آموزش طراحی لباس و شرکت در دوره های طراحی لباس آموزشگاه طرحستان

طراحی لباس چیست؟ طراحی لباس یکی از شاخه های هنر می باشد که ترکیبی از علم نقاشی و خیاطی است و طراحان لباس با کمک این حرفه به خلق لباس هایی کاربردی و زیبا می پردازند. طراحی لباس را می توانید با شرکت در دوره طراحی لباس و یا در دانشگاه فرا گیرید. با اضافه […]

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس یکی از شاخه های هنر می باشد که ترکیبی از علم نقاشی و خیاطی است و طراحان لباس با کمک این حرفه به خلق لباس هایی کاربردی و زیبا می پردازند. طراحی لباس را می توانید با شرکت در دوره طراحی لباس و یا در دانشگاه فرا گیرید. با اضافه شدن علم زیبایی شناسی به این حرفه، شاهد جادوی آموزش طراحی لباس و خلق لباس های بسیار زیبایی هستیم که بر اساس ویژگی های اندامی و علایق افراد ساخته شده اند. لباس های مردانه، زنانه، کودکانه، نوجوانانه و حتی لباس های حیوانات و عروسک ها از جمله مواردی هستند که طراحان لباس به صورت تخصصی در هر کدام به فعالیت می پردازند.

آموزش طراحی لباسعلاوه بر این طراحان مد و لباس می توانند به طراحی جواهرات، کفش و کلیه اکسسوری ها بپردازند. اگر در یکی از حوزه های ذکر شده تخصص دارید و به آن علاقه مندید، می توانید شانس خود را برای موفقیت و حرفه ای شدن در این زمینه امتحان کنید. اکثر افرادی که وارد حرفه  آموزش طراحی لباس می شوند علاقه زیادی به دنیای مد دارند و از تجربیات و تأثیرات شخصی زیادی الهام می گیرند.

چگونه طراح لباس شویم؟ شرکت در کلاس طراحی لباس یا دانشگاه

به گزارش آموزشگاه طرحستان، آموزش طراحی لباس یکی از مشاغلی است که برای موفقیت در آن نیازی به مدرک تحصیلی ندارید. از همین رو اگر تصمیم بگیرید که بدون دریافت مدرک وارد این حرفه شوید باید استعداد طبیعی زیادی نیز داشته باشید  و با شرکت در یکی از کلاس های طراحی لباس، دوره طراحی لباس را یاد بگیرید. اغلب شرکت ها به مدارک تحصیلی طراحان لباس توجهی ندارند بلکه به استعداد طبیعی آن ها و همچنین رزومه قویشان توجه می کنند. مدرک تحصیلی می تواند به شما اصطلاحات این حرفه را آموزش دهد و درک دقیق تری از منسوجات، رنگ ها، تاریخچه طراحی لباس و موارد دیگر به شما ارائه دهد. همچنین می تواند با کمک آخرین فناوری، الگو سازی و نکاتی را برای بهبود دوخت و خیاطی به شما آموزش دهد. بنابر این اگر قصد دارید روزی کسب و کار خود را راه اندازی کنید، آگاهی از دنیای طراحی لباس و قواعد آن ضروری است تا بدین ترتیب به شما در یادگیری جنبه تجاری مد نیز کمک می کند. کارآموزی نیز به دانشجویان این رشته کمک فراوانی خواهد کرد و منجر به فرصت های شغلی بیشتر نیز خواهد شد. در ادامه با چهار مرحله اصلی تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای آشنا خواهیم شد:

  1. دریافت مدرک کارشناسی
  2. کارآموزی و تجربه کاری
  3. یادگیری نرم افزار های طراحی پیشرفته
  4. ایجاد یک مجموعه مهارت مطلوب

دریافت مدرک کارشناسی

یکی از محبوب ترین دانش ها برای اغلب طراحان لباس، کسب مهارت تجارت در دنیای مد است. کسب این مهارت را می توان در دانشگاه ها و همچنین تجربه عملی تخصصی بدست آورد. دانشجویان این رشته می بایست طراحی را به کمک نرم افزار های کامپیوتری (CAD) نیز یاد بگیرند. یادگیری این نرم افزار ها امروزه بسیار ضروری بوده و تفاوت میان طراحان موفق امروز از اختلاف توانایی آن ها در استفاده از نرم افزار ها مشخص می شود.

مدرک کارشناسی به دانشجویان کمک می کند تا نمونه کارهای خود را از پروژه های مورد نیاز شروع کنند و مهارت های ضروری محل کار را از جمله نحوه کار با بودجه کم، فرصت کم و کار با ابزار و منابع محدود بیاموزند. بسیاری از دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در پایان برنامه تحصیلی خود ژوژمان خود را برگزار کنند و طرح های خود را به مسابقات مختلف آماتوری و دانشجویی ارائه دهند. این موضوع به آن ها کمک می کند تا مهارت ها و استعداد های خود را به نمایش بگذارند.

یک برنامه تحصیلی همچنین به دانشجویان کارآموزی کمک می کند تا قبل از فارغ التحصیلی شروع به کسب تجربه کاری ارزشمند کنند. ممکن است قبل از پذیرفته شدن در شرکت های طراحی مد از شما خواسته شود تا نمونه ها و طرح هایی از کار خود را برای تایید توانایی هنری خود ارسال کنید. امکان کسب مدارک طراحی لباس و همچنین تمامی موارد گفته شده در آموزشگاه های طراحی لباس نیز امکان پذیر است.

کارآموزی و تجربه کاری

حرفه ای شدن در طراحی لباس اغلب به عنوان کارآموز یا دستیار طراح آغاز می شود. اینکه برای استخدام شدن به مدرک نیاز دارید یا نه کاملا به عهده کارفرما است. کارآموزی به شما اعتبار مدرک، بینش صنعت، تجربه کار، توسعه مهارت، یافتن شبکه گسترده و موارد دیگر را ارائه می دهد. بنابراین کارآموزی یکی از مهم ترین مراحل موفقیت شما به عنوان یک طراح لباس خواهد بود. به طور کلی می توان گفت دانشی که در طول مدت کوتاه کارآموزی کسب می کنید در تمام مراحل بعدی به کمک شما خواهد آمد.

یادگیری نرم افزار های طراحی پیشرفته

در حالی که در حال کار برای کسب تجربه کاری هستید که شما را به سمت پیشرفت شغلی سوق دهد، ضروری است که هر چیزی را که می توانید در ارتباط با نرم افزار های طراحی پیشرفته بیاموزید، به صورت حرفه ای یاد بگیرید.  صنعت مد و طراحی لباس با دیگر صنایع جهان تفاوتی ندارد زیرا فناوری از همیشه بیشتر اهمیت پیدا کرده است. در حالی که ممکن است کارفرمایان امروزه به مهارت های تکنولوژی قابل توجهی احتیاج نداشته باشند اما بدون شک فردا به آن ها نیاز خواهند داشت. اگر می خواهید مهارت های خود را ارتقا دهید، درآمد بیشتری کسب کنید و احتمالاً روزی برای خود کار کنید، می بایست تمامی نرم افزار های طراحی لباس را بیاموزید.

نرم افزار ایلوستریتور (Adobe illustrator)، نرم افزار جمینی (Gemini)، نرم افزار مارولوس (Marvelous Designer)، نرم افزار گربر (Gerber)، نرم افزار راینو (Rhino 6)، نرم افزار ادراو مکس (Edraw max)، نرم افزار کامئو (Cameo)، نرم افزار پترن میکر (PatternMaker Marker Studio) و نرم افزار لکترا (lectra) از جمله اصلی ترین نرم افزار های طراحی لباس به شمار می آیند.

ایجاد یک مجموعه مهارت مطلوب

پس از داشتن مدرک کارشناسی و تجربه کاری، باید بر توسعه مهارت های خود تمرکز کنید. علاوه بر استعداد و سابقه تحصیلی در زمینه دوره طراحی لباس، اکثر کارفرمایان به دنبال طراحانی هستند که جنبه های فنی تولید را درک کرده و بسیار خلاق و هنرمند هستند. آن ها همچنین در جستجوی افرادی هستند که دارای مهارت های قوی در طراحی و تجسم هستند، قادر به کار تیمی بوده و مسئولیت پذیر هستند. کسانی که توجه فراوانی به جزئیات می کنند و درک بالایی از کسب و کار و مهارت های بین فردی و ارتباطی دارند.

منبع: https://tarhestan.org/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3/