویلاهای زیبایی با امکانات مناسب بسیاری وجود دارد که با توجه به فاصله کمی که از دریا دارند، چشم‌انداز بی­نظیری را می­سازد. شما می­توانید با اجاره این ویلاها یا اجاره ویلا در رشت، دیدن این همه جذابیت را برای خود فراهم کنید. کافیست سری به همراه همیشگی­تان یعنی سامانه آنلاین اتاقک بزنید و هر اقامتگاه که دوست­ دارید در هر منطقه از رشت که علاقه دارید را رزرو و اجاره کنید.

اجاره ویلا ساحلی در رشت

  • باغ محتشم

بی­شک یکی از بناهای تاریخی زیبا و بجامانده از دوران قاجاریه در شهر رشت، همین باغ محتشم که به آن پارک شهر نیز می­گویند. این باغ در گذشته ملکی شخصی فرد ثروتمندی بنام اکبرخان بیگلربیگی بوده است که در سال 1240 دستور ساخت آن داده شد. امروزه بازدید از باغ محتشم برای عموم آزاد نبود. طی سال‌ها این ملک به صادق­خان محتشم­الملک داماد او، به ارث می­رسد. این ملک پس از انقلاب اسلامی به دلیل بدهی مالیاتی، توسط دولت مصادره می­شود و از آن پس بازدید آن برا عموم آزاد می­شود. اوج زیبایی و چشم­نوازی این باغ زیبا را می­توان در فصل پاییز با تنوع رنگ­ها مشاهده کرد. این پارک بزرگ امکانات تفریحی و ورزشی متنوعی دارد و محل برگزاری برخی مراسم محلی نیز هست.

  • آرامگاه میرزا کوچک­خان جنگلی

میرزا یونس، معروف به میرزا کوچک یکی از دلیرمردان این آب و خاک از خطه گیلان بود که اقدامات فراوانی را در جهت مقابله با اشغالگران روسی انجام داد. این مرد شجاع در تاریخ 11 آذرماه سال 1300 شمسی چشم از جهان فروبست. آرامگاه او در قسمت جنوبی شهر رشت، در محله سیمان داراب یکی از دیدنی­های باشکوه رشت به­شمار می­رود. این آرامگاه پس از انقلاب اسلامی به صورت هشت ضلعی بنا شد.

  • بقعه دانای علی

دانای علی درسال 1212 هجری در روستای سیاه اسطلخ به دنیا آمد. این عارف والامرتبه در میان مردم رشت دارای احترام خاصی است و به او بسیار احترام می‌گذاشتند. گفته شده که وی به مقام ابدالی رسیده بود که در عرفان به معنای انسان کامل است. بقعه این انسان باتقوا به دلیل تعرض خیابان قرار بود که توسط شهرداری تخریب شود که به دلیل اعتراضات مردمی لغو شد.

  • پارک جنگلی سراوان

این پارک جنگلی زیبا یک اکوسیستم طبیعی بی‌نظیر و بسیار زیبا به حساب ­می­آید. پارک جنگلی سراوان وسعتی به بزرگی 1487 هکتار، شامل انبوهی از درختان راست­قامت و رعناست که طبیعتی شگفت­انگیز را پدید آورده است. پارک جنگلی سراوان، محل بسیار مناسبی برای عکاسی می‌باشد که می­توانید در دل طبیعت عکس­های بی­نظیری بگیرید. همچنین نخستین موزه میراث روستایی کشور نیز در این مکان واقع شده است. این پارک جنگلی امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی مثل پینت­بال، موتورهای چهارچرخ وآلاچیق­های زیبا نیز در خود جای داده است.

  • سد بیجار

سد خاکی و زیبای بیجار در فاصله 10 کیلومتری از اما­مزاده هاشم بنا شده است. طبیعت بکر و زیبا اطراف این سد با داشتن هوایی تمیز و پاک، یکی دیگر از جذابیت­های این منطقه تفریحی است که باعث جذب مسافران می­شود. شما می­توانید با گذر از یک مسیر آسفالته و کمی جاده خاکی که از کناره رودخانه به این سد زیبا برسید و در کنار تماشای این منظره بکر از فراز سد، در گوشه و کنار آن به شنا و ماهی­گیری هم مشغول شوید.

  • جیر سرباقرخاله

برای تماشای طبیعت سراسر سبزی که پناهگاهی امن برای حیواناتی مانند اسب‌ها، می­توانید با طی کردن 18 کیلومتر از شهر رشت به منطقه خمام برسید. در این محل رودخانه­ای هم به چشم می­خورد که زیستگاه پرندگان متعددی است و همچنین علاقه­مندان به ورزش‌های آبی می­توانند از بودن در این مکان لذت ببرند. کافه رستورانی نیز در کنار این رودخانه بنا شده و در آن صنایع دستی استان گیلان به فروش می­رسد.

اقامت در رشت

سخن آخر با شما سفر دوستان

رشت همواره از جذاب­ترین مقصدهای گردشگری بوده است. موقعیت جغرافیایی رشت باعث شده که از آب‌وهوای بی­نظیری برخوردار باشد. رشت با طبیعت ناب و دلربایی که دارد یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری داخلی محسوب می‌شود. این شهر بارانی، به غذاها و خوراکی­های خوشمزه­اش هم شهرت دارد که باعث شده به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شود.

مردمان مهمان­ نواز و مهربان رشت همواره پذیرای مهمانان و مسافرانی که رشت را برای سفر انتخاب می­کنند، هستند. برای سفر به رشت و تعیین اقامتگاه نیاز به هیچ­گونه نگرانی نیست، زیرا اتاقک با در اختیار گذاشتن امکان رزرو و اجاره ویلا در رشت، این مسیر دشوار و نگران کننده را برای مسافران عزیز آسان کرده است تا با ساده­ترین روش ممکن اقامت خود در رشت را تکمیل و انتخاب کنید.